Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1604 ggr
SaraB
0

2 marsvin + en kanin?

Hej,

jag såg att twinnie skickat in en liknande tråd nyligen, men jag undrar om det är så att man kan ha 2 hanmarsvin och en kanin ihop. De ska inte bo ihop om det blir en kanin också, men kan de gå och beta i gräset och leka ihop?

Och i så fall vilket kön på kaninen är det bäst att jag skaffar om jag har 2 hanmarsvin. Marsvinen är 1 och 2 år gamla om det spelar ngn roll. :) Jag ska alltså INTE ha dom så att dom bur ihop 24 h om dygnet. Men de an väl gå ute i gräset och beta och leka ihop?

Just det, isåfall ska jag ha en löwhen/lejonkanin troligen, dom är inte så jättestora. ;)

OERHÖRT tacksam för svar!

//SaraB

Magda
0

jag har haft kanin & marsvin ihop utan problem, min kanin var en hona som gick med hanmarsvin, (en större typ av kanin var hon men jag fick henne som bebis så hon vande sig vid att vara försiktig med grisarna) Skrattande

KvirrZ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hos mig har det också funkat, men nu funkar det inte så bra längre. Kaninen(den svart/vita) som jag har kvar har blivit för stark mot marsvin så det går inte längre. Men den andra kaninen som dog har alltid varit snäll.

- Mvh Emma

SaraB
0

Mina marsvinshannar är inte kastrerade. Kan jag ha en kaninhona med dom?

KvirrZ
0

Min hane är också okastrerad och gick med kaninhonor, varför skulle det inte gå? Knappast troligt att det blir ungar ;)

- Mvh Emma

SaraB
0

# 4, nä, men man vet ju aldrig :P tack för hjälpen! DET BLIR EN HONA! :D

KvirrZ
0

Vad kul :D Vilken ras?

- Mvh Emma

SaraB
0

Jag vet inte vad , hur och när, jag ska på sem i en vecka v13 och sen v 24 ska till spanien i två veckor, ska jag köpa den efter spanien eller vad tycker nu?

FeliciaS
0

Det går ju utmärkt att de träffas ibland… Du borde skaffa en kanin när du inte ska vara borta ett tag, alltid bäst att ha den när man inte ska iväg på semester eller likn. :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Fiona
0

vi har ter marsvinshonot tsm med en hon kanin de funkar braoch dom bor med varann heltid:P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

[sweetestperfection]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min kanin får komma och hälsa på grisarna när han vill, har alltid burluckorna öppna när jag är hemma så de får gå ut när de vill.

Om marsvinen är ute på golvet så vallar min kanin in dem..de ska ju vara i buren! :P 

Kaninen sover i egen bur, men annars är han ute lös i lägenheten hela dagarna och hoppar ut och in till grisarna. (Även min katt är inne och kikar runt i deras bur och försöker äta hö..de kan ju va gott :P )

De funkar bra, trots att han blir utskälld efter noter ibland av mitt yngsta marsvin.

idipidi
0

Kan säga att jag som uppfödare nekar folk att köpa marsvin av mig om de ska ha marsvin och kanin boendes tillsammans heltid och inte lyssnar när jag berättar om riskerna samt att de behöver olika foder.

Då får de vända sig till någon annan…

Chippers
0

#11 Det tycker jag är bra! Ska också börja med det. Fast ingen av mina köpare hitills har ens haft kanin, vad jag vet.

SaraB
0

Nej men nr #11 och 12, som det står i texten ska dom inte bo ihop. :)

#10, vad är dina marsvin och din kanin för kön?? :)

Chippers
0

#13 Jasså okej. Bra. :-)

Abraz
0

Jag har inte lyckats få mina kaniner att acceptera grisarna.  De vill bita i marsvin !!!   Men jag hörde att det beror på deras personlighet….. Om du köper en kanin, se till att du köper en som är van att bo med marsvin.

[sweetestperfection]
0

#13 Mina marsvin är pojkar och min kanin är också hane, men han är kastrerad. :)

Så fort jag märker att de blir upprörda av kaninen så stänger jag marsvinsburen så kaninen inte kan komma in dit. & det hörs när han blir jobbig, för knut, min äldsta hane talar gärna om det för mej högt och ljudligt. :)