Inser att jag måste trimma klart tessa
Ja jag har inte ens börjat, tack för påminnelsen ska se om jag gör det… - sen

Tog in marsvinen precis innan regnet kom. Nu städar jag deras bur och ska passa på att uppdatera hemsidan med lite fler bilder :)
Sen ska jag försöka mig på att lära mig hur man trimmar
Mvh Alexandra
nu sitter jag och äter popcoen =)
Jag ska strax äta en sen frukost :p Sen ska jag städa hanarnas burar.

Sitter o väntar på gubben som provkör bilen…

Ska ta in marsvinen (dom har sprungit på golvet) och sedan ska jag åka till hööks :)
har precis ätit mat så nu blev jag trött =S ska sätta mig å leta efter dom nya avsniten av djursjukhuset
Har varit iväg på marknad, så jag är proppmätt på godis ;)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Dricker cola! Mums!!

Ska nog åka och hyra film nu och köpa GODIS, ikväll blir det trevligt HEELT för mig själv :D

Har storstädat hos marsvinen. Skurat tunnlar och allt riktigt noga :p
Mvh Alexandra
Funderar på om jag ska åka och handla medans gubben sover XD
Jag håller på och göra langos! *mums* Det är sån typisk festivalmat, hann bara äta det en gång.
Hittade receptet så ska se nu om jag lyckas få dom lika goda, troligtvis inte ;) men lite gott blir det nog.. hoppas jag!

Har varit på Vega baren i Haninge o käkat Hamburgare, Gott! =D
Började spö regna när vi va klara o satt oss i bilen, tur de ;)
har inte kommit i väg å handla än men ska göra det nu, ska köpa godis för fy vad sugen jag blev på det nu 
Hemma från en mycket blöt dag på loppis. Men åh så trevligt det varit! Så mycket härliga människor :P
Sen gör det ju absolut ingenting att bli av med lite skräp och komma hem ett par hundra kronor rikare ;)
Hanna
har varit å köpt vitkål till marsvinen kostade ju bara 4:90-. kg =D å godis till mig själv för hela 56:- oj va ju inte meningen precis XD
Sitter och väntar på att middagen ska bli klar, blir sent idag :P Efteråt ska jag skriva skötsellistor för marsvinen…
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Kollar missade avsnitt av Glee :)
Ska se mer på när och fjärran och drömma mig bort och önska jag kunde resa!
Jag ska duka i årdning kvälls mat nu =) ost bricka =) sen ska vi se på jurassic park =)
Läst lite bloggar, ska läsa fler sen ska jag blogga själv! ;D
Äter frukost
har precis pratat med lilla syster i tele, ska snart börja trimma klart tessa så hon blir klar någon gång, måste även bada henne vilket blir en mindre rolig upplevelse =S

Har precis ätit frukost och gör mig nu i ordning för en resa till Borås
Mvh Alexandra
Jag vaknade precis av att pappa sa att det var ett marsvin löst under soffan. Det var Victor igen som hade blviit ut jagad av Poppe, när han springer efter honom och försöker para sig med honom. Får kanske ta och sätta upp ett galler igen åt dom så han inte tar sig ut.
ska börja städa burar..
Ska göra som Jessica och städa burar.
Fast jag måste nog städa upp på mitt rum först, jag fattar inte hur det kan samlas så mycket skit på det så otroligt fort…
Hanna
Laddar just nu upp en video på Vimeo :)
Nu ska jag gå ut och bygga ett hus/övervåning till honorna i stora buren :)
Städar burar och klipper klor
#33 Va fint det blev!^^
Jag har en förskräcklig huvudvärk.

