Vad gör du just nu? #12
Dags för en ny tråd då den tidigare blev lång och trögladdad.
Hanna
Jag har just räknat lite matte. Det är otäckt hur enkelt Matte B varit hittills, jag har inte haft några problem att förstå det hela trots att många i klassen haft jätteproblem. Kanske är Matte B inte så farligt som det sägs (just nu tycker jag rent av att det är roligt :P) eller också är det bara uppstart nu och sen när kursen verkligen sätter igång har jag väl inte en chans att förstå…
Hanna
Var precis på ICA och handlade massa rotfrukter till marsvinen :) Dom hade ett jätte bra erbjudande här :) Handlade man för minst 50kr så fick man köpa vitkål, rotselleri, morot & kålrot för endast 2.90kr/kg :) Så handlade på mig endel :p
Jag har gett marsvinen 4 korns kross och vitkål + en massa gräs (hittade världens bästa gräs ställe i min farmors sommarhus trädgård :P)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Har precis kommit hem från den nya praktiken =) denna dag har bara flugit i väg =D
Kollade precis över mina rosetter från hamsterutställningar och insåg att jag faktist kammat hem hela 13 BIS rosetter under 1år :p Hade fina hamstrar där ett tag men nu är dom gamla och skruttiga och går inte ställa mer.

Funderar på om jag ska våga ställa något redan i år.. Får försöka ta tag i trimmning och så ordentligt någon dag så jag lär mig någon gång :p
Mvh Alexandra
Har studiedag idag! :-) Så vaknade inte förens vid tio. Nu funderar jag på och kanske cykla till biblioteket..
Ska snart sätta mig och trimma min Pew..
Sedan ska jag be pappa lägga på Alexandras brev på posten så om du har tur är det framme imorgon! :-)
Varit hos mina föräldrar. Testade att släppa ihop min hund med deras valp, sist skällde min och bar sig dumt åt men denna gången busade den järnet! Nu ligger hon och sover som en stock! Haha ^^,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Åh jag hoppas verkligen att matte B är lätt! då jag ska läsa det nästa termin.
Nu ska jag ut och gå med hunden en sväng hade jag tänkt. Sen blir det att städa mit rum lite innan jag ska iväg vid 5.
#10 jag har läst matte B, ganska svårt tycker jag, svårare än matte B, men nu har jag lite svårt för matte, men klarade det i alla fall!! :D
#12 Okej :-) hehe jag har satt upp mig på en snabbmatte grupp, så jag läser både Matte A och Matte B under ett år… vad har jag gett mig in på? :P
**Sitter och förbereder mig för att dricka illaluktande hostmedicin… :-/
#13** Precis som de flesta i min snabbmattegrupp då. ;-) Själv har man turen att redan ha tentat av matte A. Men du behöver nog inte oroa dig. Matte A är högstadiematte med ett litet plus i kanten, inte svårt alls ifall man kunde det bra i högstadiet. Så det kommer att bli som att du egentligen bara tar Matte B då(förutsätter att du varit bra i matte tidigare, eftersom du satt dig på en sådan grupp
).
Så länge du har en bra lärare och är närvarande på lektionerna, borde inte Matte B bli svårt det heller.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#14 Ja jag är väl inte dålig på matte direkt ;) så det ska nog gå bra! :-)
Då har jag försökt mig på att klippa Fanny päls. Gick väll som väntat^^ Första sidan gick bra, men sen började hon rycka och ville inte alls sitta stilla på pallen utan skulle sitta i knät istället :p Så nu har hon kort päls på högersidan och halva rumpan, resten är fortfarande långt :p
Får be min pappa om hjälp sen när han kommer in :p
Kom just hem från skolan. Det var någon egoistisk idiot som slängt sig framför tåget så allt var försenat. Jag hade tur och kom med det första tåget som släpptes på att köra hela sträckan, syrran åkte med ett tidigare och fick byta till en buss istället - totalt tog det henne drygt 2 timmar att ta sig hem ;) På en 45 minuters sträcka.
Hanna

Jag ska precis börja städa hos flickorna :)
Mvh Alexandra
Varit ute mycket med hunden idag, nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen och se bl.a Idol och House :)
Längtar efter min underbara sambo med<3

Har precis gjort engelska läxan och just nu sitter jag framför datorn med Humlan i knäet… :)
Ska äta, ge djuren mat, kolla på tv, läsa & sova.
(Ska bara försöka ta mig bort från datorn först;)
En lite sorgligare grej också, vet inte om ni hört nått om det. En pojke omkom i en trafik/cykelolycka igår eftermiddag inte så långt ifrån mig. Jag känner hans syster, och jag är förskräckligt ledsen för henne & hennes familjs skull. Riktigt tragiskt & hemskt. Det var en lite svår dag i skolan idag, mycket ledsna människor.
Sitter vid min nya dator och njuter =) ska sätta mig och föra över allt från den gammla till den nya =S mindre roligt
Är sugen på att köpa en kilby bokhylla och göra om till bur och ha i mitt rum med honorna som ska ha bebisar så man kan ha mer koll.. Får se vad min kära far säger om det ;D Tror inte han går med på fler burar i detta huset nu. Har burar i hela vardagsrummet och en kaninbur i hallen.
Nej, nu ska jag krypa ner i sängen och sooova. Börjar klockan 07.00 imorgon.
Har varit och besökt min pappas jobb idag och det var ganska intressant :-) Deras Caffe latte där är iaf en höjdare! Sedan har jag spenderat min tid inne i göteborg och i kyrkan och nu sitter jag och äter toast :-) I morgon har jag ett studiebesök hos polisen och det ska bli riktigt kul!
//Emma
Har varit på "knytkalas" sedan klockan 18, är helt slut. Men det var hur trevligt som helst och jättekul :) Nu är jag dödstrött, ska göra en överföring på internetbanken och sen släcka och sova.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Kan bara meddela att jag har grymt ont i magen :-( Mac ligger brevid mig och småpratar med mig och jag ska ladda över lite musik till mobilen SEN ska jag sova. Natti alla!
//Emma

Ska börja göra i ordning mig nu (ska till skolan) :( Har haft parktik hela förra veckan och i måndags (den här veckan) så red vi och var i stallet och igår så hade vi parktik, så känns jätte tråkigt att gå tillbaka till den "vanliga" skolan :(
Sitter å dricker kaffe. letar även efter återförsäljare av CC ska försöka få in det i djuraffären jag praktiserar i =) finns ju inte å köpa i närheten av mig =( så det kan va bra å få in det =D

Usch vad det är kallt idag.. jag behöver verkligen en ny jacka!
Mvh Alexandra
Kom hem från praktiken för en stund sen. Nu ska jag städa mitt rum sen ska jag även möblera om lite hade jag tänkt.
Sitter och är alldeles skakig. Jag kom precis upp ifrån tvätten och redan i trappuppgången kände jag att det lukta jättebränt och sen slog det mig att fan jag har glömt 3 stekpannor på spisen med full effekt innan jag gick ner till tvätten och jag hade varit borta säkert 1 kvart.
Jag tokspringer upp för trappen och får knappt in nyckeln i dörren för jag skakar så mycket och gud vad rädd jag var jag såg framför mig hur det brann för fullt i köket och alla mina katter och marsvin hade brunnit inne :( Usch :(
Men när jag väl kom in så såg jag att det inte brann men hela lägehneten är full av en slags diss och luktar som fasiken gör det. Djuren är som tur var oberörda.

