Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: månadens-marsvin
Läst 1550 ggr
Creation
0

Månadens marsvin augusti 2010 [bidrag]

För Månadens marsvin 2010 har vi infört en del nya regler samt tagit bort en del gamla, därför är det viktigt att du läser genom reglerna noga.

Den största förändringen för i år är att det varje månad finns ett speciellt tema knutet till tävlingen som både bild och beskrivning på något vis ska anknytas till. Det är dock upp till var och en att själv tolka temat och göra sitt bidrag utifrån sin egen tolkning. Om det inte går att ana någon koppling till temat (exempelvis en påskbild till temat jul) så kommer dock bidraget att diskvalificeras.

Regler:

• Du måste vara medlem på Marsvin.iFokus för att delta i tävlingen.

• Ett marsvin per bild (om inte annat anges).

• En kort beskrivning av marsvinet (och eventuell förklaring för temat) ska finnas med varje bidrag.

• Samma marsvin får bara delta en gång per månad.

• Ett marsvin som vunnit Månadens marsvin en gång under året får inte delta i tävlingen igen samma år.

• Samma bild får bara delta en gång per år - en bild som tidigare vunnit Månadens marsvin något år får inte delta igen.

Övrig information:

• Någon dag efter sista inskickningsdag startas en omröstning där medlemmarna kan rösta om vilket av de tävlande bidragen som ska bli Månadens Marsvin.

• I december röstas en utav vinnarna av Månadens marsvin fram till Årets marsvin 2010.

Augusti Tema: Utmaning
Vad är en utmaning för dig med marsvinen? Vad är en utmaning för marsvinen? Vad är en utmaning? Det råder fri tolkning av månadens tema. Bara fantasin sätter stopp!

Sista datum för inskickning av bidrag: 24 augusti klockan 12.00

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Denna kommentar har tagits bort.
HumlanochJuvel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bidrag nr 1:

När jag tänker på utmaningar med marsvin så tycker jag det kan vara ganska många olika saker. Kanske vill man få fram en viss ras eller färg? Men om jag frågade marsvinen här hemma: vad tycker ni är en riktigt utmaning? Då är jag säker på att svaret skulle bli något i stil med att om maten låg på något ställe som dom inte kom åt jätte lätt så skulle det vara en utmaning för dom alltså att få tag i maten. Skulle dom lyckas, så skulle dom lyckas med en utmaning och belöningen skulle för ett litet marsvin bli stort - att få sin favorit grönsak. :)

På bilden är mitt marsvin Humlan som tillsammans med sina kompisar Kanel och Skuggan(Kanel och Skuggan är dock inte med på bilden) en dag fick pröva på en liten utmaning - godsakerna var gömda och det är klart man måste hitta dom! Humlan tyckte det var väldigt roligt och spännande och extra glad blir man såklart om man klarar sin utmaning (och kanske till och med får en belöning) och det gjorde Humlan! På bilden har Humlan letat sig fram till en persiljekvist som ligger på ett par spel. Det kanske inte låter som någon stor grej men för mitt marsvin Humlan så var det en utmaning. Alla har vi olika utmaningar :)

Abico
0

Bidrag nr 2:

Utmaning = fotografera 3,5 månader gamla Thíndor.
Så mycket energi och studs i benen, inte kan man sitta still i flera sekunder medan matte sitter och skruvar på rattar och grejar med den där kameran. "Och ska hon ha ett kort på moi, så ska det väl vara ett kort från min bästa sida. Som här, där mina snygga hälar hamnar i fokus."

Hanna 

Fridaaaa
0

Bidrag nr 3:

Det är en utmaning att komma åt det goaste höet, säger Pyret :) Då blir det att man måste hoppa upp och "gräva" lite och se om man hittar dem goaste höstråna!SkrattandeFlört Och bebisen nedan tycker att det är en utmaning att dia mamma när hon sitter där uppe! Skrattande
Pyret är en mysig sheltiehona som går hemma hos min mamma hos hennes marsvinshonor.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Moa-16
0

Bidrag nr 4:

Här ser ni Cofy, som försöker få tag på morotsbiten genom nätet, en riktigt utmaning! :P En väldigt charmig gris kort & gott.

Inlägget är låst för nya kommentarer