Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 2361 ggr
Ellenfyrkant
0

Marsvin betende

Jag håller på med en etologistudie och ska bl.a. studera marsvin. Men eftersom jag inte kan så mycket om marsvin själv tyckte jag det var en bra idé att skriva här på MiF.

Ett marsvins beteenden i buren kan skilja sig en hel del från i det vilda. Precis som för alla andra djur. Men jag har aldrig haft marsvin själv och är heller inte så påläst om deras naturliga eller onaturliga beteenden. Vad finns det för likheter i beteendet som de utför både i den vilda och i fångenskap ? och varför utför de det beteendet som du väljer att nämna ? Vilka onaturliga beteenden är vanliga i buren ?

Vore intressant med svar. Glad

Mvh Ellenfyrkant

Abico
0

Jag vill inte vara otrevlig nu, men det är ju inte meningen att vi härinne ska göra arbetet åt dig :P

Hanna 

Fridaaaa
0

Meningen är nog att du ska studera marsvin själv. T.ex 2 honor ihop, 2 hanar ihop, en helflock tilsammans osv för att se vilka olika beteenden som kommer fram :) Gjorde jag på skolan jag gick på, satt många timmar och studerade djuren i burarna.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Royalz
0

Går du på Lillerud? Flört Det kommer en till mig till helgen och ska spela upp olika ljud osv i min grupp med 4 marsvin och sen se hur dom reagerar :p

Ellenfyrkant
0

#1 Om du tror att den lilla delen är själva arbetet har du väldigt fel kan jag ju säga, det är ett mycket sdtörre erbete än så. Den hjälp jag ber om är bara underlättande att ha klart för sig innan jag börjar att studera djuren.

#2 Jag ska studera marsvinen själv, läs mitt svar till #1 så förstår du troligtvis anledningen till att jag skriver tråden ö.h.t.

#3 Precis. Kan det vart en Ekar eller ? Flört

Mvh Ellenfyrkant

Royalz
0

#4 Nä, en P Johansson Flört