Snart blir det stan med vännerna igen, jag ska vara där ända tills klockan tolv ungefär, då fyrverkerierna sätter igång! Langos till lunch blir det, mums! :)
#35 Åh, langos!! Är det fallens dagar nu?
#33 Vad snyggt det blev! :)
Har ingen lust att träna idag, usch dumma huvudvärk. Får ta en tablet och se om det blir bättre.
#36 japp det är det började i tordags så det är avslutning i dag =)
Alla som tror att jag städat burarna vid det här laget räcker upp en hand ;)
Men till mitt försvar ska sägas att jag har ägnat de senaste timmarna åt att städa ur skrubben, samla ihop kläder för insamling till behövande och startat både tvätt- och diskmaskin. Nu däremot ska jag städa burar.
Hanna
Nu har jag äntligen städat och skurat hanarnas burar ;)
Och alla har precis fått en sen frukost bestående av vitkål, morot, gurka och tomat, lite godsaker måste dom ju ha när det är helg. Ska ut och plocka gräs till dom också.
Jag har också städat burar idag =) Huvudvärken försvann, och nu har jag tränat & ätit.
nu har jag städat alla burar klippt klorna på 19 djur, är helt död nu =S
Skriver ut reg.bevis på pojkarna dew och sitter och skrattar lite åt att det ännu än gång står att jag bor i Allingsås
Precis som sist jag reggade ungar, ändå är jag väldigt säker på att jag stavat min stad rätt, bägge gångerna.
Hanna
siter och funderar på vad jag ska göra..
#44 det där känner jag igen fast min och annas addres brukar bli en och samma fast jag skriver min :S men men tur det finns tipex ;)
Har just sett en fantastisk film som jag känner att jag måste försöka smälta lite innan jag går och lägger mig. Imorgon inleds sista arbetsveckan!
Hanna
Har ont i skallen, borde inte sitta här, för pigg för sova faktiskt. Just nu ska jag bara sitta här och klaga på hövvet.

Ska precis gå ut med hundarna, blev en sen kvälls-(natt)runda med dem idag (elller är det kanske en väldans tidig morgonrunda…? ). *hmm*
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Är mätt på langos och coca cola nu också :] Bästa killkompisen och jag hade superkul nere vid Fallens och när tystnaden kom efter den sista raketen ropade vi för fulla lungor: GOTT NYTT ÅR! Haha :) Nu sitter jag här och bara dricker kallt vatten, det är faktiskt väldigt gott! :-D
Jag har skällt och varit sur på min stackars hund som gått runt och gnällt lite och velat komma ut från mitt rum sen vid 5 tiden imorse ungefär. Jag var för trött för att tänka att han kanske var nödig eller nått..
Men han la av värsta diarre bajset i mitt rum, I min handväska och på massa kläder som låg där. Sen spydde han ner trappan på väg ut.
Kan säga att jag sprang ut fortast möjligt och lät pappa torka upp, jag klarar verkligen inte av bajs och spy. USCH!
Det måste vara en biverkning av Scalibor halsbandet han har, men konstigt att det kommer när han haft det i 3v redan.
Nu ska jag cykla iväg till jobbet, sista veckan!
Hanna
Sitter å dricker kaffe, ska snart dra i väg till jobbet, hoppas att inakorderings fågen Jossephine säger annat än "Det är skit" i dag XD

Sitter o äter frukost o dricker kaffe ^^ Ska sen ut en sväng med vovven o efter de blir de om ja hinner att fota Dräktiga Tila o Bella o göra lite gissningstrådar ;) Ska även bada o försöka få ihop några honor, dock e den chansen inte så stor… Så måste ja försöka ta o hinna med bussen till H-fred o göra lite teori va ett tag sen ja va inne.
Funderar på om jag ska ta och näta in nedersta buren så att unge herr Thíndor inte kan ta sig ut och kan bo i den när sällskapet kommer senare idag. Det känns så onödigt att ha en extra gallerbur mitt på golvet när jag har massor med plats i tomma burar…
Hanna
Nu ska jag strax åka iväg till Nina i Borås igen, men den här gången för att hämta och inte lämna marsvin :P
Hanna
Sitter oc slöar..
Har precis badat min skinny. Han hade så mycket hudavlagringar som behövde bort så tog en svamp och skurade honom :p Så nu är han super ren och jag blev inte ens skitig och händerna när jag smörjde in honom ;)
Försöker tvinga mig bort från datorn så jag kan bada grabbarna, kletiga talgkörtlar :/
Äsch, kanske gör jag det imorrn istället.
#58 -*känner igen mig* fast jag är så med min tapet.. Blir aldrig klar..
#59 Usch, tapetsera är inge kul! Ja jag har ett par st saker som skulle ha gjorts, "jag gör det imorrn"…. men de blir lixom aldrig av;)
#60 - ska måla.. inte tapetesera faktiskt.
Jag mår väldigt dåligt just nu, magen är inte med på listan så vet inte om jag orkar vara vaken så länge till..
har precis kommit hem, trött och ont i fötterna =( ska ta och bada några grisar sen Nisse behöver ett bad såg jag i går, och Rufus ska bli lite friserad med =)

