Diande marsvin?
Nu har vi tre st honor, ungar allihopa. Dom två första- Nicci och Lajka var mellan 8-12 veckor när dom kom till oss från djuraffären.
Sen skaffade vi ett litet marsvin till efter en tråd här på marsvin i fokus. Ålder på den nya vet vi inte men den är mycket mindre i storlek än dom andra två.
Idag hade min man Nicci och den nya som fått ha sitt namn kvar- Alice i knät på en handduk. Då började Alice försöka ta sig under Nicci. Nicci sa till flera gånger på skarpen men Alice fortsatte. Såg nästan ut som att hon försökte dia.
För att beskriva det närmare så låg Nicci med magen mot handduken och ryggen upp när Alice försökte ta sig under henne.
Lite fundersam på vad Alice försökte göra. Skulle uppskatta hjälp här.
www.smaraldus.eu
Antagligen försökte hon bara krypa under henne och gömma sig.
Har framförallt sett nya/blyga marsvin göra på det viset, försökt gömma sig under sin kompis. Jag brukar inte ha flera marsvin i knäet samtidigt men när dom fotas flera stycken kan jag se de lite blygare försöka gömma sig hos sina kompisar, även om dom i buren är lika framåt och trevliga allesammans. Det handlar väl om en ny miljö och är ett sätt att få lite trygghet helt enkelt.
Hanna