Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1559 ggr
[jejjas]
0

Frågor kring Himalya

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

JAg har en black himalya hane, satt å kollade på han i går å såg att han hur ska jag säga saknar färg på en bitt av ena örat Förvånad, Har sama temp i rumet som jag alltid haft..

Nu till frågan: kan färgen bara försvina så eller vad händer?  eller har jag varit o observant så han är Himalya Dalmantiner?

Jag fattar inget alls

[jejjas]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild till lite skarpae än den andra

HannaVastervik
0

Är det inte huden som är tunnare just där bara??

[jejjas]
0

Nopp har kollat det :)

HannaVastervik
0

Okej, konstigt! ^^

Abico
0

Men är himalaya alltid fulltecknade? Går det inte att få teckningsfel på himmisar precis som på andra teckningar? Precis som det finns dalmatiner som har vita tassar borde det väl finnas himalayas som har vita öron? Eller? Eftersom han är skinny dessutom är det ju inte konstigt att han inte har en perfekt tekning, eftersom man inte avlar på teckning inom rasen.

Hanna 

[jejjas]
0

Det konstiga är att han har haft ful telning på öronen. Men satt å diskuterade med uppfödaren till hans pappa i går och farmor är him dalm så pappan kan mycket väl med vara de. Ska sätta cabbe med en av mina honor längr fram då de är 50% changs för dalm om han är de. Så igenköigen får tiden utvisa hur det är :)

Arcticas
0

Som svar på din fråga skulle jag säga; Ja, färgen kan "bara" försvinna. Din skinny är ju inte färgavlad så den är ju väldigt svag i teckningen, men även på mina renavlade himmisar så blir de lite blekare i tekningen emellanåt, även om jag tycker att jag har dem i samma temperatur.

Hmmm, himalaya dalmatiner har jag aldrig hört talas om. För att den ska kunna vara det så vet jag iaf att en av föräldrarna måste vara dalmatiner el roan. Har du stamtavla på honom?

#5 Visst kan man få teckningsfel på himmisar. Men det visste du nog redan ;)

[jejjas]
0

#7 okej, jo då har allt stam på han :)

Pappan är bl him.

Farmor bl him dalm

Farmors far bl him

Farmors mor golden dalm

Om du går in på oops marsvin å kollar dåld dalm så ser du cabbes farmor hon heter Kolla :)

Hon är både dalm å him