Kom precis hem från jobbet. Är flyförbannad på min arbetsledare som går runt och utövar maktspel mot oss och sedan inte kan ta minsta kritik. Snacka om att inte inse hur man själv är mot andra..
Mvh Alexandra
Nu är jag och Alf hemma och nybadade bägge två. Jag är helt förälskad i pöjken redan, han är som en nallebjörn, så nyfiken och go :)
Har satt ihop honom och Thíndor och har inte hört ett knyst trots att Thíndor och burinredningen måste stinka Max i massor. Jag älskar okomplicerade marsvin!
Hanna
Klagar lite över en svidande bränna som jag har fått efter en hel dag på Öland. Aja det var värt det ;)
Nu har jag precis diskat alla mat skålarna till marsvinen, och nu ska jag ställa mig å bada ett par djur

Släpat ris och grenar hela kvällen som nu är nerkörda till tippen :) Pust, trött blir man! Så det blir att titta på alla Saw-filmer ikväll, känner bara för det sådär typ :]
Pluggar vägmärken… Det är ju skitsvårt >.< Varenda märke säger en sak men sen står det lite fint under alla undantag till märkets regel, döööh.
Hanna
Det här är ett fantastiskt märke:
"Förbud att ojämnt datum parkera på sida med ojämna husnummer samt förbud att jämnt datum parkera på sida med jämna husnummer."
Hahahaha XD
Hanna
har badat klippt och fönat Rufus å allt utan minsta protest från honom 
har precis gjort saft, funderar på omjag ska ta lite filmjölk med röda vinbär =)
Kollar på Ugly Betty :)
Kollar på Ugly Betty och sen blir det Morden i Midsomer :-)
Sitter med kolsvart färg i håret, nu blir håret svart! :)
Gaaaad, sitter här helt söndergråten efter Ugly Betty. Inte för att det var så sorgligt utan så fint allting, jag är en sån jäkla fjant när det gäller romantik *s*
Klarar inte att vänta till nästa vecka utan måste se seriefinalen(!!!) nu direkt.
Hanna
Usch nu gråter jag igen, vilket värdelöst avslut på hela Ugly Betty-serien! Fy vad jag blir arg, jag vill ju inte att det skulle bli såhär! Eller jag ville inte att det skulle sluta där ;) Behöver mer!
Hanna
Kommer det inte visas mer avsnitt av Ugly Betty någonsin?
sitter å halv sover i soffan. ska lägga mig nu :)
#77 - Nej 
Hanna

Sitter här och bara glor på marsvinen. Luuka har kämpat för att få en bra sovplats, han har på något sätt dragit i fleecen och rullat den så att den blir en perfekt kudde. Och där har han dåsat, haha! Han viftar dock på öronen, är det någon dröm om gräs på molnen som han måste flyga upp till kanske! Haha :-D
Nu ska jag snart åka till Liseberg :)
Pillar lite med min nya mobil! ;-)
#76 Det sista avsnittet av Ugly Betty visas ju på Tisdag, då är det det allra allra sista någonsing :/
sitter å äter kina puffar =)
#83 - Jo jag vet, fast jag tittade på det i förväg - det är det som inlägg #76 syftar på :)
Hanna
Sitter å försöker få tag i försäkrings kassan, får snart ett bryt på dom om dom vet att det är mycket folk som ringer varför inte skaffa fler telefoner och mer folk som svarar !"#¤%&/()
#85 Aha ;)
Försöker få tag i någon på arbetsmarknadsavdelningen för att diskutera hur jag ska fylla i min tjänstgöringsrapport. Men dom vägrar svara i telefon 
Hanna
Lyssnar på Håkan hellström, och väntar på min bror äntligen kommer hem från sjukhuset! :-)
Har rensat fram ett trädgårdsland under allt ogräs. Men fann att det nu ser hemskt kalt och dött ut… Funderar på att plantera något nytt som livar upp lite.
Hanna
Sitter och lyssnar på marsvinen som äter massor med gräs jag varit ute och plockat. Tycker lite synd om alla marsvin utan gröna gräsmattor.
Blev överfallen av den nya äckliga katten (ja okej då, den är rätt fin egentligen) som stryker härikring sedan ett tag tillbaka när jag plockade gräs. Jag försöker komma fram till vem det är som skaffat katt och som jag kan rikta lite onda tankar mot. Jag tycker inte att det är okej att ha varken katt eller hund lösa i bostadsområden såhär, speciellt inte när dom klampar in i min trädgård när mina marsvin är ute. Jag vill inte ha någonting med vassa tänder och klor löst inom en radie av 40 meter från mina marsvin!
Hanna
Sitter på min mobil det är ju faktiskt coolt det här :-)