Ja kom precis hem nu o på vägen hem så råckade jag välta med mopeden i en sväng… som tur e fick ja bara lite upprivet på knät.
Har tränat lite tyska glosor och ätit muffins, nu ska jag upp till marsvinen :)
Har spenderat en hel dag hos en kompis pappa som är polis! Vi har fått se allt möjligt som går att se, hundstallet, rytteriet, övningsbanan för skjutning och även betonghusen där dom tränar i mörker (snygga killar var det som tränade där) och ledningscentralen där dom tar emot samtal som är "mindre" akuta och sedan har vi fått se vapenkammaren och lite mer! Det har varit en sån rolig dag så jag nästan fick tanken på att bli polis själv :-P Nu sitter jag och äter lite och ska börja förbereda mig inför en redovisning på måndag och göra klart ett projektarbete. Usch :-(
//Emma
Nu ska jag snart åka till en second hand butik och se om dom har något skoj. Gärna en billig och bra bokhylla ;) Köpte ju min första bokhyllebur där för 35kr :p
Just nu springer 2 grisar ute på vårat vardagsrumsgolv och låter zooaffär och den tredje i mitt knä. Jjag och mamma och skojar om att vi ska reklamera Äppel för han är inte riktigt frisk någonstans. Jäkla tonåring… Sophie, va det verkligen rätt gris vi fick med hem? :-P
//Emma

Ska gå och lägga mig snart och läsa lite i boken "Hästhållning i praktiken" sen blir det att sova :P
Fanns faktist 3 bokhyllor men dom var med måtten 160x70cm invändigt. Kostade 150kr.. bättre och köpa en ny kilby istället om det nu blir en ny bur.. ;)
Till helgen är det höst marknad här, vilket innebär marknad med stoort tivoli.
Nu har Fanny gått upp 186g och det är 4v och 4 dagar kvar innan hon ska ha.
Maya hade gått upp 180g och Flora 229g när det var 2v och 2 dagar kvar. Båda fick 3 ungar.
Hur många ungar kommer inte Fanny få egentligen :s

#17 #21 Usch vad hemskt med självmord? samt olyckan.
#31 Vilken tur att du hann upp i tid.
Sitter nu på jobbet och längtar hem till djuren. Men var ute på min rast för att handla lite mat och som vanligt bestod väl varorna av gott gott till marsvinen samt även till kaninerna och katten
varför blir det alltid så? Nåväl svaret på den frågan får man ikväll då man kommer hem och serverar djuren godsakerna och får se samt höra deras glädjeyttringar.
Längtar.
Marsvin 4-ever
.
Odelia har blivit parad! Startvikten på 907 gram nudå :-)
Bör snart anmäla mina djur till Valbo. Och E är seg med skicka över stamtavlan åt mig.. R skulle skynda på henne, tur att jag har henne ibland ;)
Sitter och pluggar och det går segt! Har nästan sovit bort hela dagen. Vad är det för fel på mig?
Sen när det tråkiga är klart börjar det roliga. Manikyr och pedikyr på grisarna och vid 7 sitter jag i frisörstolen och funderar på om jag ska klippa raklugg eller inte :-)
//Emma
Ska strax byta om till träningskläder och sen cykla iväg på Step Up :-)
Efter en mycket lång och skitjobbig dag kom jag hem till en högbrunstig, och fullständigt nerkladdad, Maggie och en mycket nöjd Quiz. Dagen är räddad, haha. Nu ska jag visserligen plugga resten av kvällen, mindre kul.
Hanna
#44 Go Quiz! Har pluggat hela dagen till och från. Och jag som får nervösa sammanbrott bara av nians uppgifter. Hur ska gymnasiet gå?
//Emma
#45 - Ja heja Quizzie! ;)
Ettan på gymnasiet är inte så svårt, mest repetition. Men jag håller på att avlida under alla läxor nu i tvåan, och vi har bara gått ett par veckor…
Hanna
Har precis kommit hem från "jobbet" har varit mycket i dag =)
Aurora och Kahlúa har precis varit ute och sprungit :) Släppte dom i hallen och Kahlúa sprang som vanligt helt oberörd och utforskade medans Aurora satt stilla, men sen kom hon igång också ;) Då blev det rejs på köksgolvet :p Dom var duktiga att inte kissa eller bajsa en endaste gång.
#49 - Blev ju jätte fint! Ska klippa iordning mitt hår jag också tror jag snart! :)
#50 Haha tack nea!
//Emma
Jag sitter och gör en liten ekonomisk planering, imorgon kommer min lön från i somras - äntligen :)
Mvh Felicia
Sitter och räknar matte, och blir tokig snart!
M=Y-K måste det vara men inte sjutton blir det rätt svar hur jag än räknar *grrr*
Hanna
Nu har jag bestämt vilken telefon jag ska köpa, och gör det troligen i oktober om jag inte orkar vänta till jul O.o
#53 Räta linjens ekvation någonting?
Det gick vi igenom idag, fast i allmän form (men jag ska nog inte förvirra dig med det nu) :P
Mvh Felicia
#54 - Ja precis, vi har hållt på med det i några lektioner nu och det är ganska kul faktiskt :P Fast att ta fram M var svårare än det lät på lektionen insåg jag nu…
Hanna
#55 Om du har y- och x-koordinater samt k kan du sätta in det i ekvationen och räkna ut. Eller vad vet du?
Mvh Felicia
Laddar min Ipod och ska strax gå till bussen. Äntligen Fredag! :D Den här skolveckan har gått sjukt fort!
**Ska skynda mig iväg till skolan snart, snart, snart. :)
#53** Det måste ju bli m=y-kx om man ska tänka så. Ekvationen lyder ju y=kx+m. :P Men jag är säker på att det finns ett lättare sätt också… har dock glömt det nu.
Nyss kommit hem från praktiken. Nu ska jag hoppa in i duschen sen ska jag ut på marknaden ett tag. Tur jag fick pengar idag så jag kan handla lite :p

Har en timmes lunchrast kvar. Efter det 50 min matte C. Sen är det helg!
Mvh Alexandra
#60 - *jippi!*
Sitter här, med benen som en skräddare, och gör ingenting. Jo lyssnar på musik och försöker komma på något att göra..

