Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1493 ggr
PernillaS
0

mina pojkar slåss

Två av mina 4 pojkar slåss har nu fått sära på dom med ett galler emmelan dom. dom biter så det blir sår.

Zala va alldels sönderbiten innan jag upptäckte vad som förse gick. jag såg dom aldrig slåss då utan han va bara rädd och pep när jag tog upp honom.

Nu går han och hans bror i en egen bur det funkar jättebra.

vad ska jag göra har inte plats för 2 stora burar i köketGråter

Aristarcos
0

Det är väl det när man skaffar hannar, man vet inte förrän de är könsmogna ifall allt går vägen, tyvärr är det väl så att nu när du särat dom så måste du väl ha dem separerade… Så det blir väl två burar då…Alla är väl också i nästan samma ålder vilket kanske gör det än mer komplicerat..

Linnet
0

Bäst är nog att bara ha två hanar tillsammans.

FeliciaS
0

Det är svårt att ha fyra hanar tillsammans, särskilt när de är i ungefär samma ålder. Det bäddar ganska bra för bråk :P Dock tror jag det handlar mest om ranguppgörelse. Jag skulle haft en av de två värsta ihop med en av de som inte säger emot, sedan Zala med den som är över :P

Att sära på dem gör oftast saken ännu värre, tyvärr. Det kan bli svårt att få dem att komma överens sedan, så jag skulle råda dig att inte försöka sätta ihop dem som har bråkat över huvudtaget. Håll dig till att ha dem två och två, då är inte risken för bråk lika stor.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

Du kan inte göra ett burbygge på höjden då? :-) Hur stor är nuvarande buren? Är den väldigt stor kanske man kan dela av den annars.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

PernillaS
0

Jag har delat av min 120 bur med ett galler men tycker det känns snålt med utrymet. dom har ju bara 60 var att gå på i två plan.

Funderar på att bygga en bur av en gormhylla.

FeliciaS
0

#5 Har du haft alla pojkarna på 120*60 cm?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Moa-16
0

Om du hade 4 hanar i en 120*60 så är det inte konstigt att dom bråkar. Testa att köp en större bur, så kanske det löser sig.

Creation
0

#5 I två plan? Du menar att de har 60*60 på två våningar? Varför inte låta det ena paret bo på övervåningen och det andra på undervåningen då? :-P 120*60 var? Det är mycket lämpligare.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.