Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 973 ggr
diva
0

Angående sanering

Nu har jag en fråga om när man ska sanera.

Ska man göra det då man börjar behandlingen med Imaverol eller då man avslutat behandlingen eller ska man gör det både i början och efteråt då man behandlat klart.

Atensia
0

Antar att du menar under "ringormsveckorna?" När vi hade Ringorm här hemma så varje vecka när jag bytte spån i buren så tvättade jag buren i Virkon S och även golvet i marsvinsrummet (då marsvinen fick vara ute på det under städningen) Sen när behandlingen var över så sanerade vi hela marsvinsrummet (tak, väggar, golv, möbler, prylar mm)

Marsvinen badades även i Virkon S varje vecka och i Fungoral schampoo sista veckan.

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

diva
0

#1  Jo det menar jag. Du hade inget annat än virkon och fungoral? Jag har ju fått imaverol.

Atensia
0

#2 Nej Virkon S och fungoral var det enda jag använde till att ta död på sporerna, förutom medecinen. Vad är Imaverol för något?

diva
0

#3 Det är ett medel man blandar med vatten och badar grisarna i. Receptbelagt och det är bara vissa vetrinärer som har licens för just denna medicin

Atensia
0

#4 Aha okej, då var det säkert därför jag inte fick det hos den veterinären jag va hos.