Har studiedag idag :D ! Och ska kanske ner till höstmarknaden sen ^^
Sitter och pluggar engelska. Ska ner på stan sen och kolla på ett par nya jeans och sedan städa lite burar och pussa på kaninerna och marsvinen! :-)
//Emma
Fanny, Donna, Kahlúa och Aurora är ute och springer på golvet. Idag var dom dock inte lika rumsrena :p Massa kiss och bajs, blää!
Druckit massvis med kaffe, helt död idag -.-
Tvättar marsvinstvätt, och sitter och ugglar vid datorn och drömmer om ett marsvin som jag är het förälskad i. *fniss*
åh vad jag är glad! För det är fredag idag :D Jag har varit oförskämt glad hela dagen, och det trots att jag inte har något speciellt planerat för helgen - förutom plugg och burstädning…
Hanna
#66 Bara att man vet att man slipper skolan så är man glad ;-)
Jag har suttit och nötit glosor i en timma nu och det som står på tur nu är burstädning och vid kart i 4 ska jag vara i stallet och ladda inför en dressyrlektion!
//Emma

Nu har jag varit på höstmarknaden, det var roligt :) Nu ska jag äta, se på lite tv och sedan är det hästarna som gäller. Ska rida dressyr idag =)
Hittade gamla bilder som var tagna för ca 3år sedan. Jävlar vad smal jag var då.. Nu är jag ju värsta fläskpaddan jämfört med då :p Och då tyckte jag att jag var tjock? hahaha.
Ska snart gå ut på marten hade jag tänkt. Ska bara vänta på att pappa ska komma hem så han får ta hunden.
Ska åka iväg och klippa mig (eller ja klippa topparna) vid halv fyra :-)
Sådär då har man fått håret toppat och plattat, känns som ett helt kilo lyfts från mitt huvud ;)
Nu ska jag förbereda marsvinen inför imorgon.
Nu har jag varit på marknaden och köpt det jag skulle ;) Munkar, brända mandlar, rosa brända mandlar och marknadsnougat och såna häxvråls remmar. Så nu har jag godis för helgen iaf ;)

#72 Gott gott med så mycket godis till helgen :) vilken marknad var du på? Alltså i vilken stad? :)
#73 I Säffle där jag bor :)

Sitter och funderar på hur jag ska göra för att registrera min Teddyhona som inte är reggad.. Någon som vet?
Mvh Alexandra
2 timmar senare har jag badat/klippt klor/filat förhårdnader på 3 grisar, när jag ändå var i farten så såg jag till att göra rent akvariet. Och så har jag plockat i ordning det jag behöver ha med mig imorgon.
Blir "sovmorgon" imon, då vi inte åker förens vid sju ;)
Städar marsvinsburar, men tar en paus efter 1 stor och en liten. Två kvar, sedan KLAR :D
Har precis städat ur gammalt nedtrampat hö och lagt in nytt.
Innan det var jag i skogen och körde lite upplet med hunden som var sååå duktig och kom när jag ropade :D Har inte haft honom lös på hela sommaren typ och han sköter sig så bra.
Kom hem efter en minst sagt kämpig lektion. Jag kommer ha träningsvärk för ett helt år efter dethär. Har även hunnit äta middag och städa marsvinens burar och kaninernas och nu är det morotskalas för hela bunten! Har även bestämt att få till en bokhyllebur med den här Gormsaken. Wish me luck ;-)
Nu väntar det idol och godis och en massa mys med grisarna! Ha en trevlig fredagskväll alla!
//Emma
Så här blev det -------------------------->
Idag har jag faktiskt klippt alpacan, superkort blev det och jag är jättenöjd! Lätt bästa klippningen hittils, jämt & fint och väldigt kort, hon ser lite ut som en teddy nu faktiskt. Stackars Brumma är fortfarande arg på mig och inte vill hon att jag ska ta upp henne och gosa, klappa i buren får jag inte heller. (Men det brukar gå över;) Ni kan inte änns föreställa er vilken Bitch hon är när man ska klippa henne, tur att jag har alla fingrar i behåll. Nu behöver jag iaf inte klippa henne på ett tag.
Annars så har jag ont i tanden, en stor bit har lossnat. Hur jag lyckats med det vette sjutton, måste nog till tandläkarn snart. *usch*
#89 Vad klippte du henne med? Ahah aw jag förstår om hon är lite småsur. Hon måste nog känna sig väldigt naken ;-) Supersöt!
//Emma
Jag funderar på att klippa Fanny kort också, kanske inte lika kort som på din kanske ;) Men lite kortare iaf.
#81 Vanlig frisörs-sax :) Blev väldigt jämt och fint denna gången, iaf om man gemför med de första gångerna då hon såg lite ut som ett monster efter att jag varit framme med saxen ;) Oh ja, naken & sur men söt haha.
#82 Mm :p Ja det blev väldigt kort denna gången. Men det är nog bara skönt för tjejen.
Har just duschat av mig efter att ha mockat ur marsvinsburarna. Nu ska jag gå upp och se om syrran lyckats fixa något käk och sedan blir det ido+filmkväll!
Hanna
Har precis beställt ett par Muckboots, till jättebra pris :) Nu kan jag förhoppningsvis vara varm och torr om fötterna i stallet i vinter.
Är också glad för att det är helg, även om jag bara ska plugga, städa marsvinsbur, vara i stallet och stå på Bokmässan.
Mvh Felicia

#74 okej, bara undrade, var nämligen också på marknad idag :P fast i Borås då ;)
#86 - Var på bokmässan ska du stå? Jag ska dit imorgon :P
Hanna
Sitter och kollar på "Se upp för dårarna" och läser på Polisens hemsida om vad som krävs för att bli polis. Är väääääldigt sugen på att ansöka när jag fyller 20 vilket är om 5 år :-P
//Emma
#88 I Djurens Rätts monter, fast på söndag :P
Mvh Felicia
#90 Räkna med att jag kommer å säger Hej ;-)
En fråga till alla! Är det vanligt att inchekningspersonalen tar fel på mjäll och static på utställningar?
//Emma
#91 Trevligt :)
Nä, det skulle jag inte tro. Static sitter ju fast på hårstrået om man blåser, och det är just så de brukar göra.
Mvh Felicia
#92 Tror Macen har fått mjäll så jag tänkte bada han så får vi se sen. Tack för snabbt svar :-)
//Emma
#90 - Ajdå. Förbi Djurens rätts monter hade jag tänkt gå, samlade på mig en del gratistidningar där förra året :P
Hanna
#90 Även jag får gå på lördag (imorgon) om jag ska gå men du blir inte allt för ledsen för det va? :-(
I morgon väntas bokmässan och även burskåpsinköp på Ikea! Listan som är inspired by Hanna är färdigskriven så nu vet jag vad jag ska ha :-)
Säger godnatt till alla som ska sova och även till er som redan sover! Kram
//Emma
Ska "packa ner" marsvinen i transporten nu tänkte jag, och sen är det bara och vänta på att Gina ska komma :-)
Har precis gett marsvinen frukost hö. Ska snart skiva upp lite grönsaker, men först ska jag sopa bort allt spillt hö.
Nu väger Fanny 1003g och har då alltså gått upp 209g, 4v och 2 dagar.
Sitter och funderar på vad jag ska göra idag. Färga håret ska jag nog i alla fall göra, svart som natten vill man ha det. Har ju även utväxt så det är dags!

