Nybörjar hjälp!
Hej! Vet inte om kategori-valet var rätt men hoppas på det.
Nu ligger det till så att jag eventuellt kommer bli marsvinsägare om ca två veckor.
Hade egentligen inte tänkt skaffa marsvin förens i slutet av december/början på januari men nu hittade jag en uppfödare som har två hanar.
Problemet då är att jag har absolut inga tillbehör. Så undrar om någon kan ge lite tips på inte allt för dyra burar/andra tillbehör till marsvinen runt Göteborgs-området.
Tack på förhan!
/Jennifer
Har löst det med buren!
Har en bokhylla som jag ska få lov att göra om till en bur.
Måttet blir 110 x 84 cm och 29 cm djup. Det borde funkar va?
Ja det funkar super :)
Åhh vilken tur!
Funderar lite kring hö just nu. Man ska ju hells ha hö ifrån bonde? Finns det olika hö-typer och vilken isåfall ska man ha?
#3 Välj skulltorkat hö. Inte ensilage eller liknande. Höet ska vara grönt utan massa damm och mögel och det ska lukta gott.
//Emma
#4, Tack! Finns den typen i djuraffärer/mataffärer? Tänkte så att jag kan börja med det tills jag hittat någon bonde :)
#5 Vad jag har erfarenhet ifrån så kommer man adrig upp i sådana kvaliteter med hö från djuraffären men det har hänt att jag behövt krishandla. Se bara till att det är lufthål i påsen och att det luktar gott. :-)
//Emma
#5 - Jag köper vitakrafs hö på ica om jag får slut på det andra höet och inte kommer iväg till bonde på ett par dagar. Det är inte jämförbart med hö direkt från bonden men det duger.
Hanna
#6 & 7. Okej det var ju bra. :)
När man säger att hö ska lukta gott, hur luktar det då? :)
Kom att tänka på också, äter dom BARA hö & grönsaker?
#10. Okej, förstår nog hur du menar med höet :) . Hur mycket grönsaker varje dag ska dom ha då? Ungefär bara..
Juste kom och tänka på en till sak! Båda marsvinen är i samma färg, kommer det vara svårt att se skillnad på dom eller lär man sej det fort?
Läs artiklarna här på sajten istället så får du svar på alla dina frågor.
#13, Okej C:
#15. Okej det var ju bra :)