Popcorn skuttar fortfarande?
Marsvin brukar ju popcornskutta när dom är små men hur vanligt är det att dom fortsätter med det när dom är stora? Popcornskuttar era marsvin fortfarande och hur gamla är dom?
Mina marsvin fick springa lösa i köket förut men nu har jag köpt kompostgaller att ha dom i ibland så dom också kan följa med och vara i vardagsrummet. Och rätt så det var börja dom popcornskutta som galningar och dom är 1 år och har bara gjort det någon enstaka gång dom varit i köket. Verkar som vardagsrummet var roligare
min ena gamla hona som 5 år popcorn skuttar fortfarande. hon har gort den ända sen jag fick henne då hon va 3år. :) väldigt gulligt för hon är gansk tjock också så hoppar hon med sin "feta" mage rät upp i vädret XD
Mina små grabbar (en på 1 år, en på 10 månader) popcornskuttar när dom får golvtid i köket…och även när vi sopar i deras hage!
Till och med varje gång dom får nytt/eller mer hö, vilket är två gånger om dagen.
Man blir så GLAD när dom gör så!
Skutt på er alla!
// Shintaida
Mina gör popcornskutt varje dag
och dom är väl runt 1 år snart :) rättare sagt runt 10 månader :)
Min är ca 7 veckor och popcoen skuttar :P trodde först det var nåt fel på han :) men sen lärde jag mig vad det var ;D

Såg ett marsvin i affären, gud vad det hoppade! Jag vet inte om det är samma som "hoppande" men det såg precis ut som att det fick "ryck", är detta normalt?

Våra marsvin (snart 1 år) hoppar varje morgon när de får nytt hö. De hoppade mer förrut, men varje morgon springer de runt och hoppar när jag kommer med maten
min pärlan får som ryck, har aldrig sett nåt sånt förut. men hon är bara glad :)
Mina killar som föddes i September popcorn skuttar fortfarande och även min hanne sm är fullvuxen gör det när han får hö. Tjejerna har slutat med det men det händer ibland att dom gör det ibland.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

#7 Det var skönt att höra, jag trodde nästan att marsvinet i affären var sjukt. Först tänkte jag på glädjeskutt, men et såg verkligen onormalt ut, den ryckte typ hela tiden!
Den måste ha varit JÄTTE glad xD
Mina marsvin fyller 4 år i oktober och de gör flera popcornskutt varje dag :) varje gång de får hö till exempel.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus