Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: avelungar
Läst 901 ggr
RosaMarsvin
0

Semlas vansinnigt söta ungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har även Semla och Eldorados ungar kommit!

Semla är saffron dalmation och Eldorado är self golden. Det blev fem stycken: Två self golden honor, en hona som man skulle kunna kalla golden roan (undertecknad), en hane som är golden dalmation och en hane som är i stort sett helt vit med svarta ögon, svarta trampdynor och svarta "sorgkanter" på öronen. Han är vansinnigt söt.

Bilderna blev inte så bra, så jag bifogara bara en bild på den vita hanen med de svarta tassarna. Mer bilder kommer imorgon.

[Licroana]
0

aww, så söta, grattis!

[Majasmamma]
0

Nämen vad söt, grattis! :o)

FeliciaS
0

Grattis! Otroligt söt bebis på bilden :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Lyan
0

Ska hanen säljas? Känner en tjej som försöker avla fram extremt sotade De white och hon skulle nog kunna vara intresserad

Binajis
0

#4 Tyvärr är det nog inte så smart att avla in roan i det… risk för doldisar finns då om jag minns rätt.

Vilken sötbebis och hjälp vad gulliga tassar Kyss

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

RosaMarsvin
0

#4 Ja, han ska säljas, men du kanske ska kolla om #5 har rätt i att det är dumt med roan/dalmatiner till det.

Lexxi
0

åhh han är ju supersöt!

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

Lyan
0

Jo, jag vet att han med största sannolighet är roan. Kom på också att han kan ju bli prickig/fläckig senare och då är det inte intressant.

Zacke var roan och det gäller bara att hålla reda på det, på så jättextrema som Zacke går det att ana om de är roan.

Än har det bara kommit så långt att det är två ungar :-( Alla andra har förolyckats och Zacke dött :-(

Fast de minimalteckande är också grymt fina :-D