Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 2675 ggr
[Aquelegia]
0

Lyllys ungar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Storyn började ju som många läst flera trådar om med att jag köpte 2 honor som visade sig vara mor och son. Son var busig och betäckte mor men detta insåg jag först för ca 3 veckor sedan. tårarna rann och jag visste varken in eller ut. lylly magrade av för 2veckor sedan och jag trodde hon skulle stryka med. Matade upp henne och började se fram emot bebisarna tack vare min sambo som sa "men du älskar ju marsvin"

Till den stora händelsen! Imorse vaknade jag av att grisarna ropade men katten var närmare och tiggde gos så låg med honom medans jag visslade med marsvinen. Till slut gick jag till dem och matade då jag ser 2 übersöta små bebisar ligga hos mamma Lylly som hoppade runt och verkade riktigt mallig med vad hon åstadkommit ^^

Verkar vara 2 honor då jag ser Yformen. För er som undrar JA JAG SKA BEHÅLLA BÅDA ! <3

[Aquelegia]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kort på den lyckliga familjen ^^ Ungarna diar för övrigt för fullt lite obehagligt tycker lylly dock . Hon tar väldigt v'l hand om dem slickar rumpan håller ihop båda Kollade för en liten stund sedan och hon har mjölk :) Brunvita med rosa nos döper jag till: Fjiona och svart vita med flörtflamma över ena ögat självklart: Miss Flörry

[Aquelegia]
0

Haha måste bara tillägga att både mamma och pappa är virvel men bara en av dem blev lika om inte emr virvlig andra är släthår med supersöt virvel på huvudet ^^ Undra om inte mostrarna mina american crested hade med ett finger i spelet angående utseendet :P

Abico
0

Jättesöta, grattis! :)

Hanna 

[Aquelegia]
0

Tack :D får iakta väntser öga på Fjiona bara verkar vara något konstigt med det. Hon rör inte ögat utan det tittar "uppåt" hela tiden. Kanske bara jag som inbillar mig ^^

Svea-
0

Grattis … jättesöta!

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

[Aquelegia]
0

Iofs är alla bebisar söta men känns helt fantatsiskt att dessa är just mina ^^

elsasputte
0

aww.. va söta dom var :) har nyss suttit och läst den andra tråden med spänning :) Vad bara tfvungen att kolla på dom små :) Grattis!

gickan87
0

Stort grattis till de två sötnosarna!

MVH Erika :)

FeliciaS
0

Stort grattis till sötnosarna :) Skönt att allt gick bra!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Aquelegia]
0

Haha ja jag har ju haft en hel del drama med grisarna men slutkontentan är ALLA stannar tom deras spjuver till far som skall kastreras ^^

Atensia
0

Grattis! Jätte söta! :-)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

[Maijah]
0

Åh Grattis igen! Kyss Bedårande små bebbar!

Emmsann
0

Grattis till två så fina ungar!

//Emma

Abico
0

#10 - Vad skönt, både för dig och marsvinen :)

Hanna 

[Aquelegia]
0

Jippi Fjionas vänstra öga har "lossnat" hon stirrar inte bara uppåt längre utan följer fingrets rörelser :D Sambon började gapskratta när han såg minisarna och undrade vad dem skulle föreställa för dem är så ofattbart små ^^ Dem är så älskade mina grisar trodde aldrig jag skulle hinna med så många men dem är inte ett dugg mer tidskrävande :) förutom att ALLA vill vara i knät på mig hela tiden ^^

[Moppen]
0

Grattis! verkligen kul att höra! :)

[Licroana]
0

grattis!

[Aquelegia]
0

uppdatering: Virveltrollet verkar mer vara en hane vilket inte är förvånande då han? är mest lik pappan. Den som är mest lik mamman är dock en självklar flicka !

Planen är nu att ha en bur med honor och en hanbur !

<bebisarna äter både grönsaker hö och kraftfoder diar konstant och mamma lylly förser dem mer än gärna med mjölk :) Dem har fördubblats i storlek har tyvärr ingen våg men kropparna känns jämna och fina, dem hoppar upp och ner från husen och busar så inget fel på dem inte !

[Aquelegia]
0

uppdatering: Fjiona väger efter en vecka 166gr medans före detta miss flörry numera hane blastoise väger 144gr äter alla grönsaker numera också :D