Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 2158 ggr
Anna-banana
0

Sjukt marsvin

Min lilla tös på snart två år har blivit sjuk. Det började med diarre och viktnedgång och har stadigt försämrats. Jag var hos en vet med henne för en vecka sedan och han kollade tänder och gav henne en spruta med antibiotika.

Hon blev lite bättre efter det men aldrig bra. Nu har hon börjat mat- och vattenvägra, gnälla varje andetag och det rinner vätska ur hennes näsa.

Vad kan det vara för fel? Är det värt att ta henne till vet igen eller ska man göra det otänkbara, ge upp?

Misarn
0

kan det vara lunginflamation!?

Chippers
0

Har hon börjat sluta äta och dricka får du inte tveka, åk in akut. Varje sekund räknas!

Ge inte upp, men oavsett kommer om du gör det måste marsvinet in till vet. för att eventuellt avlivas om den är så dålig.

Åk nu!

isblixt
0

Ett marsvin som mat/vattenvägrar ska alltid tas akut till veterinär. Hoppas det löser sig!

kawaiichou
0

Uch, det låter inte alls bra.. Hoppas verkligen att allting blir bra med henne!

Anna-banana
0

Jag har fått en tid om tjugo minuter. Bara att hoppas på det bästa.

Chippers
0

#5 Vad bra! Lycka till =) Berätta gärna hur det har gått sen.

[Liinda]
0

Hoppas det går bra! Det lät väldigt läskigt :/

mickro
0

Håller tummarna för er!

isblixt
0

Hur gick det? :)

FeliciaS
0

Hoppas verkligen det gick bra hos veterinären idag.

Vad fick hon för antibiotika hos veterinären sist?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

EvaLuna
0

*håller tummar*

Anna-banana
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon var uttorkad och undernärd trots mina ständiga försök att tvångsmata henne. Jag hade att välja på att ge henne antibiotika själv med spruta en gång om dagen i en vecka för att se om det gick bättre eller avliva henne. Eftersom hon led så mycket och eftersom hon mådde så förskräckligt dåligt sist hon fick sprutor så valde jag att ge henne ro. Jag undrar dock fortfarande om någon vet vad det kan vara för fel på henne i och med att hon var så ung. Jag har ett till marsvin som inte visat ett enda tecken på sjukdom.

Ha det så bra i marsvinshimlen älskade Pixie. <3

Tack för alla fina svar. Jag vet dock inte vad för antibiotika det var, men det var mot hennes diarre.

kawaiichou
0

Uch vad hemskt att det slutade så illa :( ..

Men enligt mig gjorde  du rätt val, hon har det bra nu i marsvinshimlen.

EvaLuna
0

Jättetråkigt! Beklagar!

Sov gott lilla gris