Har inrett uthus
Hej jag har inrett ett uthus till mina grisvänner. Nu undrar jag om jag ligger på en 10grader plus är det tillräckligt då?
Ja, fullt tillräckligt. Men hur är det med drag osv? Hur kallt blir det när det är som kallast? Finns chans till ett mindre element? Och hur bor de nu? Kan vara lite vanskligt att sätta ut marsvin, som är vana rumstempererat, nu när det blir kallare för varje dag/vecka.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Så länge det inte finns något drag är det okej att ha dem där. Men blir det kallare skulle jag flyttat in dem eller ställt ett element där. I vinter när det är kanske runt -20 blir det ju betydligt kallare.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Tycker verkligen om när man får höra och se att marsvin får vara ute och springa och smaska gräs, våra tjejer får vara ute så mycket det går och dom storm trivs verkligen.
Men var noga med att det inte drar för mycket och blir det kallare kanske man borde ta in dem eller sätta in ett element.

De har bott i ute burar hela sommaren och vi har isolerat en bod. Vi skall ha element där inne hela vinter. Men jag undrar om man försöker att hålla runt 10 grader så kommer det vara okey för mina smågrisar? De verkar pigga och välmående nu och det är runt 10 grader nu. Om jag sedan håller den tempen med element hela vintern så hoppas jag att det är bra för dem!?
Tio grader ska ju gå bra vad jag förstått så är nog inga problem =)