Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 1393 ggr
TangoLover
0

Hur stor rast-hage?

Hur stor ska en rast-hage vara för 2 marsvins hanar?

Abico
0

Ju större ju bättre :)
Men det finns inga direkta regler på det. Åtminstone som deras vanliga bur skulle jag säga.

Hanna 

MarsvinsGrisarna
0

Till mina två marsvins honer har vi ca: 2X2 m tror jag det är, täcker hela mitt golv undigär efter som jag har en 2X1 meter stor sköldpada bur öreren stor del på mitt golv. Mina djur har tagit över mitt rum, men det gör inget efter som jag älskar dem så mycket :D

godisgrisen
0

Mina rastar på köksgolvet på ett överkast. Jag sätter bara ett galler i ett dörrhål sen får de gå som de vill. Oftast stannar de på överkastet så jag antar att det är en lagom rasthage det är bara sällan som de knatar iväg ut i hallen.

TangoLover
0

ok tack för svaren ska åka till trä affären och handla material till en ny bur snart

Chieko
0

Jag har en 120x120 som går att fälla ihop med hjälp av 6 gångjärn. köpte bara brädor som är ca 20cm höga.

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

FeliciaS
0

För att det ska vara lönt för dem att springa runt utanför buren tycker jag den ska vara åtminsonte nästan dubbelt så stor som buren, runt 1,5*1,5 m.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Johannana
0

mina springer löst över hela golvet. Det gäller dock att hålla ett vakande öga på dem och jag rullar ihop mattan och lägger den så att de inte kan springa in under sängen eller byrån. De är väldigt påhittiga och de ställen som är roligast är förstås de ställen som är förbjudna…

Moa-16
0

Mina springer runt hela golvet, tycker det är enklast så, dom hinner ju inte skita ner så mycket om dom bara är ute 20- 30 min, taget. Annars håller jag med Felicia.

elsasputte
0

Mina två har haft tillgång till ett helt rum under några månaders tid, ända tills jag fick se vad dom hade gjort med tapeterna !!!

Haha, små luringarna, på varenda skarv i golvhöjd så var det upprivet Glad Så numera har jag fyra kompostgaller som jag klippt av på mitten så de blir 8 mindre. Där knatar dom runt varje dag :)

alva-m-t
0

Till mina hanar som nästan är et år har jag en ganska liten utebur. Men strider för att få göra en större:):( Mamma och pappa vill aldrig ge med sig:(

Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.