Brastad 7-8 augusti
Nu änterligen har annonsen för brasta utstälningen kommit =)
Vilka härifrån ska ditt?
Vi ska ditt
kommer ställa
Polk pig´s Montessa Ras och pet
Hilfinger Ost och pet
Ev Gulliver pet
ev Chappussina ost och pet
Billyh boi Klippta pet
Rufus klipta
Anki ost och pet
Cabinessense ras och grupp
FunFunFun ras och grupp
Jag ska dit! :) Vet dock inte vilka jag ska ställa, får fundera på det under SM.
Dom har förlängt anmälan til den 26/7
Jag kommer troligen, ska passa på och ta med min vän så hon hjälper mig att ställa. Det blir väl drygt 4 marsvin med mig :-P

Jag är sugen på att åka men får se om jag har råd, SM tar kål på mig ;)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Kanske, det är ju nära mig, har bar 8-9 mil dit.
Beror på hur det går för min tortn white-hona på SM, så jag avvaktar med att bestämma mig.
Åh, vad bra!
Jag ska dit har jag tänkt för att ställa mina vita men jag ska fundera på hur jag ska dela upp klasserna.
Hanna
vi kommer nog endast på lördagen jag fyller nämligen år på söndagen =) men måste man åka båda dagar så får jag göra det XD
Kanon :) Jag ska åka dit, jag ska åtminstone döma upp i Pet, dock har jag inte bestämt mig för vilken dag jag ska ställa ut.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Så bra det blev nu, upptäckte att husvagnen ju står bara 20 minuter från Brastad :P Så marsvinen och jag bor på kusten den helgen och har nära till utställningen.
Hanna

Jag har tänkt åka på lördagen, om jag kan ordna resan. Vet inte vilka jag ska ställa isf, men troligtvis de vita pojkarna och kanske någon till.
Nu har jag i alla fall anmält =)
Kommer ha med 8 djur för att ställa och två till salu djur =)
Ska kanske dit, men skulle i så fall troligen behöva skjuts ifrån Göteborg. Någon som har plats? Mot överenskommen avgift förstås.
Funderar på om jag bara ska ställa ut en dag eller båda dagar då… hur ska ni andra göra?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Måste också försöka läsa skjuts! Jag ska nog bara åka en dag tror jag, har bara två ev. tre djur att ställa så
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag har inte anmält än, vet inte ens hur jag ska komma dit :P
Mvh Felicia

Jag hade gärna åkt, men har ingen skjus o sen ingen stans o sova. Sambon ska iväg på biltävling så han kan inte köra.
jag har både anmält och betalty nu käns mega gott =)..
#15 kan du inte åka med maria P då?
#17 Har tänkt tanken (måste dock fundera ut hur jag skulle komma dit då), men har mejlat en som jag åkt med ett par gånger innan och väntar på svar :)
Mvh Felicia
#18 okehj :)
Ja jag vet inte om jag kommer eller ej… Måste se vad eva säger…
Jag ska nog anmäla Noblesse. Myra kommer nog bara följa med som sällskap..
behöver bara fixa skjuts :)
#16 Kan du inte åka Med Liz? hon ska ju dömma på söndagen =)

