I en djuraffär
Hej! Här jag bor så finns det en djuraffär inne i centrum, där så har de fiskar, hamstrar, gerbiler, marsvin, kaniner och fåglar. (och djursaker, mat, tillbehör osv)
Den här djuraffären är inte så stor så marsvinen bor tillsammans i väldigt små burar tillsammans med kaninerna.
De har massa fåglar i samma rum som kvittrar och skriker sekund efter sekund och hamstrarna och gerbilerna är i samma rum.
Tycker ni att det är okej att låta skrikande undulater och kanariefåglar är tillsammans med marsvin & kaniner?
Det tycker inte jag.
Djuren får såklart rena burar, mat och rent vatten men fåglarna är oerhört jobbiga för både de som kommer in i butiken och för djuren som vistas i samma rum som fåglarna.
nej fy.. klaga hos deras chef så att de blir ändring, större burar ska dom ha o bättre förhållanden-------
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
#1 Funderar på att göra det… man får inte klappa kaninerna eller marsvinen heller så de är väl helt och hållet människorädda/ovana.
Kaninerna bara ligger och sover och marsvinen har absolut ingenting att göra än att gå runt i cirklar (inte för att de gör de hela tiden men bara ett exempel)
#2 Att kunder inte får klappa djuren är antagligen för att vissa inte kan hanskas med djur på rätt sätt och kan göra dem illa, men jag håller med om att det inte är rätt att de ska bo i små burar eller i samma rum som fåglarna…