Har ont i huvet, har precis skalat o kokat potäter, gubben grillar ska bli gott! E så j'dra hungrig nu!
är så trött så, har precis ätit midag. å inga bullar blev det gjorda heller XD
#92 - Åååh, jag vill ha min med! Undrar hur lång tid det tar från beställning tills dess jag får den…
Hanna
#95 - de får vi se snart :-)
Planerar inför burbygge ;)
Ligger och slöar på soffan vill sova men för tidigt
Ligger och slöar på soffan vill sova men för tidigt

Sitter i soffan med älsklingen brevid mig. Om en kvart stänger vi av datorerna och äter chokladpudding och kollar film :)
Mvh Alexandra
sitter å kollar på livet på BB =)
Kollar på Miss Marple , coolare tant får man leta efter! :-)
Woah, min röst försvann! Helskumt… nåja jag ska ändå sova nu så jag behöver knappast kunna prata då.
Hanna
#103 - om du inte tänkt prata i sömnen?
Nu ska jag lägga mig =)
Ska iväg och handla bräder sedan blir det burbygge :-)
#106 - Åh, Neeemosar :P
Hanna
#108 - emosar! *skrattar*
Ska väl börja packa… snart…. ja…. ni förstår åker till stockholm imorgon sakna mig inte för mycket….
Har precis badat min hund, så nu luktar han gott igen :p
håller på att laga mat =)
Visst skriver man " I think you have written to the wrong person" ifall någon har skickat ett mejl fel? Eller hur skriver man?^^
Gud, jag är såå kass på engelska.. :p Borde kanske ha gått på engelska lektionern i skolan ;)

Har precis lagat mat och njuter av att vara ensam hemma :)
Mvh Alexandra
#112 - Ja, "you've written" är du har skrivit :)
Hanna
Jag väntar på att mitt rååååwsa bröd ska jäsa klart ;)
Hanna
Om jag skulle ta och gå ut på en långprommenad med hunden snart. Har inte gått långt med honom på jätte länge..
har precis kommit hem efter ett tårt kalas =)
Har precis varit ute och gått med hunden. Hittade värsta perfekta ängen att plocka gräs ifrån. Både grovt gräs och massor av maskrosblad fanns det :) Så dit ska jag gå dagligen om jag orkar ;)

Ska gå sista svängen med hunden innan jag lägger mig.. Jobbar sista dagen i morgon :)
Mvh Alexandra
har precis pratat med min syster, vi kom fam till att det nog är dax att ta bort våran Gammel dam 

#120 - Fy så tråkigt :'(
Hon är väl inte så gammal?
Hanna
#121 hon blev 5 i april men hon har förmodligen cystor i buken
å i kväll ville hon inte ha något gott jag bjöd på inte äns gurka 
#122 - Fy vad tråkigt, hon är ju inte gammal heller. Men vill hon inte äta är det kanske dags ändå.
Wilma här hemma 6,5 år ser för trist ut nu men eftersom hon är pigg och matglad får hon va som hon är, jag har andra fina marsvin man kan titta på om man vill ;)
Hanna
#123 ja vi resonerade så med så lnge hon äter å är pigg så får hon vara. Men käns så trist å ledsamt det är Annas första marsvin :( det är ju tack vare Skade som vi håller på med marsvinen
å detta året känns som ett motgångs år :( först fick jag ta bort mika sen O+fasia sen Lollo sen Liselotte och Gucci och nu Ska de motgångarna bara strömmar mot mig :(
#124 - Ja som sagt tycker jag verkligen att det måste vända för dig nu. Förhoppningsvis blir hösten och nästa år mycket bättre!
Hanna
#124 ja vi får hoppas det
nu ska jag sova har en dag framför mig med burstädning. mindre kul att göra det både hemma och på jobbet men men
Tittar på marsvinsbebisar 
Hanna
Ska snart platta håret, packa en handduk och sova. Ska på en semester över helgen!
Sist jobbdagen idag, jag har hört rykten om att det blir jordgubbstårta
Så jag ska ta och ge marsvinen lite frukost innan jag cyklar iväg, det regnar åtminstone inte idag så det blir nog en bra dag.
Hanna
haf ganska nyss smält i mig 2 värktabletter :( sträckte nacken när jag vaknade, käns mindre roligt å jag som har så mycket att göra i helgen =(