#22 Jo har funderat på de, men då e problemet vart man ska sova. O ja har redan spenderat upp mina pengar från försäkringskassan, blev inte så mkt över när ja köpte Texan o massa andra saker till marsvinen. Så ja får nog helt enkelt vänta till Kalmar utställningen =/
Var ligger Brastad? :)
-1da98
// Ida och marsvin.
"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"
#24 - Nära Lysekil.
Hanna
#25 Oj, det blir lite långt :(
-1da98
// Ida och marsvin.
"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"
Nu har jag skickat in min anmälan också.
Ice T, Self DE white, 13,5 månader - Ras1, Pet2
Ice Cap, Eng. crested DE white, 10,5 månader - Ras1, Pet2
Thíndor, Self DE white, 3,5 månader - Ras1, Pet2, Uppf.grupp1
Gaeldor. Self DE white, 3,5 månader - Uppf.grupp1
Hanna
Jag kommer nog inte faktiskt. Hittar ingen sjuss och så.. Träligt faktiskt hade vela åka.
#28 fy va trist :(
#29 - Ibland är det så.. Tråkigt är det ja, ville ju träffa alla er. Men ni får komma till NM så kommer vi garanterat ses :-)
#30 får se hur det blir med det, det är ju ganska hög anmälnings avgift ditt =( sen va det det med sova och sjuss då :S
#30 - Ses på NM :P
Hanna
#32 ja det gör vi ska bli roligt tills dess.
Borde kanske snart bestämma mig för vilka som ska med :)
Är det många som ska ställa båda dagarna?
#34 såg att hana skulle ställa både lördag och söndag =).
Själv ställer jag bara Lördag då jag fyller på söndagen =) visst hade varit gör kul å ställa marsvin på födelse dagen men släckt å vänner gillade inte den iden XD kan inte förstå varför 
#34 - Jag är där bägge dagarna men har valt att köra ras ena dagen och pet den andra. Mest för att spara pengar till NM ;)
Hanna
hur många är vi ni som kommer? anmälan går ut om 3 dagar.
jag är i alla fal klar =) blir nog 10 eller 11 grisar med 6 att ställa 1 till salu ett sälskap till salu grisen och 1 ev tränings gris =)
#37 Jag kommer om jag lyckas komma dit, tänker anmäla till någon dag och leta någon att åka med fram tills utställningen :P
Mvh Felicia
#38 hoppas du kommer =) måste ju finnas någon som passerar dig?

Jag tänkte bara anmäla Boll till ost & pet men vet inte hur jag ska komma dit!
Jenny
Nu har jag nog bestämt mig vilka som ska med ;) Fast det kommer säkert att ändra sig.
Lördag:
Caviecares Donna Dixie - Ras
Paint Me Proud of Funny Farm - Pet
Ice Option - Pet
Bagheera - Pet
Sitanes Spellerberg - Pet
Victor X of Funny Farm - Pet
Söndag:
Caviecares Donna Dixie - Ras ?
Victor X of Funny Farm - Pet

Det verkar som jag kan åka! :) Tror alla tre pojkarna får åka med, men ska fundera lite till innan jag anmäler. Ska bara dit på lördagen.
Jag kan tyvärr inte… om inte någon från Sthlmstrakten ska dit för en dag?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#42 Jag kanske kan åka med dig? :)
Mvh Felicia

#44 Det är nog inte omöjligt. :) Var bor du? Vi åker fram och tillbaka på lördagen bara.
Nu har jag äntligen pratat med min mormor och jag kan sova över hos henne :) Hon bor bara 3 mil från Brastad så det blir ju nära och bra.
Så nu ska jag bara anmäla mig så jag inte glömmer det ;)
Nu har jag fått iväg anmälan :)
Lördag:
Caviecares Donna Dixie - Ras
Ice Option - Pet
Söndag:
Bagheera - Pet
Victor - Pet
Donna - Ras
Jag anmälde dom vita på lördagen så dom inte ska hinna bli skitiga innan söndagen :p
Jag har anmält SCh GP Kurkuma till Pet och Luneas Pimienta till Ras och Pet, på lördagen.
#45 Jag bor i Mölnlycke :) Det vore jättesnällt, skickar dig ett pm senare.
Mvh Felicia

Hmm får se om jag löser det med inbetalning, har skaffat internetbank men har inte klurat ut hur man använder den, haha
Jenny

Så, nu har jag också anmält! :) Det blev de tre pojkarna i ras på lördagen.
Jag har faktist redan börjat förbereda =) i går ick Tessa och ilfinger ett bad, så jag hoppas tessa håller sit vita vitt nu, i dag när jag kommer hem ska jag bada Anki så är alla strävhår badade. dom andra tar jag så nära inpå som möjligt. skinnysarna tar jag nog dan innan =)
Nu sitter jag här, ska jag åka ska jag inte? Vad tycker ni?
#52 jag tycker du ska åka =)
#53 - jasså… ska se vilka jag kan anmäla då..
#54 klart =) jag kommer ju inte till Nm :(
#52 Klart du ska åka! :)
Mvh Felicia
Ja jag har inte anmält så kommer inte :-)
Men det blir ju fler gånger :-)

