Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 5890 ggr
gickan87
0

Ny bur här med

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så är jag äntligen klar med min marsvinsbur. Det är en Billy bokhylla från ikea.

Började med att skruva ihop den, och såga ett hål i mittenhyllan

MVH Erika :)

gickan87
0

Då buren ska stå på bor så ville jag ha den stabil i botten, så 6 st ribbor sattes fast…

gickan87
0

Sen var det dags för vaxduken. Den var ganska svår att få dit pga mittenhyllan men med lite pill gick det.

Limmade fast duken med limstift som inte riktigt ville hålla kvar så det blev till att tejpa med packtejp uppe i kanterna. Bara hålla tummarna för att marsvinen inte äter tejpen.

Inflyttningsbilder kommer inte förrän på torsdag/fredag då jag jobbar och vill ha lite koll på dem första timmarna.

Royalz
0

Fint :)

Jag använde också packtejp till den genomskinliga vaxduken när jag gjorde en för några veckor sedan :p

gickan87
0

#3 Och det är ingen som smakat på tejpen ännu? :)

Royalz
0

#4 Nä dom har inte kommit åt den :) är nog ingen större fara om dom skulle det heller.

Abico
0

Fint!
Om du är orolig för att marsvinen ska käka tejpen, kör med dubbelhäftande mattejp istället. Det har jag i alla mina burar och den är riktigt klistrig (jag hade tejp överallt när jag fixat sista buren ;)) och sitter under mattan så marsvinen kommer inte åt den.

Hanna 

[Aquelegia]
0

Jösses vad tips man får om man läser alla trådar :D Har nog inte riktigt förstått förän nu HUR stor plats grisarna kommer få förän jag såg din bild…underbart !

Miolina
0

Super fint :)

Min blogg hittar ni här

[Maijah]
0

Jättefint! ^^ Där kommer dina grisar älska att springa runt! :)

Atensia
0

Va fin! :-) Ska bli roligt att se inflyttningsbilderna :)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

patricia76
0

Jätte fin. jag satte fast min vaxduk innan jag satte fast mitten hyllan.

Ja inte överallt utan bara vid hyllan.

gickan87
0

Idag var dagen med stort D här!

Plockade isär tjejernas gamla bur och sågade kompostgaller och grejade.
Sedan var det dags att bära in bokhylleburen och ställa den på plats!

Ställde i ett bord för att kolla höjden och tyckte att det blev lite väl lågt. Men det var inte det stora problemet…

gickan87
0

Dörrhålet är bara 50 cm brett så det måste vara helt öppet för att det ska bli möjligt att flytta ut sopsäckar och in höbalar, spånbalar osv.

Buren gör detta jobb omöjligt och väldigt tungt eftersom man skulle behöva lyfta allt 68 cm upp i luften för att komma in..

Så det vara bara att bära tillbaka storburen och sätta ihop den gamla buren igen.

Ska försöka mig på att möblera om i djurrummet imorgon så ska vi nog få plats med buren då.

gickan87
0

Såhär blev det till slut.

Grabbarnas bur som skymmer bokhylleburen. Den oranga och blå buren till vänster är tomma.

gickan87
0

Bokhyllans vänstra sida, Tuffsan undersöker buren. I huset syns en liten bit av lurvan i vänstra dörren. Till höger ligger Lyckan.

gickan87
0

Har som ni ser satt upp kompostgaller för säkerhetens skull. Mina damer är duktiga på att klänga på burkanter så kändes tryggare såhär.

Burens högra sida, Colan funderar över vart hon hamnat.

gickan87
0

Och här ser ni hur jag fäst gallrena i kanten av buren. Men vanliga vita "plastklips" som man fäster kablar med.