Hur mkt motion behöver de?
Om man har två hanar i en 120x60 bur, hur ofta och hur länge behöver de springa utanför buren? Hur gör ni?

Min Molly (och Zahara som komemr om fyra dagar) är och kommer fortsätta vara ute minst en timme varje dag på golvet och så gos morgon och kväll. Fungerat DÖbra med Molly som är lite blyg så hoppas att det fungerar lika bra på en liten bebis. Tycker det är ganska lagom och hon verkar må bra av det!
Om jag skulle ha två marsvin i en så liten bur så skulle de nog antagligen få komma ut nån timme varje dag, minst varannan dag.
Mina fyra tjejer bor i en bur med ca måtten 300*50. De brukar oftast få komma ut på golvet 2-3 gånger/vecka, ett par timmar varje gång.
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
mina brukar inte vara så ofta ute och sprina kanske de blir 1 gång per 2 veckor men de har ju sin rymmliga bur också :)
#3 Buren är inte liten ?
eller jag vet inte jag har 2 hanar i en 95 cm 57 cm jag tog måttet igår jag åkte till djuraffären dom frågade mig hur många marsvin ska finnas i buren då sa jag 2 st då sa dom att den buren var till 2 st :) är den också förliten ? eller enligt djurskyddslagen är mitt mått på bur för 3 marsvin
Lady-x du får ha 4 marsvin i den enligtdjurskyddslagen
Jag skulle inte lyssnar på djuraffären. har helt enkelt för mycket upplevt med den. Marsvinen skulle får så mycket plats som mögligt. Jag har byggt om bokhyllor. Och de använder hela platsen icl några meter utanför. Jag har 6 styck och de bor på 4 våninger som är 2 meter lång och 55 cm bred.
#6 Min personliga åsikt är att buren är ganska liten. Det var bara det jag menade, inte att den inte är laglig. En 120x60 som TS marsvin bor i är nog det minsta jag skulle ha till 2 marsvin. Men då skulle de också få komma ut och springa av sig ofta. Men det är återigen min åsikt.