Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 2667 ggr
marsvin-90
0

Ultimates Bebbiar födda 16/9

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ikväll kom äntligen Umlas bebbisar! Hela 4 stora fina sötnosar! 2 tjejer o 2 killar. Både mamman o pappan e Lakeland men mot alla odds så blev ingen lakeland eller Skinny! Eller ja kan inte riktigt avgöra om någon av dem skulle kunna vara lakeland. Men dessa e nog de svårtaste ungarna hittils o se om de varit lakeland eller inte. Här kommer lite bilder på var o en.

Min hemsida: http://www.hillsmarsvin.zoomin.se/

marsvin-90
0

Först ut en hane, Exakt samma teckning som sin far!

Nonself white, black, cream roan (ev. dalm)

marsvin-90
0

Hona, Nondelf Black, cream

marsvin-90
0

Min favvo! Hane, White, black, cream? roan ev dalm.

marsvin-90
0

Hona, Nonself Black, golden

Arinah
0

Grattis Fantastiskt fina bebisar. Vilka läckra teckningar. Kan säga att jag blev mycket intresserad av honan, mycket intresserad:)

[Majasmamma]
0

Nämen GUD så söta! Nu blev jag ju inte ett dugg sugen på en till…

Känner mig nästan lite stolt, de är ju nästan som eh… sysslingar (eller nåt) åt Yackie och Zero! Skrattande

Grattis!!!

emelie92
0

¨Den stora vita hanen är ju så sööööt! Ge mig! :)

marsvin-90
0

Tackar =)

#5 Hon kommer mycket troligt bli till salu med ;)

#6 Haha ja nått sånt, yackie o ultimate e släkt, Yackies farfars far o umlas morfar e samma =p

#7 Tyvärr men han e min, än så länge iallafall får se om ja behåller han ;)

[Majasmamma]
0

#8 Ja du ser! Nog lika bra att jag tar den första lilla hanen på en gång eftersom de ändå är släkt… Oskyldig

Arinah
0

#8 Vi får ha kontakt senare på PM när hon vuxit lite och allt gått bra.

En black/creamhona passar väldigt bra hemma hos oss :)

Aristarcos
0

Många sötisar :)

Abico
0

Sötisarna :) Grattis till både dig och mamma-marsvin!

Hanna 

Atensia
0

Grattis! :-)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

1da98
0

Grattis! :D
Jag gillar Black/golden honan :)

// Ida

// Ida och marsvin.

"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

godisgrisen
0

Men du är inte klok vilka fina ungar!

Arinah var nu snäll och köp den där tjejen genast, så jag blir av med mitt habegär!

Arinah
0

# 15 Om jag får tänker jag slå till. Men hon måste växa lite:)

#1 Det är, om det inte framkommit black/creamhonan, som ser harlequinaktig ut. Kommer PM:a dig inom de närmsta dagarna :)

marsvin-90
0

Tackar =)

Här kommer en bild på black, cream honan bakrifrån, gillar verkligen hennes teckning. Men ja e så svag för vita.

#10,16 Jo visst förstog ja att de va denna, o de e bara att PM när du känner för de =)

Myosotis
0

#17 Om hon verkligen är cream och inte buff (svårt att se från foton) och inte har något vitt, samt har "non-self-päls", skulle du absolut kunna regga henne som harlekin. Riktigt OK tecknad tycker jag! Kul!

marsvin-90
0

#18 Vad roligt!  Ja vet inte alls hur de ska se ut för att vara Harlekin, ja trodde inte att de hade så stor fläck som hon har?

Emmsann
0

Grattis till dom fina bebbarna! :-)

//Emma

Myosotis
0

#19 De ska vara "rutiga" med rygglinje och maglinje och tre olika sorters tydliga rutor: cream, black (eller chocolate) och mixade, i ungefär lika proportioner på båda längssidorna av kroppen.

Hon saknar väl cream-ruta på högra sidan, annars ser det riktigt bra ut tycker jag (med reservation för att jag inte sett magen).

marsvin-90
0

Okej tack för förklaringen! =) På magen e hon mestadels svart.

marsvin-90
0

Bebbisarna ovanifrån =)

Lexxi
0

Dom är riktigt söta! Grattis :)

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

RosaMarsvin
0

Honan som är black/golden är ju riktigt intressant för mig.

Vad tror du, Myosotis, skulle inte hon och Yves kunna få brindle roan-ungar?

Synd bara att jag har så många marsvinsungar själv och lite platsbrist. Du vill inte bya henne mot någon av mina ungar ;)

Www.rosamarsvin.blogg.se

marsvin-90
0

#25 kan lägga in ett par bilder på henne med, har precis varit uppe o fotat igen. Om ja hade behövt en hane hade jag mer än gärna bytt henne mot din vita hane! Fy va söt han e! Dessvärre har ja så många hanar just nu o behöver bara honor. =)

marsvin-90
0

Baksidan

marsvin-90
0

sidan

Creation
0

Grattis!

Men vilken färg har egentligen bebben i #2? I inlägg #2 ser hon sannerligen creamig ut, men i #17 ser hon ut att vara buff och i #22 ser hon rentav golden ut. Tungan ute Det här säger verkligen något om hur ett foto kan luras…

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

marsvin-90
0

Magen =)

Denna kommentar har tagits bort.
marsvin-90
0

#29 Tack! Haha ja visst luras fotona ganska bra =P Men ja har gämnfört henne med alla mina buffar ja äger o hennes syster o hon e väldigt ljus så hon måste vara cream! Syndes tydligare idag. Hennes syster va ja lite mer osäker på om hon va buff eller golden men nu e ja väldigt säker på att hon e golden =) Nu den ja e mest osäktast på e denna hanen: på sidan om de e cream eller om de e nåt annat, ser lite lustigt ut i verkligheten men de kanske de bara e för han e roan. :S

Denna kommentar har tagits bort.
Myosotis
0

#25 Brindlingen är rätt bra faktiskt. Men du får nog avvakta lite för att se hur färgen blir, just nu verkar hon väldigt ljus. En "riktig" brindle ska ha mycket mörk och glödig röd färg. Yves hör inte heller till glödigaste i de röda/golden strån han har, eller hur?

marsvin-90
0

#34 Ja kan inte påstå att de röda e ljust utan snarare att de blir ljust beroende på hur ja ställer in kameran. Men kan ju va ja som inte har nåt o jämnföra med heller.

FeliciaS
0

Vilka sötnosar det blev också :) Grattis igen! Jag skulle gärna plocka hem både mamma Umla och black/creamdottern Oskyldig

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Myosotis
0

#35 Som sagt är det jättesvårt att avgöra en färgnyans från foton!

Svea-
0

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHH…jag blir helt tårögd..jjaa jättelarvigt men jag e så glad.. att Fanta kom till dig och han får fortsätta lämna helt underbara avkommor.Och ffyyyyyyyyyy attans så underbara dom e allihopa.. men helt klart är mina favvisar dom vita hannarna.Ack så underbara å så lika pappa som jag älskar så…

Jag har ej glömt bort dig helt ang Fantas tidigare kullar.Jag är på G…bara så du vet ;)

JÄTTEBAMSESUPERDUPERGRATTIS!!!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

marsvin-90
0

#36 Tackar, tyvärr så behåller ja nog umla för mig själv nu ett tag när hon va borta så länge innan hos dig =P

#38 Tack =) Ja de e så underbara hela högen! O ja blev så förvånad när ja såg de vita =P Låter bra att du e på G med hans tidigare kullar! Ska bli spännande o läsa =)