dreglande marsvin
Min hona Lemon är alldeles blöt under hakan och på bröstet. Hon har varit så sedan igår och jag har inte en aning om varifrån det kommer :S
Det är inte tänderna som krånglar och hon äter som hon ska och är inte hängig, vet inte om det är dregel eller vad det är.
Någon som har ett förslag?
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus
Säker på att det inte är kindtänderna som krånglar? Det kan man inte själv se utan det måste en veterinär känna/titta på.
Och endel marsvin äter på nästan som vanligt trots tandfel. Min förra hane åt nästan som vanligt fast lite saktare och när vi var hos vet såg hon att kindtänderna hade växt sig som en båge över tungan, så hur han lyckades äta är ju en fråga.
Jag tycker att det låter väldigt mycket som tandfel. Är du säker på att hon äter? När jag hade hona med tandfel var jag säker på att hon åt men när jag satte mig ner och studerade henne noga såg jag att hon mest bara satt och plockade i maten och fick i sig ytterst lite. Hon var inte det minsta hängig i början.
Hanna

Får väl ta henne till vetten i morgon då.
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus
hör gärna av dig om hur det har gått :)
Vi märkte inte att Sebbe hade tandfel, förrens det hade gått allt för långt. Han lurade oss länge genom att rusa fram till maten och tigga. Men han kunde inte svälja ner maten :(
Men jag hoppas verkligen att det inte är så i ditt fall!