Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: månadens-marsvin
Läst 2459 ggr
Creation
0

Månadens marsvin september 2010 [bidrag]

För Månadens marsvin 2010 har vi infört en del nya regler samt tagit bort en del gamla, därför är det viktigt att du läser genom reglerna noga.

Den största förändringen för i år är att det varje månad finns ett speciellt tema knutet till tävlingen som både bild och beskrivning på något vis ska anknytas till. Det är dock upp till var och en att själv tolka temat och göra sitt bidrag utifrån sin egen tolkning. Om det inte går att ana någon koppling till temat (exempelvis en påskbild till temat jul) så kommer dock bidraget att diskvalificeras.

Regler:

• Du måste vara medlem på Marsvin.iFokus för att delta i tävlingen.

• Ett marsvin per bild (om inte annat anges).

• En kort beskrivning av marsvinet (och eventuell förklaring för temat) ska finnas med varje bidrag.

• Samma marsvin får bara delta en gång per månad.

• Ett marsvin som vunnit Månadens marsvin en gång under året får inte delta i tävlingen igen samma år.

• Samma bild får bara delta en gång per år - en bild som tidigare vunnit Månadens marsvin något år får inte delta igen.

Övrig information:

• Någon dag efter sista inskickningsdag startas en omröstning där medlemmarna kan rösta om vilket av de tävlande bidragen som ska bli Månadens Marsvin.

• I december röstas en utav vinnarna av Månadens marsvin fram till Årets marsvin 2010.

September Tema: Närbild
Bokstavligen en närbild eller en bild som visar närhet? Tolka hur du vill, bara det passar in under temats benämning!

Sista datum för inskickning av bidrag: 25 september klockan 12.00

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Denna kommentar har tagits bort.
[Strawberi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bidrag nummer 1 - Shirley

Shirley, min vita lilla pärla! Med världens sötaste mun! Tänkte att det skulle vara något speciellt, och bilden är tagen på nära håll. Hon var precis påväg att mummsa på kameran. Så det fick bli denna bild! :-)

Fridaaaa
0

Bidrag nummer 2 - Totti

Totti, detta underbara marsvin. Gillar kameran, springar oftast fram och vill kolla vad det är för något. Busig virveltroll som fortfarande är lite försiktig av sig men blir mer och mer nyfiken och kommer fram mer och mer när vi grejar vid buren. Denna bilden togs när jag skulle ta lite bilder till min hemsida.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[WeepingWillow]
0

**Bidrag nummer 3 - Arkimedes
**
Här har vi en närbild i dubbel bemärkelse. Det är 3 månader gamla Arkimedes som sitter och myser på pojkvännens mage. Denna lilla gris är så söt och trivs fantastiskt bra på hans mage :) Man kan inte få nog med närbilder på hennes lilla söttryne!

[Tisslibiie]
0

Bidrag nummer 4 - Tissla

Mitt bidrag är min lilla linslus Tissla!^^ Så fort hon ser att man har framme kameran så tränger hon sig framför kameran och posar hihi. Hon älskar människor, alltid den som kommer fram först och hälsar. Min underbara lilla nakenfis ;)

mini-kapubara
0

Bidrag nummer 5 - Olivia

Här kommer mitt bidrag,

Olivia en virvel pet med humör,

alltid lika gosig som hungrig och älskar att

busa med Lucifer. Hon är runt 2 år,

Stormviskaren
0

Bidrag nummer 6 - WiRas Tiny Bubbel

Min underbara WiRas Tiny Bubbel

Poserar nära en blomma, en bild som faller mig mycket i smaken.

Lexxi
0

Bidrag nummer 7 - Zuri

Min underbara lilla Zuri.

Till en början var jag mycket skeptisk till denna tjej. Hon var inte alls i de färger som oftast faller mig i smaken. Hon såg ut som en liten råtta med spetsig nos och små öron som stog rätt upp.
Hon var skygg och skrikig och tålde inte att man petade på henne.

Idag, är hon världens mysigaste. Hon kan sitta i famnen och mysa hur länge som helst och hon är nyfiken och framåt. Riktigt fin i kroppen har hon också blivit, och nu ska hon om en månad sättas med hane. Hon har förvandlats till en liten prinsessa och vi har kommit varandra mycket nära!

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

Abico
0

**Bidrag nummer 8 - Gigi
**
Här är Gigi, uppkallad efter Gigi Guiden i den fantastiska boken "Momo och kampen om tiden" men ju mer jag lär känna henne desto mer undrar jag om det inte vore mer passande att kalla henne Gigi Gaphalsen eller Gigi Gymnasten…

På bilden är hon inte bara nära marken, nära att vända ut och in på sig själv och nära att trilla omkull, hon är dessutom väldigt nära att lyckas med den första marsvinskullerbyttan genom tiderna. På bilden kan man också se att jag inte är i närheten av att få en ny fin uppställningsbild på Gigi på hennes tvåmånadersdag. Så jag tycker att bilden passar väldigt väl in på temat närhet. Det är en när(a)bild helt enkelt.

Hanna 

Niinis
0

Bidrag nummer 9 - Toffsen

Detta är min lilla toffs.. Eftersom hon inte hade något namn så blev det att vi kallade henne för Toffsen (låter Tossen när man pratar med henne) och fantasilösa som vi är så har det namnet hängt kvar. Hon är en väldigt underbar och speciell dam på snart 2 år!

Hon har alltid varit lite blyg och rädd och har aldrig riktigt varit för att gå fram och hälsa på någon. Men en dag när överraskade hon mig genom att gå fram till vår ena katt och hälsa :)
Ibland kan man faktiskt komma nära och gosa till det även om det är lite läskigt!

Arinah
0

Bidrag nummer 10 - Gnittra

Här är Gnittra. Hon sitter nära fönstret och hon är nära kameran. Gnittra föddes 25 augusti och är drygt 2 veckor på bilden.

När hon föddes var det nära att hon inte klarade sig, kanske inte heller hennes mamma och syskon. Hon föddes först i kullen med baktassarna före. Mamma hade krystvärkar länge innan fötterna stack ut, sedan fastnade hon halvvägs. Jag fanns i närheten och kunde hjälpa till att lirka ut stora flickan på 109 g. Hon andades först inte, men kom igång ganska snabbt efter första hjälpen.

När hon väl var ute kom syskonen efter i snabb takt.

Idag, ungefär 4 veckor senare väger hon närmare 400 g. En stor, ståtlig, glad och frimodig Nonself chokolate magpie. Kommer stanna hemma hos oss.

Missjohansson
0

Bidrag nummer 11 - Mira

Jag tolkade temat närbild på detta sätt!

Det är lilla Mira på 7 veckor. Jag skulle ta en fin bild på henne, men busig som hon är så ville hon fram och lukta på kameran :)
Hon är min nyaste gris, hon är otroligt mysig och framförallt pratig.
Hon pratar alltid högst och ropar högst :)

[Maijah]
0

Bidrag nr 12 - Baileys

Här har vi Baileys. Han är en stadig kille på sina snart 1200 gram. Han är sin pappa upp i dagen, lika charmig och gosig, men han har också sin mammas spattiga och lite halvgalna temperament. Han och hans brorsa, Coffee, blir 10 månader gamla just idag.

Baileys är en riktig charmgris och att ligga usträckt i knäet tycker han är underbart. Aptiten är det inget fel på & heller inte på rösten. Han kan klämma i så öronen fladdrar om han bara vill!

Inlägget är låst för nya kommentarer