Försäljare av stora marsvinsburar?
Nu sitter jag och försöker hitta någon bra försäljare på STORA burar. men hittar inget, kan jag få lite tips?
Vill ha en riktigt stor bur till mina marsvin..
Visserligen kan man bygga själv, men tänkte kolla över lite färdiga burar innan !
Utökade rubriken så att vi får ett tydligt forum samt så tråden lättare hittas via Sök-funktionen. Mvh Felicia, Medarbetare på Marsvin.ifokus
ungefär hur stora, alltså vilka mått är du ute efter? alla har ju olika uppfattning om vad STORA burar är 

Faktum är att det faktiskt inte säljs särskilt stora burar på marknaden, om det är gallerburar du är ute efter. Antagligen därför det tar för mycket plats (man ska ju ta hem den från affären bl.a.) och för att priset skulle vara väldigt högt.
Jag undrar också vad du menar det stor bur?
Sedan så är det jättelätt att göra en egen stor bur till sina marsvin. Läs mer i artikeln "Eget burbygge" ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jag rekomenderar IKA om man vill ha en stor bur till sina grisar:-)
Billy-bokhyllan är 200*80 cm, kostar 329 kronor och är superlätt att omvandla till en perfekt marsvinsbur:-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Bromazoo har en som är 150cm lång och 68cm djup.
Mvh Karin
Buren hos Bromma Zoo kostar 995 kr och är en förhållandevis stor gallerbur. Rätt tjusig också tycker jag ^^
Men som Sandra nämde i #3 kan man köpa en bokhylla för betydligt mindre och göra den till en minst lika bra marsvinsbur - det är superenkelt :)
Mvh Felicia

Jag är så dålig att se i mått, men som en halv 120i säng ungefär- Något i den storleken. vad kan det bli? .. haha nej men jag vet inte?!
Men tack för tipsen, blir nog fan allt att bygga en själv ändå kanske !
:) Tycker det är jätte roligt att folk är så engagerade, känner man sig inte som ensam tönt! Hihi..

En halv 120 cm säng är 60 cm bred. Sängar brukar vara 2 meter långa.
#6 - Härinne finns inge töntar, bara marsvinsgalningar.
Och marsvin är en stentuff hobby så det så! 
Hanna
#6 Hrm… Stor bur enligt mig är inte en 120*60 cm. Det är en lagom. Större än så är stort enligt mig ;)
Sedan ber jag dig att undvika svordomar! ^^
Mvh Felicia

Tack för alla svar.
Sedan var kanske tönt fel ord, menar ju självklart nörd :) Det i possitiv mening !
Lite mer ingående hur man kan bygga själv? bokhylla ? Känner mig helt löjligt dum, men hur gör man då?
:)
Tack igen alla andra marsvinsälskare därute !
#10 Det finns en artikel om allt det där ang. eget burbygge. Den heter "Eget burbygge" och du finner den under fliken Artiklar uppe i menyraden.
Mvh Felicia
Det finns ju gallerburar som är 140x70 cm, det tycker jag är stort, har själv en sån bur fast jag har skaffat den begagnad, men det borde finnas på djuraffärer, annars borde dom kunna ta hem.

Taack :D
får jag bara fråga om det är denna ni har och bygger om till burar?
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/53689310'
har nämligen tänkt tvinga pappa göra en större bur åt svinen :)
oj ja länkade visst fel :)
tack. nu kommer pappa få det jobbigt :)

Djurkompaniet har burar som är 140*80. tycker dock att den är rejält klumpig. Jag skulle satsa på en bokhyllebur (som jag själv gör också :D)
MVH Erika :)
På teddytassens finns det stora, på 160 cm. Hemkörning och allt :)

Vi använde en hörnbur och den var väldigt rymlig och fullt med utrymme för grisarna att springa på. Är inte så vanliga men på våran zoo-handel i borlänge har dom. Dock föredrar jag att man bygger en egen också, roligt att sätta en personlig prägel på buren

Min största gallerbur är 160x80cm.
Den är tillsalu om någon är intresserad. Kan levereras Norrköping-Linköping och därikring om så önskas.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#21 Vad ska du ha för den? ^^

1000:- och då ingår ett stort hus till.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!