Namnhjälp!
Håller på med två nya modeller till mina hus.
Den som jag har problem med namnet är som ett öppet garage. Alltså framsidan är borttagen.
Eftersom det andra heter (Marsvins)Garage är det naturliga namnet Carport, men det känns fel. Marsvinscarport känns också fel.¨
Jag har funderat på Piggieport, tycker det låter gulligt.
Någon som har något förslag?
Dena andra nya modellen är en stuga men med ett runt hål. Jag har så ont om tid nu innan NM så det var lättare att göra så. (Jag har ett mycket smärtsamt blåmärke som påminner mig om varför jag hatar hålsågen!)
Namnförslag till den? Hobbitstuga? De har ju sådana dörrar i Sagan om Ringen :-) Eller är det lättare med Bilbo- eller Frodostuga?
De andra som finns heter ju bara tråkiga saker, hade velat ha bättre namn men det är svårt för då förstår inte folk vad jag menar (och jag blandar ihop dem, de heter vad de känns som de heter).
Jag har Lådhus, Öppet lådhus (där behövs ett bättre namn), Altan, Entré (för det ser ut som en entré till ett fint hotell tex), Garage, Stuga, Öppen stuga (också tråkigt) och Paviljong.
I-landsproblem DeLuxe :-P
åååh vad rolig fantasi du har!
Piggiport och Frodostuga var ju urgulligt! Me like 
Svårt det, jag har så dåligt fantasi! :P Kommer du att lägga upp dem nya på hemsidan meed?? :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Tack :-) 1 röst på Frodostuga då :-)
#2 Japp, fast det dröjer nog tills efter NM. Jag har till på torsdag att bli klar. När jag började hade jag 8 dagar på mig för något som i vanliga fall tar 14 om jag stressar :-O
#3 okej :) Förstår om du är stressad då!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Piggieport vad hur sött som helst :) Röstar också på Hobbitstuga, känns inte lika specificerat.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Hobbit stugan är väl helgulligt och passande.
Ett tips gällande "garaget" kan kanske vara Formel 1 pig? Tanken kommer från raecersportens formel 1 lopp.
Marsvin 4-ever
.
Föresten ska du ha med några öppna lådhus till NM? :-)
#7 Japp :-)
Grönt med vita lister
Hallon med vita lister
Lavendel med vita lister
Rosa med natur lister
Syren med natur lister
Vitt med rosa lister
Piggieport blir namnet på det nya garaget
Stugan kan jag inte bestämma mig. I Sverige heter det ju Hober och inte Hobbitar men Hobstuga låter bara dumt. Jag tycker om Hobbitstuga, men velar om Frodostuga också :-/
#8 Åh vad bra, är väldigt sugen på att köpa en :)

Piggieport var ett bra val :)
Sen tycker jag att Hobbitstuga är ett bra namn :)
Mvh Alexandra
Tycker också Hobbitstuga är ett bra namn.