Sitter i bilen på väg till bauhaus. De sista listerna till nya buren ska köpas och sen ska vi handla lite annat inne på Marieberg galleria.
Mvh Alexandra
Kom hem efter en medtvingad tur till Kungs. Hittade ett par inte allt för billiga skor och sedan drog vi till Ridbutiken och där hittade jag också lite inte allt för billiga saker så idag har jag känt mig väldigt dyr. Nu väntas det glass och sedan lite pluggande :-)
//Emma
Ska bada 3 av 4 peruaner idag hade jag tänkt. Ena är redan badad så det är Duke och Fanny kvar. Men innan jag börjar med dom 2 sista ska jag städa åt honorna så dom får det rent och fint.
Vänner som får en att känna sig utanför, skolstress som ger en lust att hoppa från en bro och all ilska som visar sig som tårar. Denna lördagskvällen kommer inte bli bra…
//Emma
Sitter här med nyfärgat hår och funderar på om och när jag ska åka in till bokmässan imorgon…
Hanna

Kom nyss hem från Kalmar utställningen där de gick jätte bra!! =)
Jag är trött på mitt hår.. Vad ska jag göra med det, får se kanske beställa tid hos frisören?
Har badat 4 marsvin idag. Aurora och Kahlúa fick sina första bad någonsin idag. Det var på tiden då dom luktade väldigt illa.
Nu håller jag på och måla naglarna, blir mörkröda. Sen ska jag ta mig lite kvällsmat och sätta mig framför tv och bara slöa.
Har precis kommit ur duschen för andra gången i dag =) nu ska jag fixa kvälls maten blir Tacos i dag =D
Ska snart krypa ner i sängen, imorgon blir det uppstigning rätt tidigt, jag sa visst att jag skulle vara på mässan kl. 9 vilket innebär att åka hemifrån 8.10 *gäsp* ;)
Mvh Felicia
Har suttit och pluggat. I morgon väntas det ännu mer pluggande och bara ta det lugnt och andas. Bokmässan hinner jag inte vilket jag kommer vara jätte nere för i en hel vecka så Felicia, lova att ni går omkring och spankulerar lite åt mig också? :-)
//Emma

Ska ungefär 09.00-09.10 åka till hästarna. Jag och Caroline ska på Clear Round idag med Juvel och Lina Mo :)
#110 - lycka till!
Jag ska strax in till göteborg för bokmässa och shopping :)
Hanna
Vaknade för ca 10min, marsvinen och kaninen har fått nytt hö. Nu ska jag äta frukost sen blir det nog ut på en prommenix med hunden.
Grisarna har precis fått nystädat och är nu ute på golvet och springer ;)
Nu åkte mamma och lillasyster på släktkalas och jag ska sätta igång att plugga. Laban ligger brevid och stöttar och hjälper så det ska nog gå bra :-)
//Emma
#114 Sphynx;arna ser lite ut som aliens tycker jag haha O.o Lite småläskiga med sina rynkor men ända ganska söta ^^
Har presis badat ett av djuren som ska med till Landskrona =)
Nu håller pappa på och installera en ventilation som ska suga ut den dåliga luften i mitt rum så nu kan jag förhopnningsvis ha en bur med marsvin på rummet utan att få andningssvårigheter av allt damm som blir :)

#111 Tack så mycket :)
Nu är vi hemma och både Juvel och Lina Mo var jätte duktiga. Min syster Caroline red Lina Mo i 40 och 50 cm och blev felfri i båda klasserna och jag red Juvel i 50 och 60 cm och blev felfri i båda klasserna :D Så Juvel och Lina Mo var riktigt duktiga! =)
Funderar vad jag ska hitta på, har hunnit med att plocka ur diskmaskinen, varit iväg och repat gräs åt marsvinen bla. Och nu har jag tråkigt ^^
Har pluggat i 3 timmar på raken och en blev jag såg jäkla hungrig så jag fick kasta i mig mat och nu har jag jätte ont i magen.. Känner mig förövrigt lugn. Ska bada en gris idag inför utställningen och även sova tidigt. :-)
//Emma
Åh nu har jag känt dom första fosterrörelserna i Fannys mage :D sparkade lite på varje sida av magen så 2 små är det iaf :)
Ska precis gå upp och klä på mig. Börjar elva nu för tiden.
Ska precis gå upp och klä på mig. Börjar elva nu för tiden.

Sitter på Starta eget kursen o har allmänt tråkigt… Kände igår med att Vera har blvigt omparad tyvärr när hon fick sin förra kull, hon kommer föda om 3 veckor ungefär den 17 okt.
Har haft ett litet prat med min mamma om att det eventuellt flyttar hit en hona till. Nu ska bara pappa säga ja också ;)
Kom hem från skolan! Dom flyttade fram hela redovisningen tills på onsdag så nu kan jag andas ut och öva lite mer :-D Halv 5 ska jag besöka hästen och ikväll ska jag gosa marsvin och plugga lite.
//Emma
Idag har jag ridit för första gången på 1,5år :D haha! Snacka om att jag kommer ha träningsvärk efter att ha ridit den sega hästen :p Hästen jag hade innan var jätte känslig för hjälperna så det var ju lite skillnad om man säger så.

Tränar in en redovisning som jag ska hålla imorgon om Feminism, vilket enligt mig själv är ett intressant ämne då jag har flera grabbar i klassen som jag anser vara "diskriminerande" mot det kvinnliga könet. Heheh ;P
#128 Haha visst var det roligt? :-P
//Emma
Sitter å äter äplepaj med vanilj sås =) ska snart ner till garaget och hämta hö
#131 - Jag sitter just och funderar på om jag ska göra äppelkaka eller inte :P Men det här avgör det! Får du så ska jag också ha ;)
Hanna
#130 Ja, det är roligt att rida :) Men jag föredrar mer heta hästar än sega :p Hellre sitta och hålla emot än att driva som en galning för att hästen ens ska orka röra sig.

Väntar på att pojkvännen ska komma hem med ingredienser så jag kan baka!
Mvh Alexandra
#132 ja det är inte fel med något gott så här på kvällen =)
Värst vad alla bakar ikväll! :-D Jag har en kladdkaka i ugnen, gaaaaaah så gott. Och på tv väntar två toppenprogram nu, Idol och sen new york fruar!
#133 Då har vi samma smak på hästar ;-)
//Emma
Ska snart eller ja, sen se skins!
Nu väntar jag på mamma, vi ska äta äggsmörgås :-)
Usch börjar få onda aningar om att Fannys dräktighet inte kommer gå bra.. Samma var det för Maya.. En vecka innan SM tänkte jag att det säkert kommer hända något som gör att jag inte kan åka på SM, vad är det som händer? Jo, Maya dör och jag får stödmatningsungar som ska matas var 3:e timme dyngnet runt. Jag kom ju iväg på SM, men fick gå upp 2ggr på natten så SM helgen var inte så roligt som jag hade tänkt mig eftersom jag var så sliten efter att inte fått sova ordentligt.
Så hoppas verkligen detta bara är konstiga tankar för att jag är rädd att förlora Fanny. Hon är mitt absoluta favorit marsvin och vet inte hur jag skulle klara det om hon dog..
är så trött så trött :(
Sitter och tittar på The good wife, men nu är det reklam, och jag har en väldig lust att krypa ner i min säng och sova..
jag har bloggat viket jag inte gort på vääldigt länge ;)

Idag har jag varit på Borås Ridhus och ridit med skolan(som vi alltid gör på måndagar). Har även uppdaterat både min egen hemsida och SRK´s (svenljunga ridklubbs) hemsida :) Sedan har jag såklart gosat och tagit hand om grisarna här hemma. :D
Vaknade för en liten stund sedan.
Nu ska jag gå ut och hämta hö så marsvinen kan få frukost. Sen ska jag nog ta en prommenad till skogen med vovven.

