Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1247 ggr
HannaVastervik
0

Hopsättning av två vuxna honor

läste på Eragons sida och verkar som om det inte är helt hopplöst att försöka sätta ihop två vuxna honor om man har tålamod? Någon som har erfarenhet om det? =)

Royalz
0

Honor brukar ju sällan vara problem att sätta ihop vuxna. Det är ju hanar det är lite bökigare med.

HannaVastervik
0

Åh =) Hittade en stackare på blocket här där jag bor, vuxen, så tänkte jag att om jag ska ta någon kull på Zahara så behvöer jag ju tre för vill ju inte att Molly älsklingen ska få gå själv om Zahara paras.

Ja du fattar =o)

Sandra-B
0

Jag har aldrig haft några som helst problem med att sätta ihop honor- ungar eller vuxna.

Jag gör inte på något speciellt vis- badar inga, städar inte buren, låter dem inte träffas på golvet/neutral yta först utan sätter helt enkelt ner det nya marsvinet i den bur jag vill att hon ska bo i- färdigt.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

HannaVastervik
0

Haha vad bra! Tusan oroar jag mig för då! :p Inte så mycket svårare att ha tre än att ha två??

Sisss
0

Det ska nog gå bra, när Lie flyttade in var det inget bråk alls. Men Molly är ju ganska dominant så det bästa är ju om det är ett snällt och ett "odominant" marsvin :)

marsvin-90
0

Hanar har ja aldrig haft problem o sätta ihop med varandra. Därimot honorna här hemma e små bitchar som inte kan gå ihop med någon typ…

Linnet
0

Alltså visst kan ju två honor gruffa lite när man sätter ihop dom, men det brukar gå över ganska snabbt. Ge dom massor med gott att äta så får dom annat att tänka på.

HannaVastervik
0

Vad bra =) Får se hur jag ska göra då :)

FeliciaS
0

Det är bra mycket vanligare att man kan sammanföra honor än att man inte lyckas med det ;) Läs artikeln om sammanföring och följ råden där så underlättar du yttligare.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Majasmamma]
0

Jag har också förstått det som att honor nästan alltid funkar bra att sammanföra. Många uppfödare har ju ett helt gäng med honor tillsammans.

Skönt att det fler än jag som blir sugen på fler… ;o) Lycka till!!