Jag dyker upp på lördagen med Boll i pet & ost och så Sally i pet :)
Jenny
#58 =) va kul alltid roligt med lite motstånd i ost =D

#59 Hehe ja de brukar ju inte bli så många ;)
Jenny
någon som fått bekräftelsen än?
Nej.
Men den kommer väll :p

Någon som vill får gärna skicka bekräftelsen till mig, isåfall PM:a så skriver jag min e-post adress där (eller om man kan skicka bekräftelsen direkt via PM så går det lika bra såklart :)) =) Jag ska inte dit men är lite nyfiken på att se hur många som är anmälda osv. ^^
Alla som ska dit: ett stort lycka till :)
Bekräftelsen har inte kommit än, har fått reda på att dom har problem

#63 Trist att ni inte kommer, hade varit kul att träffa er! :)
#64 Problem med bekräftelsen eller hela utställningen?
#65 bara med bekräftelsen det kommer så småning om men frågan är bara när?

#65 Ja, det är lite tråkigt såklart men vi syns säkert på någon annan utställning framöver hoppas jag :) Lycka till i Brastad!

#66 Okej. Tack för svaret!
#67 Tack!
Nu har jag fått min :)
#66 - Senast tisdagen innan brukar det vara så det är gott om tid kvar.
Hanna
den är utskikad nu me jag får inte upp min =X har problem med mitt words 
#71 - Den är skickad i 2007 versionen… Vet inte om jag kan få upp den heller. I.s.f. kan jag skicka texten till dig i pm.
Hanna
#72 dt vore snällt om du kan det, annars håller sambon på att fixa words nu så om ca 1 timme kan jag öppna min, Funkar det inte för dig kan jag skika till dig sen om du inte får upp den :)
#73 - Skickade den i pm.
Har också sparat över det i "gamla word" så jag kan maila över om du hellre vill ha den så.
Hanna
#74 tack =) gubben håller på att instalera de nya nu =)
men den ser ju inte ut som den brukar stor ju inte hur många av varge ju :(
Håller med om att det var fattigt med information. Är det bara 2 domare? Inga hjälpdomare längre, som det stog på inbjudan?
#76 Det är förmodligen för få anmälningar för att de ska behöva ta in hjälpdomare.
Ingen stor utställning i Brastad den här gången heller, men det blir garanterat trevligt ändå :)
Hanna
Ibland så behövs det inga hjälpdomare ,precis som Anna skriver så var det för få anm .
Då jag hade anmält 6 st o betalt så räknades min anm som bindande .
därför så åker vi i alla fall ..
Pernilla Holmberg
Blir ingen grupp för mig :( Cabbe å Nisse har bråkat så både nisse å cabbe blir stukna 
Jag har med fått bekräftelsen, såg jag när jag kollade mejlen nyss :) Trimmade också på lillskruttan idag och det gick över förväntan, inte ett knyst :P Ser fram emot lördag nu!
Mvh Felicia

Kan inte öppna bekräftelsen, kan någon va snäll att maila över den i en annan version eller skicka den i PM?
Jenny
#82 Skickar den via pm.
Mvh Felicia
Har precis skrivit ner vägbeskrivning till Brastad, sen från Brastad till Hamburgsund och sen Hamburgsund till Brastad. Så nu ska vi nog hitta :p
Donna är i princip färdig trimmad, ska bara ta en sista fin puts på fredag :)
Fanny, Poppe, Berra, Bagheera ska badas på fredag. Victor ska badas ikväll.
Hade bara tänkt att åka dit en dag, men det blir båda dagarna ändå :)
Hur går det för er andra med förberedelserna?

Har inte börjat förbereda nått än, Sally ska badas på fredag och så ska båda få lite tassvård & öronrensing då!
Jenny
En liten upplysning ,,,Denna utställning är INTE burad ,,,Ni som ska ställa båda dagarna ,tänk på att ha med er spån ,hö och gott om plats i transporten ,,,samt vattenflaska .
Skriver bara detta därför att jag har fått en massa mail med denna fråga o jag vet att många går in här o tar en titt .
Vi ses
Pnila
HUr går det för er andra med förberedelserna? jag har bara tassar öron och klor kvar =)

Har en del kvar att trimma på de vita vildingarna. Troy är typ klar, tror jag råkat övertrimma ett ställe igen (hur ska man undvika det?!) så vågar inte ta mer. Bad blir det på fredag för allihop. Om allt går bra med leverans och så, så får jag hem två lånegrisar som ska träffa Troy. Hoppas på lite söta agoutibebbar i höst! :)
#86 Kan marsvinen stanna kvar i lokalen över natten eller måste man ta med sig dom?

