Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 3445 ggr
Mojma
0

Var har ni placerat buren?

Jag undrar var ni har era burar, i vilket rum? Och hur funkar det där?

Jag har nämligen lite beslutsångest vilket rum jag ska välja att ställa marsvinens bur i, vilket som blir bäst. Köket är inget alternativ, det är för litet ingen plats till marsvinen där. Så då är det sovrummet eller vardagsrummet som är alternativen. I sovrummet är det ingen rörelse på dagarna så lite för dött. Vardagsrummet är det lite mer fart i, så det blir ju lite "socialare", men där finns tvn. Vilket hade ni valt som bästa alternativ?

fia-mia
0

Jag hade valt vardagsrummet, dock stor mina i sovrummet, då mina föräldrar inte vill ha djur "överallt"

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Royalz
0

Jag har alla mina djur i vardagsrummet som det finns tv i.

Abico
0

Jag har mina marsvin på mitt rum, där jag spenderar mycket tid och också sover. Hade jag haft möjlighet skulle jag ha valt att inte ha marsvinen i sovrummet, men det funkar såhär.

Om jag i ditt fall får välja på sovrum och vardagsrum väljer jag det senare.

Hanna 

HannaVastervik
0

Jag funderar på att ha mina i hallen faktiskt, fast har ju ganska stor hall och alla rum utom dotterns gränsar med hallen. =o) Hade jag fått välja sovrum eller vardagsrum hade det blivit vardagsrum!

Dolly-Fifi
0

Vi har våra i hallen. Perfekt ställe där man liksom går förbi mycket och vi ser och hör grisarna när vi sitter i vardagsrummet.

Tasspuls
0

Jag har alltid haft marsvinen i vardagsrummet och de har trivts bra med det :)

[Maijah]
0

I mitt sovrum på övervåningen, fast sen jag flyttade ut därifrån när vi fick in Ringorm så bor bara de där inne. Jag har tagit gästrummet;) Till nästa år ska de få ett eget rum på nedervåningen :)

sollyckan
0

hos oss står de nu i dotterns rum.

Jag hade valt vardagsrummet om jag var i ditt läge.

Kristall
0

Har mina i mitt rum (ska snart fixa ett litet djurrum dock), men hade nog valt vardagsrummet om jag var du.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

marsvin-90
0

Mina marsvin har hela övervåningen för sig själva, men om ja va du skulle ja haft dem i vardagsrumet.

Sandra-B
0

Mina marsvin bor i ett eget rum och har gjort så sen hösten 1999, innan dess hade vi dem i vardagsrumet.

Jag skulle aldrig någonsin vilja ha mina marsvin i sovrummet så av dina alternativ hade jag valt vardagsrummet alla gånger.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Knutte-love
0

JAg har mina masvin på mitt rum och det är inte ett bra alternativ tycker jag. jag skulle vela ha dom nere i vardagsrummet. men vi har en hund som är "fixerad" i burar och djurena i buren. så jag skulle välja Vardagsrummet iallafall.

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

Miolina
0

Jag har mina marsvin i vardagsrummet. För jag är typ alldrig i mitt rum. Glad

Min blogg hittar ni här

Creation
0

Mina marsvin bor i köket för närvarande och jag har haft marsvin som bott i både vardagsrummet och mitt sovrum tidigare. De nuvarande ska flytta in i mitt sovrum i veckan för att ge dem möjlighet att bo i en större bur. Sovrummet har också bäst miljö här på det sätt att det inte har för mycket stoj(på senare tid har det blivit lite väl mycket) och är lättast att städa i. Jag är ju ofta i mitt rum också. Men hade jag haft möjlighet, så hade jag gärna snott min äldsta brors sovkammare bredvid köket och gjort till marsvinsrum. Han flyttar ju ut ganska snart, så kanske har man tur… ;)

I valet mellan händelsefullt vardagsrum och händelselöst sovrum hade jag valt vardagsrummet, beroende på exakt hur hög ljudnivå det brukar hållas där.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Fabiola
0

Jag har mina i sovrummet.

[Moppen]
0

jag undrar om jag kan mina marsvin i mitt sovrum med öppet fönster. jag har dem inte nedanför fönstret men det kan ju dra på dem ialla fall. är det farligt för dom?

Lady-X
0

V-rummet såklart! Det går många timmar utan att tv:n står på sett till ett helt dygn.

[nono39]
0

jag har mina marsvin i köket xD

[Moppen]
0

Jag måste ha mina i sovrummet eftersom jag har katt.

[Sandi92]
0

Har dem på mitt rum. Är där mycket och dörren är alltid öppen så de blir inte så isolerade. Hade dem i vardagsrummet innan, men tyckte de verkade stressade av TV:n och folk som går förbi hela tiden.

[Moppen]
0

vaknar ni på nätterna av era masvin? mina är aktiva mkt på natten så jag vakna av dom ibland.

Abico
0

#21 - Det händer att det är svårt att sova när dom stökar (men det är inte så jätteofta, framförallt när jag satt ihop nya burkompisar och dom håller på och gör upp). Jag är så van vid att sova i marsvinsljud att det krävs en hel del för att jag ska vakna.

Hanna 

Sofieproppan
0

Mina står i hallen vilket jag tycker är en perfekt placering. De är vana vid att folk går förbi och man ser dem från hela huset, nästan. De är i centrum kan man säga.

#21 Har sovrummet på ovanvåningen ovanför hallen och kan ändå vakna, främst tidigt på morgonen. Då brukar de har en period då de bråkar med varandra. Även precis när vi släcker lampan och ska lägga oss så brukar de hålla ett himla liv så det är svårt att somna ibland.

[Moppen]
0

Jag har inte haft mina så länge (4 dygn) så det är nog så att dom gör upp lite om rangen. dom kmr inte ut mkt på dagarna än då dom är lite rädda. men på nätterna vågar dom sig ut.

tantnett
0

Mina bor i köket samt även en grupp i vardagsrummet. Tycker att dom skall vara i centrum och jag har inte sett något tecken att dom skulle fara illa av att TV:n eller radio står på, tvärtom dom är väldigt sociala och har full stenkoll på vad jag sysslar med.

#16 Drag får dom absolut ej utsättas för. Ett tips är att du lägger en filt eller liknande över buren den stunden du vädrar.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[Moppen]
0

Det ska jag göra :)

Lady-X
0

Mina är i datarummet/kontoret. Där är de i stort sett frigående då jag är hemma. Rummet ligger i anslutning till vardagsrum så de kan kika ut och titta på oss från grinden in till deras rum. Vid datorn är det alltid ngn som sitter hemma hos oss. Så de får mkt sällskap men ändå lite avskilt från det värsta stöket.

Moa-16
0

Har mina i sovrummet, där jag är typ hela dagen.. Dock inte marsvinen, dom är ju ute i det fina vädret! x_x

Välj det som passar dig bäst, tror inte marsvinen bryr sig speciellt mycket.