Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: beteendehantering
Läst 1090 ggr
smurfe-lina-89
0

protesterar vid beröring på rumpan

Båda mina hanra protedeterar när jag tar dom på rumpan, klappar eller om jag ska borta dom. båda är långhåriga

Moa-16
0

Dom tycker helt enkelt det är obehagligt.Kanske är dom lite kittliga. Borsta lite försiktigt där så ska det nog gå bra!

Emmsann
0

Så gör mitt marsvin också och det gjorde mitt marsvin jag hade tidigare också. Tror det har något med jaktinstinkt och flyinstinkt att göra, dock lite osäker.

//Emma

Lexxi
0

En av mina honor får panik om man tar henne på rumpan.. man kan röra överallt annars.. men inte rumpan

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

Piggy-wiggy
0

Vi har 2 marsvin, ett långhårigt och ett korthårigt. När man borstar eller klappar det långhåriga på bakdelen får han fnatt. Han rycker till och ibland liksom hoppar han så fort man petar där. Han visar tydligt att han inte vill att man ska röra bakdelen men hur ska man då kunna borsta pälsen?? Eftersom han är så långhårig blir det ju lätt trassligt…

Emmsann
0

#4 Man får vänja dom helt enkelt :-) Testa klappa lite försiktigt varje dag och bjuda på gurka kanske bara för att visa att det inte är farligt!

//Emma

DoD
0

Min lilla hanne vändert sig nästan så han ligger på rygg om man klapar på baken, e de normalt?

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta