Ett UNDER har skett!!!
Inatt när jag skulle mata Perry låg han helt still. Han kändes kall och rörde sig inte när jag knuffade på honom. Jag kunde inte känna nångon andning eller hjärtslag men jag tog inte upp honom.
I morse när jag vaknade kände jag något som bökade lite (jag sover med öronproppar) jag kände på Perrys bur, han stod kvar i sängen för jag klarade inte att sätta honom på det kalla golvet, ville ha honom nära, och då var filten jag lagt över buren ljummen.
Lyfte på den och Perry LEVER!!!! Han är jättesvag, men hade bajsat en hög, med halvlöst bajs så jag ska iväg och köpa stoppande på apoteket. Han kissade i mitt knä när jag matade honom och jag har nog aldrig blivit så glad för lite kiss i sängen :-D
Nu sitter han och tuggar på lite hö!!!!!!!
Detta är nog det allra närmaste ett mirakel jag har varit med om!!!!!
Jag är så glad!!!!
Håll tummarna för att det värsta är över och att han klarar sig!!!!!
Awwww!^^ *håller tummarna*Lille goa Perry

Vi håller alla tummar och tår här hemma!! :D
Alla djuren och jag håller tummarna!=D
YAAAAY :D.
Hoppas verkligen att allting blir bra med honom<3 :)
Nu har han rejäl diarré
. Ska gå och köpa morotspuré.
Hur länge är rimligt att försöka? Han har fått styrsel i kroppen och lyfter på huvudet, men det kan ju blixtsnabbt vända. Ska jag fortsätta försöka om han blir sämre eller ska jag ge upp och låta honom somna 
Nu har Perry fått 20ml vätska under huden och morotspuré för att stoppa magen. Han lyfter huvudet och står på benen nu, innan var han som en slak trasa. Han till och med kurrade lite när jag släppte tillbaka honom i buren. Småtuggar lite hö också :-D
Bra att han är bättre, han blir nog frisk!:=)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
klart jag håller tummarna för perry
Gissa vem som äter hö :-D Jag ligger i sängen bredvid hans tarnsport bur och tuggandet är som ljuv musik *svävar på små rosa moln*
#9. Nu får vi verkligen hoppas att allting blir bra. Men har du ringt till veterinären och frågat vad det kanske kan ha varit? :/
#10 Nej, jag har inte ringt. Vet inte jag eller någon här på forumet, vet heller inte vet. Däremot ska jag ta honom på tandundersökning och ev. röntgen om han överlever
#11. Hoppas verkligen att han gör det..

Vi håller alla tummar och tassar! Hoppas att det fortsätter åt rätt håll nu!
Mvh Alexandra
Nu har han fått ännu en dos Proviva, CC och morotspuré. Han har fortfarande diarré och nästan hela vätskebullen har försvunnit så jag ska vätska upp honom igen. Han mumsar hö för fullt och sprattlar när jag sätter in honom i buren. Min kämpe <3
Nu ska jag ta och städa av allt ordentligt och tvätta filtar mm innan det är dags för nästa matning.
Tror ni jag kan minska på CC så han får mest Provova och morotspuré? Tänkte eftersom han äter hö så blir det mer vätska och mindre mat när jag ger honom.
Blanda vetekli/kruskakli och vetegroddar med proviva det är ju bra för magen
hoppas verkligen han orkar kämpa sej frisk!
håller både fingrar och tår!
#15 Jag har Critical Care som jag blandar med Proviva och morotspuré så det blir ungefär samma sak. Ska erbjuda honom lite kligröt senare också och då blir det vete/kruskakli blandning, undrar om jag inte har vetegroddar också, ska kolla!

