Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2945 ggr
[Colina]
0

Mysrullar- intresekoll

Jag har fått förfrågan via en marsvinsköpare om jag vill sälja mysrullar som hon syr till förmån för mitt omplaceringshem för marsvin.

Så nu gör jag en intreseekoll. Finns det några som är intresserade av mysrullar och i så fall vilka storlekar och färger skulle ni vilja se?

Finns det andra tyg-saker ni saknar och skulle vilja köpa om det fanns tillgängligt?

Vad är ett rimligt pris för mysrullar, tygpåsar etc?

Finns det någon här som åker runt en del och skulle vara intresserad av att sälja vidare  på ex. utställningar?

Spåna på Glad

Caspia
0

Jättebra idé!

Angående måtten så hälsar Allan att de inte får vara för tighta…

Envishet och drömmar

[Tisslibiie]
0

Jag är intresserad!^^ angående mått håller mina grisar med Allan i #1 ;)

Emmsann
0

Jag är jätteintresserad! Kommer dom tillverkas av sådana hundplädar eller vad är det för något ni kommer sy dom av? Inte för tighta. Isf lite större :-)

Ett bra pris enligt mig ligger på kanske runt 100, lite mer?

//Emma

queenlinnea
0

Är också väldigt intresserad! Håller med alla de andra, inte för tight, då jag bland annat har en riktig tjockis här hemma ^^,

Caspia
0

Nu är ju inte Allan tjock, hon har bara kraftig benstomme.

Se till att sömmarna är rejäla! Jag vet inte hur många olika bäddar från IKEA, Granngården etc som inte håller för att tvättas och resulterar i att man får sitta en halv eftermiddag med huvudet i tvättmaskinen för att få loss all stoppning. Roligare kan man ju ha det.

Envishet och drömmar

[Colina]
0

Tackar för tips! Ös gärna på med fler idéer eftersom det här med material är helt nytt för mig och jag vill såklart att det blir så bra som möjligt!

Svea-
0

jag är intresserad..

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

fia-mia
0

Jag är superintresserad!

100 kr tycker jag är okej iaf, men betalar gärna mer eftersom det går till något bra. Fleece ang. material, då grisarna oftast smakar på allt ;)

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Svea-
0

Vetbed helst.. gärna större modeller med ev kardborreband så man kan "öppna" rullen och ta bort spån hö m.m. hoppas det kommer fina rullar snart vi väntar…

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Lexxi
0

Jag är intresserad jag med! Gärna rullar i neutrala färger :)

Mvh Alexandra

http://lexxis.se

Fridaaaa
0

jag är intreserad. Vad kommer dem att kosta?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Equivanlent
0

Jag är intresserad helt klart :)

[Tisslibiie]
0

Mina flickor älskar rosa *blink blink* ^^

gickan87
0

Jag är intersserad av några mysrullar. Håller med om storleken, inte för tight ^^

MVH Erika :)

Emmsann
0

Dom får tillverkas i S, M och L ;-)

//Emma

queenlinnea
0

#15 Men Neou behöver ju XXL! *fniss*

marsvinenochjag
0

Vad är en "inte för tight" storlek för alla er som skriver så då? Flört

marsvin-90
0

Först tänkte ja köpa mys rullar men tyckte de va så dyrt, så dä täntke ja att ja kan sy egna. Men då va problemet hur ska rullen hålla sig uppe? Den delen fattar inte ja, så ja e nog intresserad jag med o då kanske ja ser hur de e uppbyggda =P

marsvinenochjag
0

Marsvin-90: Enkelt vik bara upp kanterna på öppningshålet så blir de stadigare och håller sig öppna. Förutsatt att marsvinen inte lägger dig ovanpå rullen förstås.

marsvin-90
0

#19 Jaha okej tack! De måste ja pröva! =)

[Maijah]
0

Är det bara mina limpor som aldrig sover i rullarna utan på dem istället? Flört 

En "tygbädd" gjord i fleece som bildar en påse som är öppen på ena sidan, skulle antagligen vara jättepoppis hos grisarna. De som husdjurbutiken säljer (vars sida man inte kommer in på just nu av nån anledning) var om jag inte minns fel ganska dyra, och ganska små, 300:- per påse (?).

Jag är helt klart intresserad om det skulle finnas sådana. Mysrullar kan vi sy själv så sådana behöver jag inte köpa in.

[Colina]
0

Kul att det är så många som är intresserade Glad

Jag kikar på material i veckan och återkommer förhoppningsvis med lite prisförslag i helgen. En tygbädd var också intressant, jag kan absolut tänka mig att ha lite olika typer av "mysplatser" i lager.

Har ni fler saker ni känner att ni saknar på marknaden idag?

Emmsann
0

Skulle vilja ha som en liten kattkorg om du förstår. Var inne på att köpa en liten kattkorg med kanter men dom var väldigt stora! Så en marsvinskorg hade suttit fint :-)

//Emma

emelie92
0

Mysrullar är alltid bra att ha, det förbrukas några stycken varje år! Om det är bra material så är jag intresserad.

luneas
0

#21 Så gör många av mina också! De ligger hellre ovanpå rullen än i den och när de gör så hela tiden så blir ju rullen ihoptryckt och går knappt att komma in i om inte jag är där och "puffar" till den. ;-)

godisgrisen
0

Usch, är det bara jag som är så elak mot mina marsvin att jag inte ger dem luddiga mjuka saker att ligga på/i? Jag vet att marsvinen gillar det men jag är så lat att jag tycker det är så himla jobbigt att pilla bort allt spån som fastnar i tyget. Så kissar de på dem hela tiden det blir ett evigt pillande och tvättande tycker jag. Fy en så dålig och lat matte jag är…

[Maijah]
0

#25 Samma här ;) Har även hänt några ggr att en ligger i den och en annan försöker ta sig upp på rullen eller tvärtom haha.

luneas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kokostopp demonstrerar hur han föredrar att använda en mysrulle.

Emmsann
0

#28 Snygging då! Jag kan tänka mig att det är roligare att ligga på dom faktiskt ;-)

//Emma

Misarn
0

Våra tjejer använder fleece filar som tillfälliga mysrullar/korgar och dom ligger nästan hellre där inne och sover och bäddar och myser. tycker det vore super-roligt med tunnlar, korgar m.m till marsvinen och håller med om att den inte får vara för trång Tungan ute gärna i ett tåligt tyg som tåls att tvättas.

[Colina]
0

Lustigt att så många föredrar att ligga på rullarna framför att ligga i! Här är det nästan bråk om vem som skall få krypa in i den enda mysrulle jag har för tillfället.

Jag har haft för mycket jobb i veckan så jag har inte hunnit uppdatera mig på tygmarknaden än men det kommer!

fia-mia
0

#31 Jag tänkte sy några egna men det lär ju bli tyg över. Om du vill kan jag sälja några till förmån till ert omplaceringshem?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[Colina]
0

332 Jag är alltid intresserad av sammarbeten som gynnar marsvinshemmet :)

Maila mig gärna och berätta lite mer om vad du kan tänka dig.

natalie@colina.se