Hjälp hur skall detta gå
Är verkligen förvirrad nu.Hörde om en marsvinshona som är 2år och aldrig haft kull.Nu är hon dräktig….vad fasiken kommer att hända nu? Klarar de verkligen att få kull så sent i livet,vet inte om detta var planerat, jag har för mig att de skall ha innan ett år,eller?
DET E INTE MITT MARSVIN.
Fy så hemskt 
En hona ska väl ha sin första kull runt 6-8 månader beroende på när den har rätt vikt ( kommer ej ihåg vikten)
Känner du personen eller?
Nej känner inte personen så,utan vet vem det e och känner hennes kompis….det klassiska…en kompis kompis.Men om mamman dör, dör ungarna oxå?,måste de inte ha den första mjölken eller kan hon nappa upp de? Gillar inte när det inte e koll på avel med djur.
Vet flera honor som fått sin första kull först efter två år och uppåt och det har gått bra i flera av dessa fall. Att bäckenet går ihop tror jag bara stämmer till viss del.
#2 över 800gr

Bäckenet blir mindre elastiskt med åldern. Har själv haft flera honor som fått första kullen sent, närmare två års ålder och det har gått bra. Men det är ju inte nåt jag rekommenderar.
Det går att föda upp moderlösa marsvinsungar, även om det är ett himla jobb. DOm börjar ju äta vanlig mat nästan direkt, men man måste ändå ge dom nån slags ersättning dom första veckorna.