Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 3274 ggr
[Aquelegia]
0

Kittligt marsvin?

Har aldrig ägt en hane och har nu märkt att trots att han är ganska tam nu så "vrider" han sig och skuttar och stöter bort mina fingrar när jag vill klappa honom. Däremot har han visat tycka mycket om att jag gosar ner han i famnen på mig och kliar bakom öronen. Är han kittlig eller bara inte gillar att bli klappat på hela kroppen? han är nog i det man kallar tonåren nu då han visar typiska tonårsbeteenden.

[Maijah]
0

Vissa marsvin tycker det är obehagligt att bli klappade på t.ex rumpan eller ryggen/magen. Man lär sig  -när man lärt känna sina grisar mera- var de vill blir klappade :) Och ja visst, marsvin kan säkert också vara kittliga :p

EternalWinter
0

Jag har samma fundering, fast jag kan klappa mitt marsvin hur mycket som helst på ryggen, men sen när jag kommer åt sidan/magen piper hon jättehögt och börjar skutta runt som en liten rodeohäst eller nått, ser faktiskt riktigt lustigt ut!

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Loverabbits
0

Mitt förra marsvin var kittlig på sidan av magen. Så fort jag klappade honom där skuttade han upp och småpep lite och ruskade på sig.

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

Emmsann
0

Jag har en ettrig liten hane som är kittlig på var och vartannat hårstrå. Han brukar dock naffsa eller bita mig om jag rör på fel ställe så man får hålla fingrarna i styr ;-) Men jag respekterar att han är kittlig och försöker bara inte röra han på dessa ställen.

//Emma

Lexxi
0

Min ena hona är kittlig på rumpan. Hon skuttar och sprätter med benen om man rör henne där.

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

isblixt
0

Min hona tycker bara om att bli klappad i ansiktet och bakom öronen. Klappar jag längre bakåt än så protesterar hon genom att gnälla, vrida på kroppen och springa iväg… :)

[Aquelegia]
0

Hans mamma var likadan men har nu under senaste veckan "lagt av " med ruskandet och flyttar inte ens längr på sig när jag tar upp henne. Misstänker det tar längre tid med hanen då han är så "stökig" och otålig nu ^^ Kan ju återkomma varje gång jag gör framsteg med honom :)

MarsvinsGrisarna
0

Mitt ena marsvin är också kiklig på magen och sida av magen hon hoppar runt om man klapper henne och ibland får man akta fingrarna då hon bits när man klappar henne där. men när vi var hos vet, så gick det hur bra som helst för henne att känna på lila mollys mage, men lilla molly satt hur still som helt och försökte inte bitas eller nått. Hon var väll vetskrämd när en fremande person står och tryker på hennse mage så hon våga väll inte annat en stå still (skulle ochså varit jätte rädd om jag varit i henns sits).

Mitt andra marsvin är håröm tror jag då hon skriker när man kamar henne och kammen fastnar, hon hater värkligen kamen. eller om man råkar få tag i håret eller nåt om man bar håre henn och typ håret fasnat någonstans så skrik pipper hon.