Vaxduk i bokhylla, hur?
Ni som har vaxdukar i era bokhylleburar hur har ni gjort för att fästa dem och framförallt få till hörnen?
Hörnen blir ju bara korvar och knölar som ju kommer bli svårstädade :/
MVH Erika :)
Jag har klippt ut som en fyrkant i varje hörn, då går det enkelt att vika upp dom och lägga dom lite omlott.
Hanna
Jag klippte ut en ruta i varje hörn av vaxduken. På det viset blir det ingen överbliven vaxduk i hörnen som man inte vet vart den ska ta vägen när man viker upp sidorna. ;) Det kan bli glipor i hörnen med denna metod, men de är det bara att tejpa för.
Hoppas att du förstår, det är lite krångligt att förklara på ett bra sätt.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

#1-2 ni kanske kan rita en bild och visa?
#3 Klipp på den streckade linjen. Vik upp sidorna som är utanför den röda rektangeln och fäst vaxduken i buren. Den röda rektangeln ska vara lika stor som burens botten är.
Ritade jättesnabbt, så det blev inte alls rakt, men du förstår väl idén. ;)

#4 tack så mycket!
Hör väl inte till tråden men har en snabb fråga: Vad för sorts vaxduk pratar ni om vanlig bordsvaxduk eller ngt man köper på bygghandeln?
#6 - Ska du ha vaxduk så bör du välja en genomskinlig för dom brukar vara betydligt tjockare än dom mönstrade. Plastmatta är det absolut bästa men det kan bli rätt så dyrt. Fördelen med plastmatta är att det håller i princip hur länge som helst, vaxduk kan du behöva byta ut efter något år, men å andra sidan är det ju billigare och enklare att få tag i.
Hanna
#6 Bordsvaxduk talar i alla fall jag om. ;-)

Jag har haft samma vaxduk i bokhylleburen i 1,5 år och den ser fortfarande ut som ny (utom där Selma har tuggat på den…) så jag förstår inte varför det skulle vara nödvändigt med mycket dyrare våtrumsmatta. Det är en helt vanlig mönstrad bordsvaxduk som kommer från Willys, således inte särskilt exklusiv.
Envishet och drömmar

När jag byggde ihop min bur (IKEA Billy) så tog jag bara en våtrumsmatta som var tjock och bra och spikade fast den på undersidan, jättetäta spikar var ett måste. Det fungerar riktigt bra för mig, iom att buren står på golvet ser jag inget problem, men jag funderar ändå på att köra en ramsa med silikon runt hela buren så det tätar ordentligt.
tack så mycket :D har willys runt hörnet så blir till att leta grejer till buren imorgon :D