Senaste bilderna på hur marsvinen bor
En till bild på samma skåp som just nu är rätt fullt med marsvin, ungar och vuxna. På golvet rastas just nu Daniel och Kinross.
Så fina allas burar är! :) Kul att se så man kan få lite ips och nya ideer :D
Här bor mina små bebisar! Pga att vår lägenhet inte är så stor så, för att de ska få så mkt plats som möjligt, är buren L-formad längst med väggen. Syns inte på bilden kanske, men buren har ben också, så man får plats med spån och hö under :D

# 4 Vad har du för galler resp stomme till den snygga bruna buren? Hur har du gjort de runda hålen på sidorna?
Fiffe, Essie, Elsa och kitty bor här. Deras bur syns två inlägg ovan också. Bilarna till vänster och storflocken till höger

# 10. Vad fint! L-form är smart, jag gillar alla kreativa lösningar!
Envishet och drömmar
#10 - Åh, vilka mysiga marsvinshus - speciellt dom små kojorna på taken :P Såna vill min marsvin också ha, bestämmer jag ;)
Hanna
Åh vad kul att se alla burar igen! Mera!
#11 Nej du den buren är allt röd
! Lådorna är vanliga komplimentbackar men jag ville inte ha så högt skåp så jag har byggt stommen själv av sånna här hårda bruna skivor (kommer inte ihåg vad de heter) och målat. Gallret framför är ett vanligt kompostgaller som hänger på två krokar. Bakstycket är av masonit. Hålen har jag sågat ut med cirkelsåg och satt in plexiglas som fösterrutor.

Att bygga enga burar är jätteroligt och man kan få dom nästan precis som man vill ha det 
#20 Åh tack!
#21 Tack till dig med :D Ja, de verkar uppskatta det där ovanför, på kvällarna blir det nämligen alltid bråk om vem som ska ligga däruppe :D
Min sambo har dock fortfarande inte upptäckt att det vita som är längst upp, är delar av gardinerna han köpte för några månader sedan! Hahahha…!
#18 WOW! Så många marsvin!! :D Och så mysigt de ser ut att ha det..! Undrar bara, blir det inte väldigt dyrt med så många som ska ha mat? :D
Jag har räknat ut att mina äter upp ca 100 kr i veckan…det är bara grönsakerna då som jag räknat med där. Och jag har bara 7 marsvin… :D
#25 Tack :-) Nä, inte särskilt dyrt, det kostar kanske 200-300kr i månaden, grönsaker får jag från pizzerian bredvid :-D
aha :) Perfekt ju! Så snällt av dem!
Tänkte på en grej till… såg att du inte använder spån utan tyger istället. Hur blir det, dagligen mycket städning? eller går de på en hörn "toa" de har eller så? Om de gör det, hur gjorde du för att få dem rumsrena? :D
Mina gör nämligen sina behov på allt de ser och som kommer i deras väg… :(
#27 Ja, det är kanon, behöver bara köpa lite extra godis till dem :-)
Bottnen består av ca 6cm hårt pressad spån och så lakan över. Det är praktiskt för när jag städar följer allt bajs och hö med lakanen som jag sedan ruskar av innan de åker i tvätten. Eftersom spånen är så hårt pressad och lakanen ligger över stannar kisset precis där det hamnar så är det bara att plocka bort. Jag fyller upp ordentligt med spån när det behövs men på alla mina 28 marsvin blir det inte ens en sopsäck smutsig spån i veckan :-D
Minas favorittoaletter är kuddarna de sover på *örk*
Oj så smart!! Villket bra tips! En bra ide för de som har marsvin som är känsliga mot spån också kanske?
Ska faktiskt testa detta! Super… tack!!
Lyan, ser att du har några slags lampor, är det såna med "vanligt" ljus eller? :p
#29 Jag har en hona som är dammkänslig, hon reagerar inte så länge spånen ligger still men det blir så dammigt när man städar att jag kan höra henne andas på flera meters håll, låter jättehemskt :-( Med lakanen rosslar hon inte alls :-D Inte ens vid städning då spånen är så packad att det inte rörs upp något damm
#30 Det är dagsjusrör, jobbigt ljus men nödvändigt då jag inte har några fönster. Jag ska sätta upp till alla grisarna sedan också
#31 Okej, har lite problem med var jag ska ha marsvinen, har ett PERFEKT rum, men det har inga fönster, men tror du man kan ha dom där då? Funkar det bra? Det borde juj inte spela så stor roll, eller..? :)
#32 Mina har bott här i flera år utan problem, de brukar vara ute på sommaren men i somras hade jag ingenstans att ha dem. Lysrören fungerar istället för dagsjus när det inte finns något annat att välja på. Solljus är naturligtvis bäst, men går det inte att ordna så går det inte.
Jag tror inte de mår dåligt av det
#2 Åh vad mysigt det ser ut! :) Så ska jag också ha det när jag flyttar hemifrån!
Detta är en alldeles nytagen bild på hur mina fyra flickor bor :)
Måtten är ca 300cm lång och bredden är 47cm på bokhylleburen och 60cm på tillbyggnaden.
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Såhär ser det ut hemma hos mina piggs & mig, nytagna bilder idag.
Hilda, Brumma & Calvin (även kallad Calvinna nuförtiden;) bor i denna bur.
De & killarna har tagit över mitt sovrum, varifrån jag flyttade ut när vi fick in Ringorm (och jag har fortfarande inte flyttat in igen, bor i lilla gästrummet vilket passar mig fint;) men de kommer nog blir kvar där nått år till innan de får ett nytt rum.