Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 967 ggr
[Majasmamma]
0

Lååång väntan! Lite OT...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 11/9 får vi hämta våra små söta grabbar på NM, men tiden går ju såååå sakta… Det är alldeles för länge kvar!!! :o)

En lakeland och en teddy kille ska flytta hem till oss, från Hills marsvin.

Och kanske en tredje liten kille…

Här är fina Yackie. (Hoppas att det är ok att jag lånar bilder Gina?)

[Majasmamma]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och så lille Zero!

HannaVastervik
0

Vet precis hur långt det känns ;p Men snart så, snart!! Vilken är den tredje ni funderar på? =)

[Majasmamma]
0

#2 En liten lakelandkille från Morris marsvinsuppfödning. Han är fantastiskt söt och jag har blivit tok-kär… Det är bara frågan om man vågar chansa på tre killar tillsammans… :oP

HannaVastervik
0

aa det är frågan det =o)

Jag är tokkär i Xider, men får ta och stå emot och nöja mig med mina två brudar sålänge. Kommer säkerligen fler snyggingar längre fram =)

marsvin-90
0

De e okej att du lånar bilderna =) Kan hälsa att han har fått flytta ihop med Yackie nu, han vägde ca. 300 g nu när ja vägde han o e 4 veckor om bara nån dag.

[Majasmamma]
0

#4 Ja eller hur, det lär nog alltid dyka upp nya sötnosar som är svåra att motstå… :oP

#5 Oj vad han växer! Vad kul att de har fått flytta ihop nu, funkar det bra? Skönt för dem att ha varandra sen när det blir dags för flytt, så är inte allting nytt och läskigt.

Alltid lika kul att få "nyheter" om underverken, då känns inte väntan fullt så lång… :o)

HannaVastervik
0

Ja jisses vad han växer =) Brukar hona vara mindre? Har ju ingen koll på det där, men Zahara vägde 200 nu va?

Så skönt att dom får flytta tillsammans!

Hur ska vi få tiden att gå fortare?

[Majasmamma]
0

#7 Ja det är verkligen frågan… Det är konstigt -sommaren gick ju så jäkla fort men nu helt plötsligt står tiden still, undrar hur det kan komma sig? :oP

FeliciaS
0

Vad spännande! Söta marsvin :)
Om jag vore du skulle jag hålla mig till två hanar, tre i samma ålder kan skapa en hel del problem när de börjar bli över halvåret (vilket i sig kan sluta med att du inte kan ha dem tillsammans).

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Majasmamma]
0

#9 Åh tack! Visst är de? :oD

Ja jag har förstått att det kan bli problem längre fram… Det är inte lätt att veta om man ska våga chansa eller inte. Vi måste ju isf vara beredda på att kanske behöva ha två burar och det är det vi velar om just nu, om vi har tid och plats. :oP

marsvin-90
0

#6 Japp än så länge verkar allt bra o de trivs ihop! =)

#7 Att Zahara väger 200g har bland annat med att hon va minst i kullen när de föddes, men för var dag som går så går de mer o mer upp i vikt! =)

Kan även tillägga att Yackie i min andra kull väger 660g medans Yessie bara väger 550g beror med dels på att Yessie vad minst i kullen =) O hanar brukar ju biffa upp sig ganska bra o väga lite mer enligt mig.

[Majasmamma]
0

#11 Vad bra! Hoppas att de blir kompisar. Har varit och shoppat lite inför bur-bygget plus lite skålar och sånt idag så nu ska vi dra igång med byggandet! :o) Fast jag vill ju fortfarande ha med en vanlig bur till dem, har tänkt att bygga ihop den med den stora buren om jag bara får till det… :oP

Tänk att det kan skilja så mycket i vikt på de små. Det är mina grabbar som är som små köttbullar med andra ord!! ;o)