Sitter här med ett litet svin (Yena) på magen som blir klappad =)
AAaaaahh! Min mage 
Sjukt god tårta bjöds det på jobbet men mjölkmagen gör sig nu påmind… Jag kan inte minnas att den gjorde såhär ont så fort sist jag käkade grädde *hrm*
Nåja, det får vara värt lite smärta.
Hanna
#133 Känner igen det där;) Tur att jag inte är laktosintolerant längre, växte bort typ. Fast jag gillar ju ändå inte tårta så det saknade jag inte då heller :p
Här görs inge…

Har precis kommit hem efter sista jobbdagen för den här sommaren. SKÖNT!
Mvh Alexandra

Packa, packa, packa packa, imorgon drar jag till scoutläger i Karlskrona i en vecka! :-D
#134 - Jag blev känslig efter att jag opererade bort min blindtarm, har blivit lite bättre med åren kanske eller också har jag lärt mig vad jag ska undvika ;) Grädde är en sån sak *s*
#135 - Samma här, underbart med sommar på riktigt! :P
Hanna
Sitter å försöker få tag i en veterinär, fattar inte att det ska vara så svårt…

#137 Ja det är jätteskönt! Synd bara att det dåliga vädret ska komma precis tills jag blir ledig.. men sånt är livet :p
Jag fick iaf ingen tårta så min mage mår bra ;p
Mvh Alexandra
Har precis mejlat lite uppfödare, så nu får jag se omjag fått några roliga svar när jag vaknar =D. men nu ska jag sova
Jag är i Bad Honnef, Tyskland, men snart bär det av till Bonn, Beethovens födelsestad tydligen. Först ska vi stanna till på en enorm zooaffär som säljer tillbehör till bl.a. marsvin hoppas jag.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#141 - Åh, det har jag varit! Eller var det Mozarts födelsestad…
Hanna
ska snart ställa mig å klippa Amy inte det roligaste men ett måste då damen är fruktansvärt hår öm och jag vill inte plåga henne med borstning

Känner mig totallt borta…
Ska städa lite burar nu hade jag tänkt :) Sen ska jag gå och plocka gräs, eller om jag gör det först kanske :p
Har precis fått svar på ett efterlängtat mejl =) å nu ska jag ta en snabb dusch sen sova :)

Har precis ätit frukost hemma hos pojkvännen. Senare idag blir det hem och städa hos flickorna :p
Mvh Alexandra
Håller på och gör pasta sallad :)
Sen hoppas jag på att det ska sluta regna så jag kan gå ut med hunden och plocka gräs!
ska snartåka ner å handla i regnet =(
Läser körkortsteori, rippar en ny ljudbok och städar - full fart ;)
Hanna
Sitter och lyssnar på Kino, mums på den låten.
Kan inte somna så för att inte snurra runt och hålla pojken vaken sitter jag här och får tiden att gå… :P
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Nu har jag sett 2 avsnitt av nya djursjukhuset, kolla in det om du missat! God natt!
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Funderar på sova, kollar runt på internet, inte mycket att göra faktiskt.
Sms:ar och njuter av det härliga vädret ute, ca 25+ och sol. Tog precis in grisarna efter att de varit ute och betat i 2 timmar :) Det har regnat i två dar nu så gräsmattan börjar bli grön igen ^^
Har varit iväg och målat på en sommarstuga, och innan det så sanerade vi marsvinsrummet, är ganska trött nu ;)
Måste tvätta fleecefiltar till grisarna, men har ingen lust alls :(
Drömde inatt att mina marsvin hade fått pälsätare så jag inte kunne åka på Brastad utställningen, vilken mardröm ;) Tur att det bara var en dröm.
Om ca en kvart ska vi åka och hämta massa nytt färskt hö :)
Ska dricka kaffe, sen står bur städning på schemat :S
Springer runt och letar efter minneskortet till kamernan, var sjutton har jag lagt den?! I need it…
ska flytta datan ut i köket och börja med burarna mindre kul har ingen lust men måste…
Sådär! Nu är jag 65kg hö rikare :) Det borde ju räcka ett tag iaf.

