När skilja hanen från mamman?
vet att bebisarna ska vara 5 veckor men fått för mig att någon skrev till mig,vet dock inte vilken tråd, att om man har en hane hemma kan man skilja pojkbebisen från mamman redan vid 3 veckors ålder och sätta ihop honom med pappan? han och pappan umgås ofta och trivs VÄLDIGT bra ihop skriker tom efter varandra när bebisen flyttar efter en stunds lek till mamma igen. bebisarna är födda 4/11 alltså knappa 2 veckor men riktigt välväxta och äter allt. pojken har dessutom börjat ta efter pappan och springer efter honorna (sammanlagt 4 honor som går i samma bur med pojkbebis)

Jag brukar flytta ut hanbebisarna när de är 4 veckor. Även om de äter allt vid 2 veckors ålder så diar de fortfarande.
Här flyttar också pojkarna till en snäll farbror vid fyra veckors ålder.
4veckor okej då blir det om knappa 1,5 veckor då tack för svarena :) ja diar gör dem för fullt mamma lylly är nog lite kär i sina bebisar så dem knappa 2 veckorna behöver hon nog också ^^
Vid 4 veckors ålder bör man skilja dem åt, inte före dess.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Enligt lagen skall de vara MINST 4 veckor när de skiljs från mamman.
Uppfattad ! :) tack för all hjälp :) var lite paranoid för det skett tjuvparning förut med unge och mamma så därför jag vill skilja åt dem så fort det är tillåtet ^^
Jag flyttade min hanbebis från sin mamma och dom andra honorna igår då han blev 4 veckor.