Har varit och tränat nu på morgonen och snart är jag framme på skolan. Känner mig så duktig! Haha
Mvh Alexandra

Har varit och tränat nu på morgonen och snart är jag framme på skolan. Känner mig så duktig! Haha
Mvh Alexandra
Kom precis hem och är väldigt glad över att vi knappt har några läxor den här veckan! :-)
Sitter och pluggar förfullt. Redovsning i morgon!!!1 Halv 7 ska jag till bowlinghallen och göra den osäker och ikväll blir det mer plugg.
//Emma
Jag installerar mitt the sims 3 spel på denna dator, ett till efter detta så är jag klar! :-)
Har träningsvärk på insidan låren, jätte obehagligt att gå :p
Idag har Fanny gått upp 227g, 6 veckor och 1 dag har hon varit dräktig nu. Jag tror hon får 3 små barn :) Jag har iaf beställt 2 honor och 1 hane ;)
#149 , jag har träningsvärk i benen, jag gick i klackar igår :(
#150 Jobbigt att ha träningsvärk!
Nu har jag ev. fixat hundvakt så förhoppningsvis kommer jag iväg på en utställning som är i Fredrikstad i Norge i slutet av November :) Skulle ju åkt i augusti men det blev inget.. Så hoppas jag kommer iväg nu :)
Nej nu ska jag ta och klippa kaninens klor och kolla över marsvinensk klor också.
Cyklade iväg till aerobicen för en halvtimma sedan, men den blev inställd då det bara var jag och en till som kom :P så det blev att cykla hem igen. Och nu sitter jag här och är otroligt sugen på min marabou choklad som jag köpte igår ;)
Nu ska marsvinen få kvällsmat innan jag sätter mig och tittar på Idol :) Sen är det ju House också!
Är så otroligt sugen på att beställa hem den nya Sony Ericsson Spiro (contrast black), min gamla ruttna mobil är helt slut och har börjat stänga av sig av sig själv -.-
Men nja, jag har lite pengabrist just nu tyvärr.

Hemma från en härlig fotbollsmatch med gemenskap och glädje i kylan! Nu ska vi människor och marsvin ha mat
Mvh Alexandra
Håller på och städar för fullt, har diskat och ska snart dammsuga hade jag tänkt så det blir lite renare :p Är faktist mina djur som skräpar ner så inte mer än rätt att jag dammsuger ^^
Sen om ca 2 timmar ska jag åka iväg till IKEA och införskaffa en Kilby bokhylla, 4ben, vaxduk och lite annat smått och gott :) Så förhoppningsvis har jag bokhylleburen klar tills imorgon!
Nej nu måste jag sätta igång och städa lite mer.
Kom hem från skolan nu och en jobbig redovisning är avklarad. Hur lyckas man få VG i so egentligen? Jag tar gärna emot tips
Sitter och kollar på massa fina marsvinsbilder på grabbarna nu och ska snart kolla på Ensam mamma söker, house och Idol. Blandad kompott webb-tv idag ;-)
//Emma

Sitter och lyssnar på när pojkvännen ringer runt för att höra vad det kostar att byta skärm på min mobil.. Kan någon förklara för mig hur skärmen på en 1,5 månad gammal mobil bara spricker?
Mvh Alexandra
Har varit och lånat böcker och köpt godis. Nu tänkte jag krypa upp i soffan framför en sprakande brasa och läsa resten av kvällen *mys*
Hanna
Är så glad att jag har en snäll Sambo =) han har varit å köpt 20kg foder morötter till mina marsvin i dag =)
Har varit iväg till hundklubben i 2 timmar, och det var kallt och blött! Dum som jag var så hade jag inga stövlar på mig utan converse :/ och jag la även ett spår i en massa högt blött gräs…. vet inte vad jag tänkte med ^^
Så nu sitter jag och väntar på att mina fötter ska tina upp.
Jag är riktigt trött efter först en lång skoldag (och ett långt naturkunskapsprov på 5 sidor) och sedan hem en snabbis för att göra mat och åka iväg till stallet där jag red ut i kylan och mörkret och sedan fodrade alla hästar *pust* Vilken dag! Imorgon har jag sovmorgon, det ska bli riktigt skönt.
Mvh Felicia
Har tagit en dusch och ätit frukost, nu ska marsvinen ha sitt och så ska jag hinna läsa igenom dramat som jag tydligen ska spela upp idag innan jag springer till bussen.
Hanna
Har precis gjort mig klar, och nu väntar jag bara på att klockan ska bli tjugo över sju så jag kan gå till bussen.
Vaknade och kunde inte somna om så lika bra att gå upp.
Nu ska jag försöka mig på att själv sätta ihop kilby bokhyllan, får se hur det går ;)
Sitter å dricker kaffe å försöker vakna till liv :)

Sitter på bussen på väg till skolan. Marken är täckt av frost idag. Kallt men väldigt fint :)
Mvh Alexandra
Nu har jag alldeles själv för första gången skruvat och spikat ihop en bokhylla ;) Nu ska jag bara vänta på att pappa kommer hem så han kan förstärka baksidan så vi kan sätta på benen och klä in med vaxduk!
Jag räknar matte och har nyss bakat kolakakor som ska ut ur ugnen vilken sekund som helst. Ska göra lunch nu också, och åka till skolan om en dryg timma :)
Mvh Felicia
Sitter här, gör ingenting faktiskt.. Kan inte spela sims, för datorn dör hela tiden. Så gav upp, inte är det någon hemma heller :(
Hahaha, vilken värdelös skoldag det blev. Nu är jag hemma igen och ska strax skriva ett blogginlägg om det värdelösa skoldagen ;) Sedan ska jag laga mat. Funderar på spenatpaj…
Hanna
#172 Om det blir spenatpaj, får man ta del av den då? :-P Älskar det men jag ska ikväll försöka få pappa och mamma att gå med på thaimat. Mmmmmm!
Nu ska jag bara ta det lugnt och andas ut efter en väldigt jobbig skoldag och fota till en header på bloggen. Fast nu fick jag en ny idé. Vi får se ;-)
//Emma

Har panik! Granngården här i örebro har precis flyttat till nya lokaler.. Skulle in och köpa lite grejer idag, bl.a hö och då visar det sig att de inte säljer hö på bal längre
De skulle försöka lösa det, men jag har nästan inget hö kvar! Måste leta bonde..
Mvh Alexandra
Har precis beställt hem NH-utrustning på eBay och skrivit klart mitt svenskatal om en skulptur :P
Mvh Felicia
Nu har honorna invigt nya bokhylleburen :)
Fanny bara ökar och ökar i vikt.. 6v och 4 dagar dräktig och har nu gått upp 263g. 18 gram upp sedan igår.
Åh vill att tiden ska gå snabbt nu så hon får sina ungar och allt går bra..
sitter med färg i håret och stressar rumpan av mig
Kom hem från ridningen nyss och nu platt-tränar jag Äppel som på sista tiden blivit en väldigt sansad gris. Ska göra i ordning lite inför morgondagen. Uppstigning halv 6. Ikväll så ska jag bara ta det lugnt. Är inte på socialhumör idag..
//Emma
Kom nyss hem ifrån en kompis, och nu kollar jag på Modern Family :-)
Har varit i skolan, stallet, bakat pizza (och ätit den förstås!) och sett på film idag. Riktigt härligt och rätt slappt :)
Mvh Felicia
Har precis krypit ned under mitt mysiga täcke. Nu säger jag god natt snart!
Sitter och tittar på dokumentären "My Beautiful Face" som handlar om Katie Piper som fick hela sitt liv förstört när hennes f.d. pojkvän hyrde någon som slängde frätande syra i hennes ansikte… Så fruktansvärt!
Hanna
#182 - Den har jag faktiskt sätt. Den är verkligen helt sjuk. Hur kan man ens göra sådär?!
Kom precis hem från Landskrona. Det gick hyffsat tycker jag ändå! Det blev inga placeringar men Äppel fick HP för snusigaste gris. Domaren började undra om han blivit homosexuell eftersom han slog loss redan när hon bara tagit i hanar, busgris. Mac blev slagen av brosan i ras men vad gör det? Denna dagen har varit toppen :-P
//Emma
har ganska nyss kommit hem är trött men ändå inte ska snart in i duschen tänkte jag
Ska ta och äta frukost sen är det burstädning som gäller :-)
Sitter här och äter chips, Vilda Western BBQ <3
Har igen aning om vad jag ska göra idag. Blir väll en tur med hunden snart.
Sitter här och käkar frukost jag också, sen ska jag sätta full fart för att hinna med allt jag planerat idag (städa burar, städa rummet, åka och handla, plocka kantareller, baka bullar och gå en promenad för att fota lite höstbilder).
Hanna
Sitter å dricker kaffe å fyller i paprena för uppfödar namn :)