Ororar mig lite för min Ronja.. Hon har börjat gå ner i vikt och har blivit betydligt slöare. Det är bara lite på en längre tid, men ändå. Åldern som spökar tro?
Mvh Alexandra
Äh, hittar den inte. *suck* Ger upp.
#163 Var har du varit då? :)
#165 I egypten (: Känner verkligen att det var en lyckad resa,haha! Ska ta & hämta mina djur nu! Se om dom lever. Saknar mina grisar^^' (& vovven såklart..)
Städar burar bara 5 kvar =)
#166 Åh, dit vill jag också! Fast jag skulle nog dö i värmen………………
Nämen Moa då, vad har du gjort? Stackars dig :p

Just nu gör jag inget speciellt, väntar på att mamma och pappa ska komma hem för då ska vi äta middag och sedan ska vi (jag, mamma och syrran) åka till hästarna :)
#166 Åh, Egypten, vad härligt! I vilken stad var du? Jag har varit i Egypten två gånger (en gång 2008 och en gång 2009) :) hehe ^^
Vaknade rätt nyss, nu sitter jag och tar igen det jag missat under morgonen på iFokus ska snart sätta igång the sims sen blir det väl spela det hela dagen. :-)
#172 Hehe, ojdå :/
Är precis färdig med alla burar =D
Har ingen lust att göra någonting, sitter bara och tittar på marsvinen.
Ska gå ut och göra fint vid Siiris grav, ett år idag… Det gör så jäkla ont att tänka på, jag önskar så att hon ännu var här.
Hanna
Idag blir Fanny hela 6 månader gammal :) Tänk vad tiden går fort.
#176 - *nu har jag tårar i ögonen*
Sov gott Siiri, tröstkramar till dig Hanna..
Kom nyss hem efter att ha gjort två ärenden och ska alldeles strax göra mig i ordning för att åka till en kompis uppe i Gävletrakten över några dagar. Inte mycket hemmatid här inte! :P
#176 Förstår dig. *tröstkramar*
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Nu har jag precis varit och hämtat gräs åt marsvinen. Kollade och det var 2,5km dit fram och tillbaka :p Fast tar ju med hunden så det blir ju mer som en prommenad.
Jag känner mig rutten. Jag kommer att lägga ut mina grabbar tillsalu igen. Det svider så oehört mycket men jag måste faktiskt ta och fatta att det blir för mycket med två burar och marsvin me olika kön i. Jag försökte ju sälja dem förut men just när flera st hörde av sig så fick jag in ringorms-helvetet. Det är ju bara det att jag tycker om dem så otroligt mycket. Men jag har inte ork. Så har det känts väldigt länge nu och jag vill inte må dåligt längre av att se dem sitta i sina burar så ofta. Det skulle bli tusen ggr enklare med bara en bur. På senaste tiden har inga av gisarna fått så mycket tid då jag grubblat över detta, nej nu får det vara nog med gnäll.
"Till Salu" tråd kommer snart, ska fixa en på blocket först. Men vad ska jag skriva…? Måste nog ställa endel krav på köparna via blocket (såklart här inne också;) annars kommer det nog endel oseriösa småbarnsägare känns det som…..
Ida blir mina marsvinsbebisar 2 veckor!=D Så kort kommer på tråden på dom små bäbisarna.=)
Sitter på mobilen för på datorn spelar jag the sims tre underbart.
Just det om ni vill veta är det så att Sophie är dräktig
#184 - Min mobil vill inte posta några kommentarer på mif när jag surfar :( Hjälp en frände i nöd! ;)
Hanna

