Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1691 ggr
godisgrisen
0

S-kullen är kommen!

Babinski nonself black/golden och Duettens Uffington "Uffe" nonself blac magpie blev föräldrar nu på morgonen. Babinski var jätteduktig. Jag såg hela födseln det gick fantastiskt snabbt och lätt. Sen fick hon hjälp av Elie att tvätta barnen.

Precis som jag gissade var det fem ungar i magen. Fem fina pigga små underverk!

Svart hane 82g

Black magpie hona 80g

Black/golden hane 77g

Black/golden hona 78g

Svart hane 64g

Bilder kommer.

Arinah
0

Oj så roligt, jättegrattis. Blir lite tårögd, fina Babinski! Och så kul med att det blev en magpie i kullen. Och bilder, medesamma! Glad

Royalz
0

Grattis! :)

Fridaaaa
0

grattis ! :Skrattande

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

HannaVastervik
0

Grattis! =)

Fabiola
0

Grattis

godisgrisen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# Alla. Tackar!

Gänget på rad.

godisgrisen
0

De båda svarta pojkarna ser faktiskt ut att vara self black. Här kommer black/golden pojken med sin söta golden tass.

godisgrisen
0

Toksöta lilla black/golden honan.

godisgrisen
0

Magpie honan som jag vill ha kvar trots ett välvikt öronveck. hon är sötare när hon inte kisar mot blixten…

godisgrisen
0

Gullungarna!

Åh vad skönt att de kommit och att allt gått bra så här långt. De är så fina!

[Majasmamma]
0

Men åh vad söta! Kyss Grattis!!

Emmsann
0

Helt underbart söta! Grattis till så välskapade bebisar :-)

//Emma

luneas
0

Grattis! Vilket gäng! :-) Sötisar!

[Tisslibiie]
0

Awww grattis till sötnosarna!^^

[Licroana]
0

grattis!

FeliciaS
0

Grattis till sötnosarna :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

Sådana sötisar! :-) Ska någon behållas?

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

[Maijah]
0

Vilka söt-bebbar!Kyss

godisgrisen
0

#17 Ja det blir nog så att magpiehonan stannar.

Nu är de ett dygn gamla och jätteaktiva! Allt fungerar utmärkt och de är helt bedårande!

Moa-16
0

Oj, vad många! Söta! :P

RosaMarsvin
0

Vilken fin liten brindle-tjej! Henne är jag intresserad att köpa, men jag vill vänta och se vad min egen Boye får för ungar först. Hon ska föda om 10 dagar ungefär, pappan till ungarna är Babinskis bror(?) Bainbridge. Blir någon av dem en brindle-hona behåller jag nog helst min egen unge.

godisgrisen
0

#21 Ja lilla brindle-tjejen är fantastisk! Nu är det så att hon är bortlovad redan men jag har inte fått kontakt med beställarna sen kullen föddes, så vi får se. Om de mot förmodan hoppar av får du gärna köpa henne. Ja Babinski och Brainbridge är kullsyskon. Lycka till med din kull!

Atensia
0

Grattis till en underbart söt kull :)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

godisgrisen
0

Titta så trötta vi blev av att födas! Både barnen, mamma och barnmorskan.

godisgrisen
0

Närbild. Elie som är pensionerad avelshona älskar verkligen små ungar.

Moa-16
0

#24 Nästan som man vill lägga sig där själv, ser ur mysigt ut^^'

godisgrisen
0

Dagsfärsk bild på hela raden.

godisgrisen
0

Sötisarna.

godisgrisen
0

En till.

godisgrisen
0

Lägger in den här bilden som ett litet tips. Om man ska transportera en hel sprattlig marsvinskull en kort sträcka som från buren i köket tilltill fotostudion på balkongen så är hink väldigt praktiskt och säkert. Ungarna gillar det inget vidare men det är ju verkligen inte länge de behöver sitta där.

Moa-16
0

#30 Man kan ju lägga in en handduk eller lite spån så slipper dom glida runt (:

godisgrisen
0

#31 Ja det är ju smart. Var lite slarvig den här gången. Handduk rekommenderas, ja.

1da98
0

Oj vad söta!Kyss

-// Ida

// Ida och marsvin.

"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

FeliciaS
0

#24 Naw, vilken mysbild! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

RosaMarsvin
0

Åh, jag gillar verkligen brindletjejen.. Du tror inte att hon som har tingat henne vill byta mot en golden roan eller vad det nu blir som min Selma kommer att få?

godisgrisen
0

#35 Jag förstår det men jag tror "min familj" har bespetsat sig på henne. De har väntat så länge på den här kullen att det känns jobbigt att trassla till det för dem.

Himla synd för jag hade gärna sålt till dig. Gillar du inte hennes bror då Flört han liksom de helsvatra pojkarna letar hem. Annars skötte Babinski det här med barnafödandet med glans och guldstjäna så hon kommer att bli mamma igen. Kanske får hon en liknande tös då.

Nu verkar det som de ska ha henne men fortfarande är du nr.2 i kön. Jag väntar ju en kull till i veckan och de kanske ändrar sig och väljer två ur den kullen istället, vem vet och vem vet vad som döljer sig i Meropes mage…

RosaMarsvin
0

#36 Visst är brorsan fin också, men jag vill helst ha en hona till, som jag kan sätta ihop med Myosotis Yves när de är tillräckligt gamla. Eller med Ajvide. Men kanske får min egen Boye en fin liten hona om någon vecka, då är det ju fixat ändå. Dessutom har jag väl inte så bråttom. JAg borde skaffa ett burskåp först, så att jag har mer plats för grisarna..