Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 694 ggr
[Maijah]
0

Ang brunst m.m.

Nu behöver jag eran hjälp.

Sen ca runt en vecka tillbaka har två av mina tjejer brunstat varje dag, elr något sådant. Brumma kurrar/dansar och springer efter de andra, Calvin vill inte, hon springer iväg men Hilda låter sig gärna "paras" av Brumma (som gör det ett par ggr per dag) och kurrar/dansar ofta hon med, varje dag hon med. Aldrig har jag upplevt att det hållit på såhär hela tiden, och sannerligen inte såhär länge. Flera dagar i sträck liksom. 

Detta kan väl inte vara normalt? Eller? Jag börjar bli orolig att det är nån slags hormonrubbning elr så :/

Sen en annan sak, idag kom det lite rosa, slemaktigt klet från Hildas könsöppning. Kan det vara den hinna som spricker upp när de brunstar?

[Maijah]
0

Ingen som vet?

Jag har läst lite om äggstockcystor och det verkar som att hon skulle kunna börja fått det. Hennes spenor var lite skorviga för ett tag sen och nu börjar hon ju brunsta ofta, men hon har iaf inte blivit aggressiv. Det är Brumma jag pratar om. Hon har varit värst denna vecka. Hilda tror jag bara har liksom "hängt med" när hon brunstat och nu idag verkar hon ha sin riktiga "brunstdag" för igår var hon ju lite slemmig.

Min lilla dam då :/ Nåja jag kan ju ändå inget göra just nu, om hon blir värre/om det verkligen är äggstockcystor så får jag ju bestämma hur vi gör då men än sålänge kan jag ju inget göra.

Abico
0

Jag har en hona som blir ett litet monster när hon brunstar. Hon brunstar också mycket längre än normalt. Vet inte vad det beror på men eftersom hon är som vanligt förutom just kring brunsten får det vara. Misstänker som du att det är något hormonknas.

Hanna 

[Maijah]
0

#2 Jao :/ Det verkar lugnare idag :) Jag hoppas bara det inte blir värre. Vem vet det kanske bara var denna gång? Får väl hoppas på det.

Nåja, det ska nog gå bra. Blev bara så nojjig igår;) Ifall hon kommer blir lite extra brunstig ibland och annars är som vanligt så är det ju iaf inget större problem.

EvaLuna
0

Tror att de kanske kanske kan vara äggstockscystor… Se Liindas inlägg…

[Maijah]
0

#4 Ska precis kolla in det…