Idag har de hänt lite! Först var några svin ute o käka gräs fram tills de börja regna. Sen åkte ja o köpte spån o mat till grisarna. Flyttade om lite bland grisarna i burskåpet, o städade hos några av dem. Min kärasambosatte uppmyggnätt ibådafönstrena uppe så inget kommer in, o satte även upp en gardin så solen inte skiner in så mycket när de e för hett. Skulle köpt 3 lampor + 1 fläkt till marsvinen idag men hitta inget som passa. Får bli en annan dag fram över.
Men just nu har ja precis kommit ner från marsvinen vägde några av dem o gav dem mat, kände oxå att Bella e öppen 2 fingrar nu så inte långt kvar!
Tittar på hund, nu vet jag precis vad jag vill ha för någon en vacker dag när tid, plats och pengar finns :P
Hanna
Vill åka till IKEA! :P Tycker att det passar en regnig dag som denna, men ingen i familjen verkar hålla med ^^
Gav precis marsvinen hö. När jag kom till honornas bur så tar ungen Kahlúa värsta hoppet och hoppar upp på kanten som är 25cm hög och hänger kvar där med frambenen :p
har precis satt in en annons om hästar åt min syster :)
Ligger i soffan och tittar på top model. Det regnar och är grått ute och jag har ont i halsen. Så här blir jag nog kvar hela dagen ;)
Hanna
Om ca 2 timmar kommer det en hamsterköpare från norge. Hoppas bara jag förstår vad den säger :p
Ska bli skönt att sälja av massa ungar som blivit kvar så jag kan lägga ner mer tid på alla andra djur.
Jag funderar på att gå till en hund som heter Jessie eftersom jag inte vart dit på två dagar.. Eftersom jag ska träna med henne lär jag ju komma så ofta jag kan.=) Men vi har inget cykel så jag kan ju inte cykla..=/

Vaknade för 20 minuter sen.. Brukar aldrig sova såhär länge! HAr det med huvudvärken att göra tro? Skulle gissa på det.. Blir en seg dag idag :p
Mvh Alexandra
Jag äter Ben & Jerrys å väntar på att pappsen ska komma hem! Han å mamma är nere och kollar på tapet. Idag ska mitt rum målas och tapetseras så nu är jag otålig. :-P
//Emma
Funderar på att spela lite sims….. blocket annonsen håller jag på att fixa också. Lite hemskt känner jag mig men det blir bäst för alla så.
Äter frukost och tittar på A Very Potter Musical - hahaha, bäst XD
Hanna
Äter frukost. Sen ska jag ut med hunden en sväng och efter det städa hanarnas burar och städa hö hörnan hos honorna.
sitter med huvudvärk :(

Äter frukost odricker kaffe, ska på marknad senare.
Här regnar det som BARA den. Har aldrig sett något värre. Det bara vräker ner. Jag sitter och skriver inköpslista för i morgon ska jag dra till världens roligaste köpcentrum, Ikea. Det ska bli en garberob, en byrå, ett avlastningsbord, lite skålar till djuren, 2 par ben som jag ska skruva fast under marsvinsburen då dom ska få flytta in i mitt rum och så blir det nya gardiner, en ny lampa, En ny växt och ljus! Att mina föräldrar vågar dra med mig till Ikea alltså. JUSTE, en kudde ska jag ha också. Två kanske när jag tänker efter. Hehe :-)
//Emma
#202 - Ikea är så kul!!
Kom hem med lite grejer jag med ;) Fast det blev väldigt fokuserad och snabb shopping idag så det blev inte mycket annat än det som stog på listan. Hoppas att Ikea står kvar imorgon när du ska dit, halva göteborg håller på att regna bort *s* Dom började spärra av parkeringen som var översvämmad här och var när vi åkte.
Hanna
nu ska jag börja steka pannkakor :)

Kom precis hem till älsklingen. I kväll blir det mys med film och godis. Ovanligt? nej inte alls ;p
Mvh Alexandra
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Undrar om det här fungerar *s*
Har precis fixat lite på rummet, möblerade om i början av veckan men än har alla saker inte hittat sin plats ;)
#203 Eller hur! Så mysigt att vara där och bara gå omkring och känna hur insperationen dränker en! Haha, nej kanske inte. Jag bor lite utanför göteborg och det har regnat och regnat och regnat hela dagen. 3 jackor har gått åt för att alla blivit så blöta. Gosh. Svensk sommar :-(
//Emma
Nu ska jag till Ikea 
Hanna
sitter å har så on i magen =( ska snart åka å köpa värk tabletter och godis =D

Sitter o funderar på vad ja ska göra. Borde städa men känner mig väldigt lat just nu.
Jag sover hihi.