Så skönt att ni fortfarande kämpar på och att han blivit bättre!
Tänkte på er inatt när jag inte kunde somna. Fortsätter hålla tummarna för er.
Heja Perry!
MVH Erika :)
#16 vad bra att du har Critical Care det är ju super =) luktar ju så gott oxå
Han har fortfarande diarré så nu har han fått en ny vätskebulle, han protesterade, ett bra tecken :-D Han sa också nej efter 6ml morot/provivapuré så han har nog fått i sig en del hö för innan har han bara tuggat och svalt så nu verkade han vara mätt :-)
Kämpa Perry *håller tassar & tummar*
Nu har han fått mat igen. Han är mycket piggare, stretade emot och såg allert ut i ögonen :-D
Bajset var fortfarande väldigt kladdigt men det rinner inte längre iallafall :-D
Han ska få en ny vätskebulle senare, denna var också borta så utan det tror jag inte han hade levt, han hade aldrig klarat att dricka så mycket som gått åt
Vilken tur att han har en så kunnig matte :)
Håller tummarna att han orkar kämpa sig ur detta, vad det nu än är.
Det går framåt! Han protesterar ordentligt, både mot vätskebulle och stödmatning, diarsanyl och bactrim ska vi bara inte prata om! Då fick jag onda ögat. JIPPIE!!!
Nu mumsar han hö och jag har ställt klockan på 4, tänkte att eftersom han äter och har fått vätskebulle kan jag sova en timme extra för jag är så trött att jag släckte lampan istället för att spola på toan och kopplade inte varför det blev mörkt :-P I morse var jag så trött när jag skulle ut med hundarna att jag satte på mig skorna och skulle koppla dem och sedan kom jag på att jag kanske skulle sätta på mig byxorna :-/
#24. Bra iallafall att du upptäckte att du inte hade byxorna på dig!
Ännu bättre att han äter :)
Han lever fortfarande men har diarré, pigg men börjar kännas uttorkad igen :-(
Däremot måste Mattis in till vet. för han bajsar blod!
Jag klarar inte mer nu 
#26. Uch, vilken otur du har :c
Hoppas det inte är någonting farligt med Mattis :/
vätskebulle? sprutar du in vätska i nacken då?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#27 Ja, vet snart inte vad jag ska ta mig till 
#28 Ja, steril koksaltlösning under huden
Risavkok (dvs koka ris i vatten tio min, sila bort riset och låt vattnet svalna som blev kvar.) ge det till honom, mina blir bra i ett nafs av det :)
Oh! Hur vågar du ge honom vatten under huden? Är du utbildad eller hur kom du på det? Hade varit jättebra för sjuka marsvin om man bara kunde! :)
Håller tummarna!
Risavkok har jag inte ens tänkt på! Ska genast göra det! Har en halvtimme på mig innan Mattis ska in.
Jag har fått lära mig ge Ivimec under huden och en kvinna från KKS berättade att hon brukade vätska upp kattungar som var uttorkade så jag gjorde det med Wonder när hon kom, hon var extremt uttorkad och hon överlevde!
Jag kan ju naturligtvis inte veta men jag tror att det är det som räddat livet på Perry än så länge eftersom han omöjligt kunde dricka så mycket som behövdes när det bara rann ur honom. Han blev mycket piggare bara efter en kort stund :-)
Perry är lite slöare igen :-( Eftersom han fortfarande har diarré får han ju konstant vätskebrist och jag kan ju inte hålla på att vätska upp honom i all evighet…
Jag har tagit upp en gallerbur så han får större plats men kan inte bestämma mig om Xander ska få följa med eller inte. Buren är bara 100*50 i yttermått.
Samtidigt hoppas jag att Xander ska liva upp Perry lite grann men jag är rädd att han kanske blir dum istället när han märker att Perry mår risigt
Jag har också köpt svindyrt alfalfa hö från Oxbow som ska vara bra när de behöver lite extra energi. (50kr för ett 0,5kg :-O)
Mattis fick antibiotika som skulle laga tarmslemhinnan innifrån. Han har fått smaka ny mat de sista dagarna och troligen tålde han inte alls den :-( Synd för det ska vara jättebra mat