låter ni era marsvin.......?
hejsan C:
låter ni era marsvin få ha "golvtid" elr hur man nu ska säga det..?
isåfall hur ofta?
och hur länge?
Mina brukar få det ett par ggr i veckan, och då i 1-2 timmar.
Mina grisar har iof stora burar så de mår inte dåligt om de inte får komma ut varje dag. Skulle de ha en liten gallerbur skulle de få komma ut varje dag, men nu har jag 2 i en 140x70 och 3 i en 200x80, vilket ger dem gott om plats att skutta runt på.
ok tack sååå mycket…
ibland när jag går in på min latop så sitter jag och mina grisar i sängen och så ibland när dom vill går dom ner för sängen.. :-)
Finns redan någon liknande tråd väl?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har en gallerbur, men jag tar inte ut mina marsvin jätteofta, men hade tänkt att börja med det.
Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.
#3 okej det visste jag!
#5 Då behöver du inte skapa en ny tråd. Onödigt att skapa en tråd som redan finns :) Och ett tips: Vet du att du har många frågor så kan du ställa dem i samma tråd istället för att ha många olika :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Våra har ALLTID fri tillgång till hela köket/köksgolvet.
Så de springer runt som dom vill. Hoppar in och kissar i pelletsen. Det har vi lärt dom.
Det är GLADA OCH FRIA grisar vi har!! 

Våra honor brukar oftast få komma ut 1-2 ggr i veckan med varierande tider, sen brukar dom nästan varje dag få sitta och mysa med husse och matte 

Försöker låta dem få golvtid varje dag, men hinner inte alltid då jag har flera andra djur + skolan att sköta :). Men de har en hyfsat stor bur, ca 3 kvadrat på 4 marsvin så de har ju yta att röra sej på. Om jag inte hinner låta dem springa fritt på golvet så brukar jag iaf försöka ta ut dem en stund och sitta med dem i knär när jag t.ex gör läxor.

vi har våra 2 i en 120-bur med golvtid nästan dagligen (=6 dagar av 7 i genomsnitt) i flera timmar (ibland upp till 2-3).
tack å mycket allihopa för svaren =)