Vila i frid Wilma
Imorses var Wilma pigg och glad och kom och hämtade frukosten som vanligt vid burkanten. När jag kom hem nu på kvällen ville hon inte äta och tittade bara trött på mig när jag klappade henne. Åldern kommer tydligen ikapp även kruttanter med tiden. Efter ett par timmar reste hon sig upp och tog sig in i sitt favorithus i buren och lade sig skönt till rätta. Jag såg hur de andra i buren var där och kikade på henne ett par gånger och nästa gång jag böjde mig ner för att klappa henne var hon borta…
Fina, goa Wilma flyttade hit 2007. Då var hon redan ett par år gammal med en hel del i bagaget. Om jag hade förväntat mig att få hem en snäll gammal tant som bara ville kela och pussas hade jag verkligen fel, haha. Wilma var en sån ruskig liten tant. Så full av liv och jäkelskap. Det var inte för intet som hon kallades för Ärebitchen, många gånger gick mina välplanerade ihopsättningar åt skogen för att Wilma minsann inte skulle ha det på det viset som jag bestämt. Och där med basta!
Men hon var en väldigt snäll tant egentligen och hon älskade att ha någon att rå om. Från den dag då Irma först flyttade ihop med Wilma tog Wilma hand om henne som om hon vore hennes alldeles egna förvuxna bebis :') De senare månaderna började Wilma tappa formen lite, plötsligt var hon väldigt lätt att sätta ihop med alla marsvin och hon slutade helt bry sig om rangordning. Bara hon fick sin höhög och en extra bit paprika så var hon så nöjd så.
Jag vill inte påstå att jag tror att det finns marsvin som längtar efter ungar. Däremot vet jag att det finns honor som mår väldigt bra av att ha någon att pyssla om. Wilma tog sig an lilla Irma när hon flyttade hit och trots att Irma växte och blev allt äldre upphörde Wilma aldrig uppträda som om det var hennes skyddsling. När burkompisen Kira fick bebisar för ett par veckor sedan kunde man se hur Wilma levde upp. Det var helt underbart att se hur hon pysslade om dom små, putsade på dom och låg och gosade med dom. Jag tror och hoppas att hon fick ett avslut som hon ville ha det, med sin skyddsling Irma som högsta hönset i buren, med tre små lurviga fosterbebisar intill och runt sig och med en stor hög hö under huvudet.
Älskade fina Wilma, som vi kommer att sakna dig
f. 031221 d. 101111
Hanna
Nej.. NEJ NEJ NEJ
MEN Wilma då! Sov gott söta marsvin!
*Tröstkram till Hanna*
Sov gott älskade goaste tanten :'( <3
Jag kommer ihåg när du skrev att hon blev så glad för bebisarna och jag tror hon dog lycklig! Att hon fått bebisar att rå om igen och helt enkelt kände att nu har hon gjort sin uppgift och tagit hand om Irma och nu sist småttingarna
Vila i Frid lilla Wilma!

Vila i frid finaste Wilma <3
Mvh Alexandra
Nej inte Wilma! Åh vad hemskt
Du får ge henne en riktigt fin begravning nu Hanna, det har mystanten förtjänat efter 7 år i tjänst som en riktig sötnöt och marsvinsbebispassande. Jag beklagar verkligen.
Vila i frid Wilma! Gräset är alltid grönare på andra sidan…
//Emma
Åh, fina Wilma, vad sorgligt 
Jag hoppades verkligen att det var något tillfälligt som snart skulle gå över… Hon fick tre underbara sista år i sitt liv och kunde inte ha somnat in på ett bättre och lugnare sätt, anledningen var lyckligtvis inte av sjukdom, smärta eller annan plåga. Wilma fick avsluta sitt liv på ett sätt alla marsvin borde få somna in på och det måsta ha kännts bra trots allt.
Beklagar verkligen och skickar ett gäng tröstkramar åt er.
Sov sött fina Wilma, vi tänker på dig.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Vila i frid Wilma <3
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
R.I.P Wilma! 
// Ida och marsvin.
"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"
Sov gott Willma 
Uch va hemskt :(
Sov sött Wilma 

Sov sött fina Wilma, hälsa till alla på andra sidan!
Beklagar din förlust det är alltid så jobbigt att mista ett älskat gammalt marsvin. Men samtidigt låter det så fint för det är såhär det ska gå till, hon levde ett långt liv med kompisar, hon var älskad och väl omhändertagen och sen när hon var klar med livet gick hon in i älsklingshuset och dog. Det är en vacker historia mitt i saknaden.
R.I.P Wilma <3 Hon fick leva ett långt marsvinsliv och ett bra liv hos dig :)<3
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vill också instämma med inläggen ovan att Wilma kunde ej fått ett bättre liv samt slut, önskar att alla marsvin fått ett sådant liv.
Vill skriva sov i ro Wilma men tror innerst inne att hon har fullt upp med att ta sig an alla marsvinsbebbar på dom evigt gröna ängarna.
Tröstkramisar till dig Hanna från oss två o fyrbenta.
Marsvin 4-ever
.
Hon hade ett värdigt marsvinsliv hos dig Hanna, älskad, omhändertagen & lycklig var hon, det är jag övertygad om :')
Vila i Frid <3
Tack allesammans. Nu är Wilma begravd i trädgården intill allt för många andra älskade marsvin som lämnat jorden.
Det är sant att det är såhär det ska gå till. Jag har under en tid nu varit beredd på att boka avlivning om det skulle behövas, såsom jag fick göra för Sunegubben tidigare i år när åldern plötsligt hann ikapp honom. Och jag är lättad över att hon inte behövde avsluta sitt liv hos veterinären, utan fick somna in här hemma i sin bur med sina kompisar och skyddslingar omkring sig.
Men det är tomt här nu. Tänk att en så liten tantgris kan fylla så mycket plats…
Hanna

vila i frid… kram …
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
Så hemskt tråkigt att höra, Hanna. :-( Hon var alltid lite utav favoriten för mig bland dina marsvin, även om jag aldrig fick tillfället att träffa henne. På något vis påminde hon mig alltid om min första, underbara gris Maja. En bestämd, riktigt go dam.
Känner med dig och beklagar verkligen!
Vila i frid, Wilma!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

*kramar*
Vila i frid <3

vila i frid:) hon var ju jättefin på korten:)
blir alldeles gråtig när jag läser om små grisar som gått bort

Tråkigt att höra!
Vila i frid fina grisen
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Nej, vad tråkigt, men jag tror att hon har haft det alldeles underbart hemma hos DIG och skönt när det går snabbt också även om det är en stor sorg !!! Många kramar från mig !!