Idag har här klippts klor och sytts ett överdrag till utställningsplattan. Vad har ni haft för er?
Jag har också klippt klor idag. Blir att fila allas klor imorgon.
Ska även tvätta öronen noga på dom som ska ställas på lördagen så det blri mindre att göra på plats.
Kommer ta med Kahlúa och Aurora så någon får kolla deras färger. Nutella får stanna kvar och växa på sig lite innan hon flyttar.
Jag är så gott som klar, har börjat packa väskan och burit fram gallerburen som ska med till husvagnen för att dom ska slippa sitta i transporten hela helgen. Imorgon väntar bad för alla tre :)
Hanna

Har inte börjat med nått än
Well well ska inte åka förens lördag morgon så ska nog hinna med allt!
Jenny
Har tyvärr fått stryka min tort'n white hona eftersom hon inte är i utställningskondition pga hormonproblem. Kommer trots det att dyka upp själv en stund under söndagen - inte bara för att leverera lånad hane. Ses!
Jag va så gott som klar tills jag såg att det va ett par djur som tvunget måste badas om
men men annars är det mästa klart =)

jag har bara badat 1 marsvin som ska delta i klippt LH. Resten av förberedelserna börjar jag med snart.
Nu är jag klar med allt och sitter och väntar på att pappa ska komma hem så att vi kan åka upp till husvagnen där vi ska bo i helgen :) Vi ses imorgon!
Hanna
#89 - Jag skulle tro att dom får vara kvar om man vill. Eftersom man om man vill kan checka in dom redan ikväll och alltså ha dom fredag-lördag så borde lördag-söndag inte vara något problem.
Hanna
Jag har marsvinsbad av två grisar plus trimning och kloklippning av en kvar :P
Mvh Felicia
är långt i från klar, nu sitter jag å väntar på att pastan ska koka klart, sen är det bad på endel kvar och kolla över klorna eller omjag tar det i morgon på plats.. transporterna ska spånas å lägga hö i, jag ska in i duschen bhaaaa tror jag kommer komma i säng sent
Nu är alla marsvinen badade. Ska bara torka Fanny lite mer och tvätta Victors talgkörtel.
Sen återstår det bara packning och att göra iordning transporterna och packa med hö och spån.
Jippi alla djuren klara =D=D=D=D ska fixa transporterna nu sen ska jag hacka gurka =) sen duscha å bara slapa resten av kvällen =)

Sitter här med Boll i knät som precis fick världens utbrott på nagelfilen, den stackarn fick kraftiga bitskador…
Är annars så gott som klar! Är hos mormor & morfar och åker med dom i morgon :)
Jenny
Nu är jag helt klar =) har även nattat djuren =D ses i morgon alla =)
Nu är jag klar, nästan :P Maten är i ugnen *s* Syns imorgon!
Mvh Felicia
Lycka till alla imorgnon! :)

Bara en gris kvar att bada, sedan är det läggdags! Ses imorgon!
Lycka till alla idag! :)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Snacka om lyx med 25 minuter till utställningslokalen, på underbart vacker väg :)
Nu är vi tillbaka i husvagnen efter en trevlig och lyckad första dag.
Min uppfödargrupp med self DE white hanarna Thíndor och Gaeldor blev 3/6.
Ice T blev 1/2 med cert.
Ice Cap blev 1/1 med cert, därtill BIR!
Thíndor blev 1/2 före brorsan som fick ck, själv fick han cert och blev BIR-R J!
Hanna