Balla har bebbat precis nyss!
Jag har just kommit hem efter att ha kört bil för första gången ;) Galet!
Hanna

Sitter oväntar o väntar på att sambon ska komma hem!
Har precis varit och plockat gräs åt marsvinen så nu mummsar dom på det :)

Har precis kommit överens med grannen om att jag ska gå till honom några gånger i veckan och ta hand om 5 marsvin som deras dotter dumpat där för att familjen tröttnade och skaffade valp. Så nu ska jag klippa klor osv på dom och bara se till att dom får den kärlek dom förtjänar.
En av honorna har en körsbärsstor böld bakom ena örat och har haft i över ett år iaf. Mer vet jag inte. Nån som har något spontant tips? Ska jag låta den vara eller göra något åt den?
Mvh Alexandra

Är helt död ärligt talat. Jag har varit på scoutläger i Karlskrona i en vecka, sovit max två timmar varje natt och varit väldigt aktiv på dagen ;) Jag har träffat massor med underbara människor, en kompis har tillochmed blivit kär! Det sorgliga är att nästan alla de som jag blev kompis med bor i Karlskrona eller i Emmaboda, vilket är ungefär sju timmar härifrån. Och det suger :( Men jag ska nog sova nu, jag ska sova till klockan tre på dagen imorgon istället för att gå upp klockan sex på morgonen som vi blev tvingade att göra på scoutlägret ;P
Ja ska nog lägga mig strax. Är jättetrött, även om jag skippade träningen idag och har sovit jättelänge. Konstigt.
jag har presis sett Sex and the city 2 =) så nu blir det sängen för mig, I morgon är det marsvins bad som gäller hella dagen…
Idag är det 1/8 och Maya skulle blivit 1år gammal :(
Kollar på Friidrotts EM ^^
Har precis damsugit hela huset så nu finns det varken spån eller hö på mattorna ;) Undra hur länge det varar.. :p
sitter å kollar på djur polisen. sen ska jag frysa saft och bada marsvin

#221 Problemet är att jag inte kan bestämma till 100% över marsvinet eftersom grannens dotter äger det. Ska dock göra vad jag kan för att påverka att marsvinet kommer till vet.
Mvh Alexandra
Jag kom nästan nyss hem från hästen! Alla djuren har fått rena burar och nu så njuter jag av min marabou i mitt nya rum! :-D
//Emma
Ska käka.
Var ute och plockade hallon nyss, finns jättemycket vildhallon här detta året! blir till att göra mycket hallonpaj!;)
Nyss kom min moster, hennes pojkvän och min morfar! Vi ska äta världens goaste middag, grillad lövbiff (tuuuuunna skivor kött), hemmagjorda pomesfrites och kall beanässås (staving?). MMM, älskar det! (L)
//Emma
Kom precis hem efter ett par intensiva timmars shopping.
Ska ta och tvätta lite och funderar på att städa burarna.
Hanna

Jag och pojkvännen har precis tingat en underbart söt katt! :)
Mvh Alexandra

Har precis varit o räddat en kanin! Som har bott ute i ett samhälle i 3 veckor nu, fast har mest hållt sig till min brors trädgård men de vill e inte ha den där. Så ja erbjöd mig o ta hand om den så länge. Min bror hade tydligen innan fångat in den ett par gånger o gått till grannen o gett tillbaka den men de vill inte ha den längre då dottern tröttnat. Så kaninen har fått bo ute i de fria, de tog ett tag för oss o fånga in kaninen men till slut lyckades vi.
Jag har städat burarna och varit ute och plockat genomvått gräs i beckmörkret - intressant *s*
Hanna
Åh, mina ungar är såå söta! Dom tror helt klart att dom är små hamstrar. För när man haft dom uppe i sin låda och ska sätta ner dom i buren igen så står dom på bakbenen och är beredda på att bli uppflyfta och tar världens hopp upp i handen och alla ska upp samtidigt så det blir lite trångt ;)

Ahem, en applåd till mig som tappar ett glas på foten mitt i natten så att det blir blod och glas överallt! Dx SMIDIGT!
sitter här å dricker kaffe =) inte mycket aktivitet här inte kl 06:25 XD

Sitter och kollar på husdjursbutiken.. åh vad jag längtar tills jag får min lön! :p
Mvh Alexandra
Kom nyss hem ifrån en kompis, och nu lyssnar jag på spotify :)