Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1422 ggr
CraZy_PiNk
0

Vilken ras är sötast/bäst?

Hej jag kanske ska köpa två marsvin och undrar vilken ras som är sötast o.s.v.Cool

_Anna93
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

enligt mej är alla marvin söta men samma ras kan ha två jätte skillnader på hur dom ser ut. det jag tycker är att du ska tänka vad du ska ha dom till. sen hur mycket tid du vill lägga ner på pälsvård m.m

(tex. min sheltie behöver mycket pälsvård.

men min self behööver det inte)

varemis
0

Hejsan!

Jag måste säga att din fråga är helt omöjlig att besvara! Vilken sort som är sötast är ju en smaksak. Själv är jag väldigt förtjust i skinny, men det behöver ju inte innebära att du gillar detsamma. Det enda jag kan rekommendera dig är att inte skaffa cuy. De är inget för nybörjare då de är ganska vilda av sig. Ska du skaffa någon långhårig variant måste du vara beredd på att lägga ner en hel del tid på pälsvård. Försök ta reda på vad olika raser har för behov och fundera sen på vad du tror passar just dig. Lycka till!

CraZy_PiNk
0

Ja tror att jag vill ha en lång, rufsig och vit och en korthårig.

Vicky
0

Jag har en lång rufsig vit hahaSkrattande klart jag har en till oxå.

_Anna93
0

så du vill ha en alpaca / texel eller merino typ som min prinsessan vitsippa. ska skicka fler bilder på henne hon är en alpaca med lättskött päls enligt mej. sen kanske en self/ nonself / teddy /rex.

_Anna93
0

ruffsig sippan

_Anna93
0

teddy honan Sindi

_Anna93
0

selfen Kristall

_Anna93
0

från vänster sefl, teddy(kanske rex) alpaca

_Anna93
0

hoppas du lyckas hitta vad du söker

slutligen visar jag en bild på Sindi och hennes bebisar. hanarna är tillsalu. från vänster "stormviskarens" Amigo hane, "stormviskarens" Apollo hane, "stormviskarens" Anastasia hona och slutligen mamma Parcanovis Sindi

Vicky
0

Vilka söööta !!!!!!! Räcka ut tungan kram

varemis
0

Om du vill ha något rufsigt ska du kanske titta närmare på lunkaryorna. Hlt underbara ocg kag vet inte om det blir mycket rufsigare än så!!! Min lilla Arvid ser ut som en gigantisk dammråtta och är helt underbar i sitt temperament. Det blev kärlek vid första ögonkastet.

Nicey_och_Smulan
0

# 1. Din sheltie är bara så vacker. Tror jag såg henne i ett annat forum oxå. Glad

_Anna93
0

haha tack Skrattande de tär en av mina stora skönheter