Bra veterinär i Stockholmsområdet!
Hejsan!
Veterinärmottagningen i min kommun har i princip ingen koll på smådjur och marsvin alls har jag fått höra. Kan någon tipsa om en bra veterinär i stockholm för marsvin?
Min ena har fått en knöl som jag vill ska kollas upp.

Roslagstull kan jag rekommendera :)
#1 Ja den har jag fått höra bra av en vän, dock har hon hundar
#2 Har du varit där själv med marsvin? Mälarens smådjurklinik låg bra och nära oss då vi bor i norrort och det känns det är smidigast att åka utåt mot "landet" än in mot stan

Mälarens smådjursklinik som #2 tipsar om är nog det bästa man kan hitta. Jag har ringt dit ett par gånger och fått riktigt bra råd.
Jag har besökt Arninge djurklinik i Arninge, de är inget vidare på marsvin, men om du vet vad felet är kan man få hjälp i alla fall. (Jag visste att marsvinen hade sellnik och fick rätt medicin till alla djur när jag bad om det).
Bättre än Mälarens blir det i princip inte… :)
Okej vad skönt att höra att Mälarens är bra! Jag ringde för ett tag sedan och har tid redan idag om några timmar så de får titta till bölden, fettknölen eller vad det nu är …
Antagligen kommer de inte göra så mycket då den precis kommit och är ganska liten ännu, hoppas de kan säga vad det är iaf!
ska göra i ordning reseburen nu och vira in henne i massa filtar nu när det är så kallt ute.
Nu har jag varit där och hon bedömde att det skulle vara en inflammerad talgörtel då som överproducerar talg och rekommenderade operation.
Men jag blir lite konfunderad nu då jag hört andra som tömt varbölder hos veterinär för att den sedan ska bli bra, men vetinären nu sa att det inte är någon ide att tömma då den då kommer komma tillbaka och fortsätta överproducera talg så operation var bäst i längden..
Hmm vad är era erfarenheter? En operation med sövning känns ju inte så kul men hon är knappt två år och i god kontidion så borde gå bra..
Jag kan garantera dig att Marianne vet vad hon talar om.
Varböld och överproducerande talgkörtel är inte samma sak!
Man kan om man vill låta dessa talgkörtlar sitta kvar. Ibland växer de knappt alls, ibland blir de ganska stora och öppnar sig. Vill man ha bort den så är operation enda alternativet.
#9 Ja okej tack för hjälpen, jag fick för mig att det var samma :P
Operation är aktuellt, den har växt till sig snabbt på kort tid och det är svårare att operera när den är större.
Så du va hos Marianne? Ja jag har varit där med en gris som blev opererad. Hon tog bort livmoder äggstockar + en tumör som hon hittade under op. Tyvärr kom inte lilla magen igång & Lena gick bort.
Jag har ett mycke positivt intryck av hela personalen & Marianne i synnerhet.
Hoppas de går bra för er!
Ja jag var hos henne, ingen operation genomförd än då hon är ledig några veckor.
Än så länge är den inte särskillt stor knölen, har inte växt sen vi upptäckte den heller så när hon kommer tillbaka ska jag höra om den ändå ska opereras bort.