Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1454 ggr
[Moppen]
0

roligare gallerbur?

Jag har precis hämtat hem två marsvinshonor som är 7 veckor gamla. tyvärr måste jag ha dem i gallerbur, eftersom vi har katt. De har hus och hö att gömma sig i. buren är ca 120x60 cm stor. de kommer naturligtvis få golvtid, när katten är ute.

Men jag undrar om jag kan göra buren lite roligare?

kanske några tips om leksaker, kuddar eller liknande.

Emmsann
0

Bara fantasin kan sätta stopp!

//Emma

Miolina
0

Ja man kan väl lägga i lite vad som helst bara inte marsvinen gör sig illa.

Min blogg hittar ni här

[Liinda]
0

Något rör, en hängmatta, en liten marsvinssäng mm

[Moppen]
0

bra tips! :)

annaforsgren
0

du kan lägga in trädgrenar att gnaga på:) och saker att gömma sig och gosa i.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[Aquelegia]
0

Katter borde inte vara något problem jag har min katt gående tillsammans med grisarna han hoppar på dem ibland men aldrig med klorna ute :) ser lite elakt ut men så fort grisarna rör på sig blir han livrädd och rymmer ^^ har tom haft dem i samma transportbur när jag pendlade på helgerna utan problem.

[Moppen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

åh vad härligt! men du känner inte min katt. hon är 6 år och tar harungar och släpar hem! även fullvuxna harar!

Hon fungerade med min förra kanin men kaninen var ganska stor och var ganska agressiv.

skulle verkligen vilja att det fungera men vågar inte, vill inte riskera mina älsklingar :(

bild på min katt

Misarn
0

Vi har också haft gallerbur vilket jag verkligen inte tycker om så mycket men ialla fall. Vi hade blommkrukor i buren som vi staplade uppe på varandra och våra grisar klättrade som tokiga på dem men tänk på att det MÅSTE stå stadigt. Sen tunnlar och grenar som dom kan knapra och springa runt i tycker våra är super kul =) Förra veckan köpte vi en mysbädd till våra tjejer och dom bor i den=P så det kan jag också verkligen rekomendera =)

[Aquelegia]
0

Oj jaha men då är nog marsvinen inte så trygga med henne ^^ min katt lekte lite farlig igår igen haha men tom mina 5veckors bebisar får honom att fly för livet när dem går emot honom :P

Mina marsvin älskar kuddar att gömma sig under och buffa på annars är dem inte så lättroade faktiskt!

Moa-16
0

#6 Hm, blir inte marsvinen rädda då? Om katten hoppar på dom? Varför ha dom gående tillsammans?

Ta en bunt hö & lägg in i buren, som dom kan göra gångar av, det är det mest uppskattade oss mina grisar :P

[Moppen]
0

#8 Vart köpte du mysbädden? :)

#9Min katt har ganska mkt jaktinstinkt. hon dödar för dödandets skull och äter sällan sitt byte. hon släpar det till huset och tycker att hon vart jätteduktig. vi bor på en liten gård och har henne för att hålla mössen borta. Skulle så gärna vilja att det fungerade, kanske om några år då marsvinen blivit större (är 4 mån) och min katt har lugnat sig lite.

Moa-16
0

#11 Men du, varför vill du att det ska fungera? Förstår inte alls varför man ska ha katten med marsvinen. Min katt tar stora råttor men marsvinen är han rädd för, men jag tycker ändå inte man ska låta dom vara i samma rum, dom kan ju inte direkt leka med varandra, kanske isåfall katten som får en rolig stund ;)

[Moppen]
0

Håller med dig skulle ALDRIG släppa ihop dem, men skulle vilja att min katt slutar få den där blicken varje gång jag har dem ute i knät och måste schasa bort henne.

när jag har marsvinen ute springande på golvet, måste jag jämt ha stängda dörrar och är orolig för att hon på ngt sätt kommer in. skulle vilja att hon inte försöker kasta sig över dem om hon fick chansen. men har aldrig gett henne chansen och kommer inte heller.

Moa-16
0

#13 Okej, finns nog inte så mycket att göra, svårt att ändra på katten. Du får stänga dörren när du ska ta upp dom osv, :P

Misarn
0

Mysbädden köpte jag i våran djuraffär var inte så dyr heller =) våra tjejer är bara mer glada för ju mer filtar och mys-tyger som finns i deras bur ^^

[Aquelegia]
0

Mina småttingar blir rädda fortfarande men min stora hona blir bara nyfiken och går till motattack så han rymmer iväg innan han når fram ^^