"flock"försäkring till marsvin?
Undrar om någon vet om det finns någon typ av flockförsäkring till marsvin som dte finns till hund och kattuppfödare?
Hur gör ni med många marsvin?
Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus
Nej det tror jag inte att det gör, prata med försäkringsbolaget och fråga.
Jag försäkrar inga av mina marsvin, det blir för dyrt. Bättre att lägga undan pengar och använda dom när det behövs.
Hanna
Vad jag vet så finns det inte. Har man många marsvin så¨tjänar man helt enkelt inte något på att ha djuren föräkrade, synd men sant.

Jag kollade upp det för typ fem år sedan eller så, kommer inte ihåg vilket försäkringsbolag det var men de sa att om man försäkrar fler än fyra smådjur (marsvin/kanin etc) så får man 10% rabatt på premierna för djur fem och där över.
Nu var detta ju ett tag sen och det kan ju ha ändrats.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
#3 Det är agria som har så och dom har fortfarande så =)
Tänkte på det här igår, varför inte uppfödare erbjuds uppfödar försökringar och rabatter. Vi är lite mycket uppfödare som vilka andra som helst.. Det är ju jätte knäppt att de inte gör så..
#5 - Fast jag förstår inte riktigt av vilken anledning uppfödare skulle få en massa rabatter och specialförsäkringar? Okej man kanske har fler djur är normalsvensson men en förutsättning för det är ju att man har pengar, tid och möjlighet att ha alla dessa djur. I stort sett all uppfödning sker ju på hobbynivå och det är få som lever på att föda upp djur, oavsett om det är hund eller hamster. För att kunna leva på det behöver man syssla med uppfödning på grossistnivå och då försäkrar man ju knappast djuren ändå.
Men varför ska uppfödare ha egna rabatter och privilegier när det gäller sånt här? Som sagt har dessa oftast mer djur än en icke-uppfödande djurägare och det är klart att försäkringsbolagen kan tjäna en hel del pengar på att få dessa att försäkra alla sina djur. Men då handlar det ju egentligen inte om uppfödarprivilegier utan om någon sorts mängdrabatt och det gäller ju vilken som helst djurägare i så fall, varför man då inte kan kalla det för uppfödarförsäkring/-rabatt.
Hanna

Det är väl mer att det är orättvist? Varför ska man kunna få kennelförsäkring på hund och katt när man inte kan få det på smådjur?
Som hundägare t.ex kan du försäkra hela din valpkull som grupp. Som illeruppfödare måste du betala för alla valparna en och en tills den dagen de flyttar hemifrån.