Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 723 ggr
[Aquelegia]
0

Det börjar arta sig

Måste bara få ur mig detta min lilla kille har börjat visa riktiga tam/gosetecken. Han gosar numera med mig i 2minuter innan han behövr springa av sig lite. Sedan kryper han upp till strax under hakan igen för att bli pussad på och omsluten av mina armar. Han är även avslappnad när jag plockar ut honom ur buren :D både hans mamma och han kurrar på mig när dem vill ha mat med så jag handlade/gjorde lite extrafin grönsaks/fruktblandning åt dem NU SKALL DET MUTAS till sig massa gos ^^ Är så glad för jag saknade mina förra grisar så otroligt mycket. Blev chockad när jag fick hem grisarna för ca 2månader sedan och dem ploppade nästan ut ögonen bara jag visade mig i samma rum som dem!

[Liinda]
0

Vad roligt att det går framåt! :D

[Aquelegia]
0

Visste knappt hur jag skulle gå tillväga för att få dem tama i början. Var rädd att dem skulle bli bitiga för dem alltid var så skärrade. Men inte ett enda bett har jag fått och dem pussar/nosar tom på mig utan att bitas. Mor Lylly har slutad fejkbita på mina kläder också :) Hon brukar ta tyget i munnen och dra i det men inte bita igenom. Mycket irriterande. Mutades bort med att jag kliade på hennes haka varje gång hon gjorde så.