Hjälp - kryp i marsvinsburen!
Nyss när jag skulle sätta ner mina två marsvin i buren såg jag ett litet kryp, ca 1 cm lång. Det såg ut som en vit silverfisk, jag kollade lite snabbt efter någon mer, men såg inget. Sedan flyttade jag på marsvinen så just nu sitter dom en låda.. Är detta någon Ohyra?! Riktigt äckligt, och det bara kryper i kroppen på mig!!!
Rubriken utökad av administrator för att få ett tydligare forum med välfungerad sökfunktion.
Rörde den sig?
Varför sätte du dom i en låda?
Jag skulle gissa på att det är pälsätare, helt ofarligt och relativt lätt att bli av med.
Hanna
#2 Men pälsätare är väl inte 1cm :-S Jag fattade det som att det var ett kryp i själva buren
#3 - Oj, det såg jag inte att det stog.
Hanna
Det är nog inget farligt… Jag har hittat spindlar och andra kryp i mina marsvins burar många gånger, även om de har det rent och fräscht.. :)
Mosa den? :-P Det är antagligen något som kommit in med kanske spånet eller höet.
//Emma
#4 Hehe fy sjutton för pälsätare på 1cm :-O Jag hade nog dött på fläcken
Som isblixt säger kan det dyka upp både det ena och det andra läbbiga med hö, grönt och spån.
Jag har haft invarsion (stavning?) av både det ena och det andra. Förra året var det flugor, i år mott (fy f*n säger jag bara! Har inte ens vågat titta i lagret bredvid!) Jag har pappalångbenspindlar som jag inte har en aning om vilken sort för de stämmer inte på lockespindlar (men de gör sitt jobb för de käkar mott) och en gång hade jag bokskorpioner (de ser ut som randiga fästingar med klor!)
Invasion lyan, du frågade ju ;o)
Kanske helt enkelt var en silverfisk? Finns väl i lite ljusare färger också, särskilt om den inte ätit på länge? =) Döda den och sätt tillbaka marsvinen tycker jag ;p
#8 Aha, Tack :-D

#8 Finns ju till och med albino silverfiskar :p
Mvh Alexandra