Sitter o äter frukost, älsklingen o hans far e ute o bygger på garaget. Så efter frukost ska ja få måla garaget, ska bli roligt =)
Det hr varit en hektisk morgon för mig. Först hästen och sedan granngården. Det blev påfyllning av spån, carrier och kornkross till djuren. Nu ska jag städa marsvinens burar och sedan in i duschen och klockan 3 ska jag äta middag i stan. Har världens huvudvärk. Känns som om jag ska svimma när som helst.
//Emma
Ska sminka mig äta och klä på mig, sedan åker jag till Arboga, för hälsa på mitt bergatroll!
Just nu käns livet underbart =) vunnit en tävlig =D och ska snart knatta ner till brevlådan med kuvertet som innehåller mina bedömnings sedlar och uppfödar registreringen =D

Snart ska jag göra en läxa och sedan blir det gos med marsvinen lite och sedan till hästarna och rida :D
#193 Grattis =) vad är det för tävling du vunnit? =)
Har precis varit ute med hunden och han har bärt 3kg i sin klövjeväska nu :)
Nu ska jag snart äta hade jag tänkt,har helt glömt det idag :p
#194 tack =) en tävling om ett fint hund koppel av märket huttra =D

#196 okej 
#196 Menar du Hurrta? Eller finns det Huttra också? Hurrta är iaf väldigt bra :-)
#198 ja hurrta är det ;) minet är bra men kort :D
Jag bakar bullar - imorgon är det Kanelbullens dag :) Ska snart ta ut den sista plåten ur ugnen.
#182 Den har jag med sett, fruktansvärt.
Mvh Felicia
#200 - Och jag sitter fortfarande och väntar på att få köra iväg och köpa jäst ;) Fast jag vet inte om jag vågar köra bland andra bilar… Tror att jag kör lite på mitt industriområde och sedan får pappa ta över ratten och köra resten av biten, det är nog säkrast.
Hanna

Är hemma och ska strax äta efter att ha övningskört Örebro - Nyköping - Örebro för att hämta en hamsterbur.. ca 30 mil sammanlagt.
Mvh Alexandra
Jaha, då är man ett marsvin rikare då.. Får hen henne om 3 veckor typ.
Sitter och kollar på Pretty Wild. Har man inte sett det har man missat något stort!
Efter det blir det Ensam mamma söker och sedan ska jag pussa marsvinen och så ska jag fixa ihop buren jag vill bygga och skriva en lista alá Hanna!
//Emma
Har varit ute och övningskört (blev till och med en bit på en riktiga vägen!!!), nu sitter jag med en bulldeg på jäsning och käka lite mat.
#204 - Mina listor äger ;)
Hanna
#203 Åh vad är det för marsvin då? :-)
#207 - En liten CH-teddy tös med en crest i färgen P.E White
Här går det ju inte att sova :P Honorna i mitt rum kör race runt i buren så det yr spån över allt^^
Sitter och dricker kaffe : å har precis bestämt mig för att anmäla till rävlanda i november :)
Vaknade 7. Jag hade tydligen sovit klart. Nu ska jag väl snart sminka mig fixa håret och klä på mig. Sedan äta lite och vänta tills jag ska iväg till skolan (börjar inte först 11 så åker 10.50). Underbar höstdag! :-)
Ha en fin dag mina vänner
Kom precis hem och nu ska jag äta! :-)
Kom precis hem jag också. Nu ska jag äta sen ska jag bara ta det lungt resten av dagen. Är sjukt trött,
Borde ringa höbonden idag. Men vet inte om jag ooorkar *gäsp*
Hanna

Sitter här och försöker få ihop något bra att skriva på min läxa som heter "Projekt natur" , men det är så himla mycket 

Har precis tagit ut sista plåten bullar ur ugnen.. Usch vad sent det blev!
Mvh Alexandra
Ska ta och krypa ner i sängen, har varit en lång dag med mycket folk på jobbet i dag
Pluggar svåra tyskaglosor och har en hemsk hicka. Har haft hicka hela dagen idag till och från. Usch :-(
//Emma

Jag sitter på Starta eget kursen o äter Mc donalds mat! Fy F*n va gott! I morse körde ja med körskoleläraren, o imorron blir de att skriva upp! =)
Sitter här och dricker cola. Ska snart gå ut och plocka lite gräs till marsvinen. Min pappa har fått klippförbud på översta gräsmattan till efter Fanny fått sina ungar ;) Haha..

Sitter och väntar på att sista lektionen ska börja. 1 timme matte C
Mvh Alexandra
#220 Jag trodde det var den tolfte du skulle skriva upp :P
Haha, jag har just sett grannfamiljens nya hund som dom skaffade för ett tag sedan. Dom har sedan tidigare någon papillon/chihuahua historia vars rastning består i att den får springa i trädgården och släpas i koppel av barnen i familjen (5&8 år) runt det lilla kvarteret en gång om dagen (en runda på 5-10 minuter). Och när jag hörde att dom skaffat en till hund trodde jag att det var någon liknande liten hund. Men näääeee…
Alaskan Malmute är det som gäller!
*asg* Jag undrar om dom fattat vad det är dom skaffat 
Enligt rasklubbens hemsida ska den ha 1-2 timmars motion om dagen+fysisk träning minst tre gånger i veckan. Det här kan bli intressant…
Hanna
#224 Oj en Alaskan Malmute kräver ju att man tränar hundspann eller körning med dom…
#225 Nej det Kräver dom inte med dom kräver därimot mycket motion :)

Ska strax åka iväg till en bonde och köpa hö :)
Mvh Alexandra
#226 De är tänkta att som de deras "förfäder" dra tunga slädar i arktiskt kyla ;)
Jag tycker iallafall att om man köper hund så ska man så gott det går använda den till det den är till för. Tex så anser jag att en borde collie ska ha möjlighet att valla.
#228 Jo jag vet vad dom är avlade till men det finns ju show-linjer också ;) Men självklart ska man aktivera hunden med de den är avlad till. Men dessa grannar verkar ju inte vara så insatta.
Har precis varit ute med hunden. Fy vad jag hatar snåla kommunen just nu.. Dom har släckt var annan gatulampa för att spara på elen -.- Vet dom ens hur mörkt det blir på vissa delar? Det är nu våldtäkterna kommer öka!
sitter med uppfödar provet 

