Mina nya marsvin är här :)
Berättade ju i en annan tråd att jag skulle få 2 skinny-marsvinshanar.
Min pojkvän var och hämtade dem igår, så när jag kom hem på kvällen så hade jag mina 2 pojkar hemma :) Supersöta är dem.
Ganska tama, men vill gärna inte komma fram till mig men dem är ju inte vana vid mig :) Dalmatinern är mer framåt än den svarta. Ska få stamtavlorna till dem med men ägaren hittade inte stamtavlan till dalmatinern och den svarta måste hon skicka in och få stamtavla (hon har fött upp den själv, så hon brydde sig inte om att skaffa stamtavla innan) men jag vill gärna ha stamtavla på båda så det skulle hon fixa fram :) Dem är 1,5 år gamla.
Nu vill jag ha hjälp med namn till dem! Den ena hette Skalle-Pär vet jag, den andra minns jag inte men ska döpa om dem, vill inte att den ena ska heta skalle-pär XD Några bra förslag? Alla förslag tas emot!:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Åh så fina, grattis!!
#2 tack!:)
Nej men gud vilken söt, fläckig rumpa dalmatinern har! ^^
Vilka sötnosar båda två är, Grattis!
#7 Ja det är charmigt;) hehe
tacktack!
Ingen som kommer på bra namn till dem?
Dalmatinern ser ut om en Pongo ^^ *Disney-fantast*
Pongo, aww!!
Sotis, sune, atlas, sephino, lotus, limo, lakris…

Gud så söta! =) Hade varit roligt o få se stammarna på dem, vem vet de kanske e släkt med mina ;)
#11 Ja vem vet :) Ska få den ena stamtavlan så fort hon har hittat den och så ska hon skicka iväg så att hon får stamtavla på den andra med :)
#10 Fina bra namn. Har alltid svårt att bestämma mig ;)
Söta dom var :D
Riktigt fina! Hmm, vad är det för sorts namn du vill ha? Betydande namn som betyder något speciellt? Namn på teman? Vanliga pojknamn?
//Emma

Dumle, Pepparkakan (är ett namn jag vill döpa en marsvins hanne till om jag skaffar någon nån gång). Kokos, Markurios, December ….
Jätte söta små grisar :D
#14 Helst ska deras namn passa ihop, t.ex som piff & puff :) Och helst passa till deras färger:D
Jätte söta! :-)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Jätte fina! :)
Kan ju alltid kalla dem salt och peppar ;)
Då röstar jag för Pongo och Sune :p
Vilka sötnosar :-) Skulle tro att dalmatiner härstammar från antingen Oops eller Emras (och ev. Birk :-D)
Oops har haft en Pongo, fast han var mycket prickigare :-)
Pongo är ett jättefint namn! Figaro till den andre kanske? Den svarta Disneykatten, då blir det ju Disney på bägge :-)
#20 Tack så mycket!:) Kan vara så. Får stamtavlan på han inom 1 vecka, dem skulle bara hitta den först:) Kan höra av mig till dig när jhag har fått stamtavlan :) Har funderat på Pongo lite, Figaro var med fint :) Få fundera vidare på namnen :D
Blev dubbla inlägg hehe

Snö och Sotis kanske :D
Jättesöta killar :) Röstar för #20s namnförslag Pongo och Figaro.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Yay, jag leder :-D
Frida! Tänk om det är så att de är släkt med Birk! Vad roligt det hade varit :-D
Helt OT: Birks uppfödare är hon jag köpte Mattis av :-D Sedan flyttade Birks föräldrar till Carola på Emras
Pixel tycker jag är ett roligt namn :)
första gången jag skaffade egna marsvin googlade jag på "fantasifulla marsvinsnamn" och kom till en sida där jag hittade namnena "occarina" och "lanjelin" kan rekommendera denna sidan inte många marsvin som heter likadant som ens egna då :D Btw är dina nakenfisar dem finaste jag sett förstår tom charmen med nakenmarsvin ^^
#25 Ja tänkt om någon av dem är det :=D Hade varit roligt! Den svarta har hon fött upp själv :)
#27 Ok får med söka det då:) Tack så hemskt mycket! Vad glad jag blir när du säger så :=D
Kanske blir Pongo och Figaro då. Ska kolla runt lite på olika sidor ;)
Ååååh de är ljuvliga! 
Fler namnförslag??
#29 tack!:P
http://home7.swipnet.se/~w-77537/djurnamn1.htm den sidan jag pratade om :) Mer namnförslag är nog svårt att hitta på ett och samma ställe ^^
#31 tack ska genast kolla in det :D
oj så söta!
Cotton och Herman tycker jag är fina namn :)
lite fler namn:
Dewey, Randy, Stuart, Winston, Holger, John, George
Läckra namn:D
Albert och Herbert kanske? ;)
Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

Vi döper våra honor efter tv-spels karaktärer men sen hade vi haft hanar hade det självklart fallit på Manchester United spelare ^^

Jättesöta är dem!
Jag brukar döpa mina djur efter hur jag tycker de ser ut. Säger namnet ett par gånger till djuret för att känna om det känns rätt. Kanske lite löjligt men så gör jag iaf ^^
Tycker dina ser ut som en Nasse och Grisen, den svarta blir Grisen då han liknar en minigris lite (på ett gulligt vis!) och din dalmatiner för Nasse då ju han också är skär (stavas det ens så? "trött") :D
MVH Erika :)
#37 mitt ena marsvin (det virvliga) är döpt efter en fotbollspelare: Totti :)Kan ej stava till förnamnet haha :) Fransk spelare tror jag :)
#38 okej! :D Smart:P Har lite olika alternativ :) Ska sitta och klura på det :P
Lakrits och Pongo e kul namn. Lakrits till den svarta och Pongo till dalmatinen. Dom har redan förslagits, men jag tycker dom e rktigt bra:)
Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.
Får se vad det blir! Har fortfarande beslutångest ;) hehe :P