Ger snart upp
Nu ger jag snart upp marsvien, känns som om allt går åt pipan för oss nu!
Började med att jag hitta Rolfy på blocket tog hem han för han va "steril" sen ser jag att aurora rolfys syster sitter på eragons , lykas inte få hem henne..
Sen märker jag att O´fasia är dräcktig hon dör efter ha fött 3 ungar..
Sen ser jag att Liselotte är dräcktig (är fortfarand) ungarna kommer när som..
I morsse när jag kolla djuren ser jag att Lollo fött 2 ungar 1 död en mycket svag som sedan dör, efter en stund kommer det en unge till även den död…
käns som om allt år åt skogen för oss nu..
Utställningen på lördag är det inte säkert vi kommer i väg på =(
vill bara gråta just nu…..

Jessica, såklart du inte ska ge upp! Du har bara otur just nu, och den oturen kommer att försvinna. Tänk på alla glada tider, på alla de glada människorna du har sålt marsvin till, inklusive mig. Luuka har verkligen lyst upp tillvaron hemma hos mig, och det är jag dig tacksam över :-D Kämpa kämpa, oturen är snart borta och sommaren är snart här :)
Turen kommer att vända, det är jag säker på. Tänk hur många fina stunder du haft med marsvinen, tänk på hur mycket som faktiskt har varit bra! :-) Det tråkiga är nog bara en period som kommer att gå över.
Fortsätt kämpa! Du vill väl inte ha dåliga minnen som de färskaste marsvinsminnena sen? Vinden vänder nog snart.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Nej, du får inte ge upp :-( Vet hur det känns att bara vilja göra av med allihopa och strunta i allt vad marsvin heter, men håll huvudet kallt och bara mata och städa ett tag så brukar det gå över för mig iallafall.
Väldigt synd på alla som dött, men du har ändå en kull att se fram emot och jag vet att alla här inte kommer hålla alla tummar, tår och tassar som finns!
Jag vet med hur det känns att få in ett djur på Eragons, man får ett fruktansvärt illa bemötande som uppfödare, hon som har det propagerar för att uppföadarna ska ta sitt ansvar och när de sedan gör det får man slängt i ansiktet hur dum i huvudet man är och att man typ inte borde få ha marsvin. Lilla grisen kommer få ett fint hem och strunta i vad Irene säger för hon behandlar alla lika illa, du är inte ensam!
Styrkekramar!
Jag känner lite detsamma för tillfället :-/ Hera fick somna in och nu är det snart dags för nästa veterinärbesök igen :( Det blir bara allt färre marsvin och saknaden efter de som inte finns kvar här bara växer. Just nu väntar jag på att det bara ska bli bättre och anstränger mig allt som bara går för att det ska bli det också. Men det känns mest hopplöst.
Försök kämpa på och fokusera på glädjen med marsvinen. Man kan inte ha otur för alltid, det kommer bli bättre även för er :) Kanske är det då det går fel med dräktiga honor, kullar osv. som det är dags att ta en liten paus? Du behöver ju inte sluta med marsvin, bara vänta ett tag innan någon hona sätts med hane? Då kan du ta nya tag sedan när det känns bättre igen, för jag är övertygad om att marsvinen känner av sin nedstämda matte.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Alla har vi perioder då marsvin inte är lika roligt utan mest bara motgångar. Men det vänder och när det väl gjort det är det roligare än någonsin! Tänk på hur mycket glädje du får av marsvinen och hur tomt det vore utan dom.
Skickar en kram och hoppas att Liselotte snart får sina friska fina bebisar.
Hanna
Tack för allt uppmuntrande, men just nu käns allt bara skit Lollo äter inte 
Posetivft och negatift.. Lollo klarar sig inte
Liselotte föde 3 välskapta bäbisar i natt 2 hanar 1 hona
#8 - beklagar över Lollo.. Men håll digg uppe och var stark det kommer ju ljusare tider snart ska du se! Du kommer bara ångra dig om du gör dig av med alla marsvinen!!
Som jag brukar säga efter regn kommer solsken. Hold on be strong! Tappa inte humöret bara för du får en motgång i livet det kommer värre! Bara kämpa på du har ju verkligen ursöta marsvin så KÄMPAA!! Så kämpar vi här på iFokus med dig en massa!!! Och ger dig en massa tröstkramar och styrka!!
du måste kämpa.det vändar snart! såklart du inte ska ge upp! så känner alla ibland men sen ådnar det säg ska du se!