#223 Ja ska skriva upp imorron o köra upp den 12 ;)
#231 - Är det större risk att bli våldtagen när lamporna är släckta? Nja.. det köper jag inte riktigt.
Hanna
Jag är dödstrött utan att förstå varför…
Imorgon slutar jag 2,5 timma tidigare eftersom vi ska ha projektarbetsem. men min handledare kunde inte vara med *s* Mer ledighet åt mig, så då hinner jag göra svenska, engelska och matte imorgon (kanon, jag som inte orkade idag) O.o Nu ska jag snart läsa lite i svenskaromanen, har ett par hundra sidor kvar tills nästa vecka.
Mvh Felicia
#234 Jo då kan folk smyga upp bakom som man inte ser på samma sätt som när det är ljust ute.
Kanske bara jag som är Extremt mörkrädd men oftast händer våldtäkter på kvällen/natten. Hur många blir våldtagna mitt på ljusa dagen? Inte så många iaf. Nu räknar jag inte dom som blir våldtagna i hemmet utan utomhus.
#235 - Haha, syrran har tjötat hela dagen om att hon slutar tidigare imorgon för att alla treorna skulla ha projektinfo hela eftermiddagen - skönt att få bekräftat från dig att det verkligen stämmer ;) Så vet jag att det inte bara är något som hon hittat på när hon kommer och stör mig flera timmar för tidigt på min lugna schemafria dag (fast imorgon blir det nog inte så lugnt, jag har såååå mycket att plugga).
#236 - Jag tror inte att våldtäkter ökar inom ett område som tidigare varit fritt från det bara för att där inte finns några lampor. Men det är klart, bor man i ett område mycket mycket brott i den stilen så förstår jag att det inte känns tryggt att gå runt i mörker.
Men det är väldigt vanligt att folk mördas/blir våldtagna på fullt upplysta platser också… Jag skulle snarare säga att det är områdena/människor i rörelse som påverkar om sådana brott är vanliga eller inte. Du får skaffa en hund som kan försvara dig helt enkelt ;)
Hanna
#237 Vi bor i ett lugnt kvarter, som tur är. Har en "farligt" hund men han är så mesig.. Men man vet ju aldrig om han skulle tända till om det verkligen gällde. Får hoppas det iaf^^
Nej nu ska jag ta och mata marsvinen sen sa jag ta och krypa ner i sängen och sova. Börjar klockan 7 imorgon så kan vara skönt att få sova några timmar innan jag ska upp.
Marsvinen är nattade. Dessvärre inte jag. Mitt internet håller på att gå in i väggen känner jag. Det lägger av hela tiden :-( Iaf. Engelskaglosor vare ja! Roligt att det bara står om plugg i mina "vad gör du just nu?" kommentarer…
Hela eftermiddagen har tillbringats i kyrkan. Har bakat kanelbullar och fått hjälp av massa NV-killar med matten. Enligt dom håller vi små nior på med för lätt matte som dom dumpade i en sopptunna för 40 år sen…
//Emma
Marsvinen är nästan nattade allesammans, det ska fyllas på vatten och hö innan jag själv lägger mig bara. Godnatt!
Hanna

Blev Godkänd på Bilteorin idag! =D
Kom hem från ett kort besök på akuten. Mitt öra värker så när jag kom dit satt det 300 pers i väntrummet så jag vände direkt. Har engelskaprov i morgon och jag måste öva :-(
//Emma
#241 Grattis!! :D

#241 Grattis!!
Mvh Alexandra
Om ca 35min ska jag åka till brukshundsklubben och samträningen. Ska bara öva på passivitet med min hund som har svårt att slappna av runt omkring andra hundar och folk. Så får se hur det går..
Har precis satt in två muffinsplåtar med kladdkakemuffins i ugnen :-)
Är fikasugen :P Varvar övning inför svenskatal med att sitta vid datorn, känns väldigt effektivt. Ska roa mig med att kolla på Bonde söker fru om en kvart och kanske ta en bulle till det, eller en bit tårta som finns över sen pappas födelsedag *s*
Mvh Felicia
Kollar på Bonde söker fru med Mac i famnen!
//Emma

Har precis skrivit ut Zuri's Registreringsbevis som kom idag :)
Mvh Alexandra
Sitter och tittat på Bonde söker Fru och funderar på när Linda Isaksson gifte sig och bytta namn… måste jag ha missat helt.
Hanna
Hemma från akuten! Fick sitta där i två timmar trots att det bara var fyra andra där och två läkare. Suck. Fick konstaterat öroninflamation så nu ska jag äta tabletter. Vilken dålig vård vi har!
//Emma

Sitter ute i regnet och väntar på bussen. Tydligen ska det hålla på såhär hela dagen.Sitter ute
Mvh Alexandra
Har precis duschat. Nu ska jag släppa ut honorna på golvet och städa deras bur.
I eftermiddag blir det en tripp till Karlstad, ska införskaffa lite material till mina hängmattebyggen :)

Ska redovisa i morgon på engelska om en broschyr för en lärare och en annan som går i vår klass.
Usch vad jag hatar det!
En fråga till alla: vad heter "broschyr" på engelska? och hur uttalar man det…
Måste iväg tidigare till bussen idag, då jag ska ta bussen ifrån resecentrum…. tur att det är Fredag iallafall! :D

Vaknade ur min lustiga dröm! Drömmde att ja hade anmält 6 marsvin till en uttställning men när ja väl kom till utställningen va de bara 3 som va anmälda :S
Vaknade med lite feber. Laban och Äppel har blivit två riktiga fiender i tackt med att Äppels hormoner lagt sig helt på hyllan. Vet inte hur jag ska göra at the moment…
//Emma
#257 Usch, feber är jobbigt. Har haft det sen i onsdax.
Men nu mår jag mycket bättre som tur är. Måste hinna städa innan alla kmr. (lite släkt) Ser bedrövligt ut på övervåningen och i marsvinsrummet :s
#257 Vem är det som är "dum"? När jag hade Äppel här en vecka var han väldigt kurrig och red på Victor som ändå var några veckor äldre. Han var väll bara 6v eller något när ja hade honom? Han kanske bara är väldigt hanig? Om det nu är han som är problemet.
#258 Ja det är riktigt jobbigt :-( Skönt att du känner dig bättre nu!
#259 Det är Laban (stora) som blivit ett litet monster. Äppel var ju, som du skriver, vääääldigt hanig när han var liten. Nu, 4 månader senare har han blivit som en gammal och snäll gubbe. Laban biter efter han och låter inte Äppel vara någonstans i buren och Äppel blir nedstämnd och man ser verkligen på han att han är ledsen…
//Emma
Om 3 timmar går mitt tåg och innan det ska jag hämta hö, kamma Villze, duscha, packa, gå ut med hunden och göra mig klar.. Hur ska jag hinna?
Lyssnar på en ljudbok, Mari Jungstedt Den farliga leken :-)
Sitter och tittar på Robinson som jag missade igår eftersom jag var ute och övningskörde. Så grymt skönt med helg men jag har inte fattat det riktigt ännu, det känns som torsdag idag.
Hanna