#109 Grattis till dom fina resultaten! :)
(Vill gärna höra mer resultat sedan när er utställningsdag är slut ^^)
För mig gick det helt okej, jag åkte hemifrån utan större förväntningar idag och resultaten blev ungefär som väntat :P För Pimienta som gjorde debut i ras gick det finfint, hon fick fina kommentarer och kritik för sin ljusa underfärg som jag dock var väl medveten om. Tyvärr poänglöst, det hade varit kul att veta vad hon fått för poäng. I Pet fick hon inga avdrag heller, men det ledde inte till någon placering. För Kurkuma som bara ställdes i Pet gick det rätt bra, hon fick 91 poäng men gick inte vidare till någon final.
#109 Det gick verkligen strålande för dig idag, kunde inte gått mycket bättre :)
Mvh Felicia

#109 Gaeldor är mycket stolt över mamsen och brorsan! :)
är hemma nu har varit det en stund gick rätt så bra för oss Ani blev 1/5 lakelands men blev slagen av en satin ch-teddy som blev bästa ost 91p och silvr kort i pet men ingen final.. fick även en ny stjärna med oss hem =) bild och infö kommer i en tråd i morgon =D
Grattis till er alla!
Underbart att det gick så bra för dig hanna!
Grattis till era fina resultat :)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
För mig gick det faktist rätt bra :)
Lördag:
Poppe - BIS pet 4
Fanny - HP och så blev hon 4 i gurkätartävlingen.
Söndag:
Berra - BIS pet 7 och han fick sitt 3:e silverkort så han är nu guldpet :)
För dom andra gick det helt ok.

Grattis allihop till fina resultat :)

Grattis alla till goda resultat!
Mvh Alexandra
Idag var det bara pet för vår del (Ja, det kändes jättefånigt efter gårdagen) och jag tycker att det gick riktigt bra det med.
IceT fick 92p och blev 3/8. Tyvärr inget tredje silverkort som jag hoppats.
Ice Cap fick 90p och blev 5/6 - vilket jag är jättenöjd med eftersom jag mycket väl vet att hon är lite liten ännu och gott kan både muskla och lägga på sig (fast det fick jag ingen kommentar om :P)
Thíndor fick 90p, silverkort och blev 1/7. Därefter gick han och blev Bästa Pet junior 1! Min lilla skit *s*
En ganska dålig bild från gårdagen på min fina uppfödargrupp, Thíndor och Gaeldor. Jag är sååå stolt över pojkarna :)
Hanna

Grattis till er 
Jag är nöjd, Boll fick 91 poäng i pet och blev 4/9. Sally fick 89 poäng och kom 2/6 med sitt första silverkort & HP :) Lite tråkigt dock att man inte fick nån motivering till HPet. Boll kom 3/5 i ost med bra kritik förutom på pälsen som är mjuk men de visste jag ju redan.
Jenny
#120 hon skrev mjuk på alla XD så hon gick nog mer efter typen på dom..

#121 Aha! Haha jag uppfattade de som nått dåligt, har alltis hört att dom ska ha sträv päls ;)
Jenny

#119 Heja Thindor!! :) Kram från lillebror med matte!
#119 Kul att det gick så bra idag med :) Grattis!
Mvh Felicia

#121 på oboy skrev hon lite sträv :)
Åh vad trist att dom inte kan skriva rätt resultat -.-
Hanna står som ägare på Ice Option när det var jag som ägde honom då och Sitanes Spellerberg blev BIS pet 7 men på hans plats står Thíndor som blev 1 av juniorerna …..
Vem ska jag mejla så det står rätt?
#126 - Fel händer lätt.
Maila komissarie om du vill men jag tror inte att man börjar ändra i listorna för det.
Hanna
#126 Jag vill ha mina rosetter, annars kommer ju du få mina 2 hemskickade eftersom du står på mina platser :p
#128 - Delades inte det ut i BIS-petfinalen heller?
Har inte ens tänkt på det förän nu men ja då förstår jag varför du blir orolig ;)
Hanna
Nej inga rosetter delades ut i BIS pet finalerna.. Bara HP rosseter.
Har iaf mejlat nu så hoppas på svar snart.
När det gäller resultatlistorna så ska rätt vara rätt. Annars går ju årets-poängen till fel marsvin. Så visst ska det ändras!
Hade ju väldigt otur att båda mina var fel :p Men hoppas det ändras och blir rätt.