Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 821 ggr
Arinah
0

Kinkiga med maten

Mina marsvin ratar vitkålen sedan några dagar, broccoli är inte heller särskilt gott, och morötter nja, inte så kul. Visserligen är några honor dräktiga och lite petiga med maten, men det verkar som om alla grisarna har synpunkter. Det gäller olika inköpsställen. Det funkar fortfarande med paprika och annat, men det blir så dyrt att få till C-vitamin till 19 stycken skrikhalsar.

Funderar på om värmeböljan förändrat smaken på en del grönsaker. En annan teori är att de tycker höet är så gott att de är nöjda med det. Fick tag i väldigt fint hö för ett tag sedan. Vet någon om det finns kvar C-vitamin i hö om det är nyslaget?

Abico
0

Mina vägrar grönsaker om somrarna när det finns gräs att få, dom vet förmodligen att matte lätt kan gå ut och plocka och bjuds det på grönsaker är det bara av ren lathet från hennes sida ;)

Hanna 

Arinah
0

#1 Det kan kanske ligga något i det…. :) Går ut och repar lite gräs tror jag, det har grön färg igen.

Abico
0

#2 - Ja dom är ju inte dumma :P
Jag ska ut med min röda hink snart jag också, dom skriker så på mig här.

Hanna 

FeliciaS
0

Om du ger mycket gräs och annat grönt utifrån är det inte konstigt om de äter mindre grönsaker, jag är säker på att de tycker bättre om färskt och nyplockat :)

Höet kan du inte förlita dig på som c-vitaminkälla.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

EvaLuna
0

Mina marsvin smyger runt & kollar priser när ingen ser. Endast de bästa är gott nog. De tycker att spetskål är mkt godare än vitkål. Paprika är tusen gånger godare än morötter etc.