Sitter bilen på väg till stan. Pojkvännens pappa fyller 50 och bjuder pa middag :)
Mvh Alexandra
Har precis kommit hem är sårad och förbanad!
spelat yatzy med pojkvännen :=) Totti gör framsteg, är mer "framåt" i buren 
Har precis ätit frukost
Är irriterad över att mina föräldrar inte vill åka till ikea med mig. Åååååh. Och så ska farmor och farfar och morfar komma helt plötsligt. Jag som ville till Ikea… 
//Emma
Funderar på hur jag ska lägga upp dagen. Städa, köpa garn, åka till bibblan, plugga och läsa och ut och fota…
Hanna
Äter resterna av chipsen och dippen från igår hehe
#269 Hahaha, läste "köpa gran". Du börjar fira jul tidigt iår ^^
//Emma
#271 - Aldrig för tidigt ;)
Måste faktiskt köpa ny gran i år… vår plastgran har börjat tappa barren *s*
Hanna
Har precis kommit hem från Skara. Åt kinamat så nu är jag proppmätt.. Snart ska jag ta tåget hem till alla djuren :)
Sitter och gör ingenting. Har tråkigt. Underhåll mig?! :)
Virkar, virkar, virkar.
Det där med att räkna matte har jag förträngt.
Hanna
Ska snart äta middag. Har mina första surdegsbröd i ugnen just nu, är spännande :) Borde egentligen räkna mer matte men jag är grymt hungrig och ofokuserad nu.
#256 Jag har många gånger drömt att jag åkt på utställningar men glömt marsvinen hemma… Tur att det inte inträffat än :P
Mvh Felicia

Har varit på hästmässan idag :) Var skoj! Jag shoppade en grimma, godis till Juvel =) Och sedan åkte vi ut till våra pållar och förberedde inför klubbhoppningen i morgon :P
Jag och lillasyster tog två av våra sex kaniner och tog ut dom på en liten promenad som vi alltid gjorde när dom var bebisar nyss. Dom egensydda täckerna plockade vi fram idag också för det har verkligen börjat bli kallt nu.
//Emma
Köpte en mini-plattång idag som jag tänkte ha till marsvinen. Den var verkligen bra för att bara kosta 99kr :) Funkade till och med på mitt hår. Var även en perfekt storlek till marsvin!
#279 Vad ska du göra med den? :-P
Sitter och kollar på något plastikirurgprogram på MTV. Usch för botox…
//Emma
#280 Man plattar ju långhåren vid behov när man ställer ut dom :) Pälsen kanske inte alltid vill ligga så den ska och då får man platta.
#281 Aha! Då har jag lärt mig något nytt idag :-)
//Emma
Har precis gråtit mig igenom P.S. I Love You. Fast vid dom sista 15min blev det någon störning -.- Aja, får väll se slutet någon annan gång..
Har varit hos hästen och nyss duschat! Nu ska familjen till IKEA! :-D
//Emma
Sitter och försöker begripa mig på algebraiska metoder, blir tokig för oavsett hur många svar jag får fram är alla fel!! *grrrr*
Hanna
Kom precis hem efter en tripp till Karlstad och så var vi och hälsade på farmor :)
Med mig hem fick jag, en by höstkappa, nya stövlar, en tjockare kofta, nagelack, hårspännen och ett diadem.
Nu ska jag skynda mig ut med vovven en sväng för att sedan kolla på reprisen av cougar town och sen är det äntligen Gossip Girl :D
Kollar just nu på Gossip Girl, vad jag gillar den serien! :-)
Är sååå trött *gäsp* ska mata djuren borsta tänderna och sedan tror jag faktiskt jag ska sova.

Här sitter man en söndag kväll och jobbar matte… Tråkigt värre!
Kom precis hem från IKEA och liseberg! Är sjukt trött men nu är grunden till mitt burskåp påbörjat! Nu ligger jag i sängen och pluggar glosor och sedan ska jag kolla på Pretty Wild och Ensam mamma söker :-)
//Emma
Sitter och stickar 
Har haft en riktig skitdag idag men precis just nu känns det kalasbra faktiskt. Stickning är terapi.
Hanna
Har precis varit en sväng till mitt gräsställe och plockat en hel Konsum kasse full! Det gäller att passa på så länge det finns ;) Grisarna blev överlyckliga :-)
Har just bokat körlektion… Insåg nog inte förän nu hur mycket större en Volvo kombi är än en liten Skoda som jag är van vid ;) Shit, det här kommer aldrig att gå!
Hanna
Har precis kollat på Pretty Wild avsnittet jag skulle sätt igår. Vad är det för program egentligen? Man sätter inte en oskuldig flicka i häktet sådär…
Nu ska jag glömma det och åka iväg till stallet. Idag väntar det en uteritt med A. Vädret är finfint dessutom :-P
//Emma
#293 Haha, tänkte för en stund "Va? Varför snackar Hanna helt plötsligt om bilar, när hon precis berättat att hon ska börja sjunga?"
Det tog några sekunder för poletten att falla ner. ;)

Idag har vi här hemma anmält till marsvinsutställningen i Rävlanda den 6 november - ska bli skoj att komma iväg på en marsvinsutställning :) (var ju ett tag sedan nu).. Sedan nu ska vi natta marsvinen och så väntar en skoldag i morgon - tråkigt :(
Sitter och kollar om min timer inspelning funkade idag! Försöker iaf vara teknisk
Hela eftermiddagen har jag varit på en utställning och i kyrkan. Nu är jag riktigt trött och ska gosa med mina grisar och sedan förebereda inför morgondagen :-)
Edit: SKIT! JAG RÅKADE SPELA IN FEL KANAL. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIG?
//Emma

Har precis lyft näsan ur matteboken.. Prov i matte C på fredag och det känns som om jag inte kan någonting..
Nej, nu ska jag ta och kleta på lite pevaryl på Zuris nos och sen blir det sängen. Godnatt!
Mvh Alexandra
Trött, trött, trött, trött. Ska bli otroligt skönt att lägga sig i min varma säng strax, ska bara fylla vattenflaskor först. Imorgon är det schemafritt, men det verkar som om jag har skolarbete för en hel skoldag ändå.
#295 - Grisar kan flyga innan du ser mig i en kör ;)
Hanna
#293 Tur att man övningskör med enbart en volvo kombi ;) Men ni har väl en större bil också? Klart det går bra!
#298 Samma här! Har precis lagt matteboken åt sidan, resten får vänta till imorgon. Fast jag har prov på torsdag redan (hjälp!) och imorgon i ett annat ämne. Nu måste jag snart sova om jag ska orka upp imorgon.
Mvh Felicia
Nu har jag varit duktig och städat köket och mitt rum. Ska ut på en tur med vovven nu sen blir det att dammsuga innan pappa kommer hem.
Måste till stan en sväng i eftermiddag och köpa fortimel och toa-lätt till kaninens toa.
I kväll blir det samträning igen på brukshundsklubben :)
Borde plugga. Sov tills kvart i tre idag. Något stämmer inte med mig, aja det löser sig. Nu lyssnar jag på musik
Hittade just syrrans gerbil död
Visste att det var på gång med hade hoppats att det skulle dröja.
Lilla Willy, vila i frid
Hanna
#303 Åh nej vad tråkigt! Vila i frid Willy 
//Emma
Funderar på att kanske räkna lite matte till provet på fredag…. men det känns ju som fredag idag (har studiedag imon) och då ska man bara inte räkna matte! ^^