Kan marsvinen bo i köket?
Jag har jättesvårt för att hitta en plats där mina godingar kan stå. Men jag undrar: kan man ha dom i köket?
Rubrik ändrad av moderator för att forumet ska bli tydligare och sökfunktionen ska fungera bra. Tänk på att skriva en tydlig rubrik!
Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.

jo,de tycker ju om att vara i ett rum där saker händer så köket är jättebra :)
man ska ha marrsvinen där man är mest, så köket är jätte bra alternativ….
Mina 2 första marsvin hade sin bur i vårat kök. Och jag upplevde det som att de fortare vande sig vid liv och rörelse. Vilket ledde till att de blev väldigt tama.
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Bra då ska jag nog fixa så dom kan vara där, men jhag har liksom flyttat runt mina marsvin ganska mycket, dom har stått i mitt sovrum, i vardagsrummet o i teverummet. Men det har aldrig varit några bra ställen, så jag har bytt. Men ska nog i fortgsättningen a dom i köket.
Jag hade inte velat ha mina marsvin/djur där jag lagar mat osv. Inte speciellt hygieniskt tycker jag personligen men upp till var och en
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Precis så tycker resten av min familj. Men jag måste hitta en bättre plats att ha dom på än i tvrummet.
#6. Varför kan du inte ha dom i sovrummet då?

Om man har ett litet kök så skulle jag hellre ha det i vardagsrummet. Det kan bli lite ohygieniskt att ha marsvin (och buren) i köket. Sovrummet är inte heller det bästa alternativet eftersom marsvin väsnas på natten och det är inte hälsosamt att sova & vistas i en sådan dammig miljö som det kan bli med spån och hö.
föpr oss är det lungt för vi har jätte tort kök, en av våra törta rum.
Jag skulle inte vilja ha marsvinen i köket om det är nära/intill där man lagar mat, kylskåpet eller maskiner som låter högt (diskmaskin, micro t.ex.). Sovrummet tycker jag är en utmärkt plats i alla fall för mig och där har jag haft marsvin i över tio år utan problem. Det är sällan de låter så mycket att jag inte kan sova, visserligen har jag lärt mig sova bort från deras ljud (jag tycker inte de låter så mycket på natten).
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Våra honor är i vårat tv-rum och det fungerar superbra då det är det rum där vi är mest håller med om att man inte ska ha dom i köket, just för att det kanske inte är så hygieniskt.
jag hhar mina marsvin i mitt rum, jag hade dom i köket men ville ha dom i mitt rum, för där e jag mest. å kjag älkar dera läten, så mysigt…
köket beror ju på hur tort det bär, skulle aldrig ha dom i ett litet kök..
Jag hade först mina i anslutning till köket och vardagsrummet men nu när dom flyttat in i mitt rum så märker man att det inte är någon skillnad. Jag tror att håller man bara rent och snyggt så ska det inte vara några problem att sova med dom.
//Emma